Een ziekelijk jaloerse schoonzus

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

André

Berichtdoor André » 28 aug 2005 17:04

Het is toch hun kind, en God heeft een kind niet gegeven om het de deur uit te schoppen, zo was hun argument.
Mmm, wel om het beste met je kind voor te hebben, en misschien 'moet' er wel eens iets vervelends worden gedaan?
Maar een kind moet zijn ouders eren, zei ik toen. Daarop kreeg ik te horen: ,,Natuurljk staat dat er wel, maar wij kunnen naar niet de deur uit doen, dat is niet Gods bedoeling."
Dat is idd 1 kant van het verhaal, maar zoals ik hier boven al zei, laat ik het netjes zeggen, ook met de bijbel dicht kun je je kind de zorg geven die het nodig heeft.
Maargoed, ik heb makkelijk praten het is mijn kind niet.

Art Girl
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Art Girl » 29 aug 2005 20:43

Art Girl schreef:Over 4 dagen is mn zus uitgerekend van het 2e kindje.

Vanmorgen geboren: een kerngezonde zoon!!!
Schepen waren van hout en mannen van staal. Toen waren schepen van staal en mannen van hout. Nu zijn schepen van polyester en mannen? Die verschonen luiers

Jos123

Berichtdoor Jos123 » 30 aug 2005 07:31

Gefeliciteerd!

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 30 aug 2005 09:51

Jos123 schreef:Gefeliciteerd!

Wendela
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Wendela » 30 aug 2005 14:21

Jos123 schreef:Gefeliciteerd!
Jij zegt: "Ik voel me helemaal alleen".
God zegt: "Ik zal je nooit begeven of je verlaten".
(Hebreeen 13:5).

www.wendelina.web-log.nl

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 01 sep 2005 10:07

Dit is echt erg, om zo'n aanstaande schoonzus te hebben! Wens je in elk geval veel sterkte.

Ik denk echt als ik mijn ouders zou geslagen hebben dat ik toch wel van mijn vader een flinke knal terug gehad zou hebben. Je kan wel zeggen ze is ziek of weet ik wat, maar er zijn toch zeker grenzen! Zeker als iemand 23 is, verwacht je volwassen gedrag. Hier moet wat aan gedaan worden. Ze kan wel denken dat ze iedereen naar haar hand kan zetten met dat gedrag van haar. Op deze manier gaan nog veel meer mensen eraan.

En ik kan me ook goed voorstellen dat je haar als "mevrouw" betiteld. Af en toe heb ik die neiging ook bij bep. schoonzus.
ja, dat is mijn mening dan he.....

coass
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor coass » 01 sep 2005 14:24

wat een verhaal artgirl; na het even op me in te hebben laten gewerkt het volgende:

volgens mij kan de titel beter veranderd worden in: 'een zieke schoonzus'' dan een jaloerse, want dit valt wat mij betreft in de categorie ziekte en niet in jaloezie.
Verder denk ik dat zij, voor zover jij beschrijft en ik heb gelezen niet gedwongen opgenomen kan worden. Dat kan echt alleen als ze het leven van anderen heel concreet in gevaar brengt of haar eigen leven.
ook voel ik wel wat voor de meningvan aorora, neem afstand en eniet van mooie dingen. Het ligt dus niet aan jou, maar aan haar. Bid voor haar.
Veel sterkte en gefeliciteerd met je neefje!

coass

TheShadow
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor TheShadow » 01 sep 2005 14:57

aurora schreef:Een ander soort reactie dan andere misschien:

Je bent 18, en je hebt nu al zo'n serieuze relatie, die ook nog eens heel gecompliceerd is vanwege die zus. Je gaf zelf aan dat het erg moelijk is voor je, en dat je er zelf ook aan onderdoor gaat.

Ik zou zeggen: je bent 18: bind je nog niet teveel aan die jongen. Je hebt nog een heel leven voor je. Ik weet helemaal niet wat je nu doet, nog op de Middelbare School bent, studeert, werkt, kan allemaal. Maar waarom zou je op je 18de al elk weekend bij je vriend zijn? Ga naar het buitenland of zo, ga eens iets totaal anders doen. Of stort je op studie/studentenvereniging of zoiets.
Dus focus niet al te veel op de relatie met je vriend en alle bijbehorende moeilijkheden van de thuissituatie, maar leef je eigen leven. Dat wil niet zeggen dat je relatie onbelangrijk is, maar het is niet het enige in het leven. Zeker niet als je 18 bent. Dus zorg dat je daar niet met al je vezels aan vast komt te zitten.

dit is idd een ander soort reactie. Niet iedereen is hetzelfd ein zijn jeugd. En al helemaal niet in een relatie. Het ene stelletje moet vaak bij elkaar zijn om zich goed te voelen en het andere stelletje kan het ook met minder. Ik denk dat heel veel jongeren die een relatie hebben niet naar het buitenland gaan vanwege die relatie en dat ook helemaal niet willen.

Daarbij komt ook nog dat je toe gaat geen aan de schoonzus. Dat is ook niet de bedoeling. Tuurlijk kan je wel afspraken maken, maar dan wel met haar en in overleg met haar, zodat ze het gevoel heeft dat ze er bij betrokken is. Het probleem is echter dat ze zelf niet echt haar probleem inziet en dat ze dr gedrag niet wil aanpassen. En toch moet je er samen uitkomen. Dat geeft uiteindelijk het beste resultaat voor iedereen.
I close my eyes, see you and me driving
If I am a river, you are the ocean
Got the radio on, got the wheels in motion ...

Art Girl
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Art Girl » 01 sep 2005 18:34

Er is idd een tijdje geweest dat ik heb gedacht: zolang zij thuis is/woont, zet ik daar geen voet meer over de drempel.
Elke keer was zij met haar problemen het gespreksonderwerp. In de zin van: vandaag is ze toevallig rustig, maar meestal: vandaag heeft ze weer een bloempot naar mn kop gegooid, ze riep dit, ze heeft ma geschopt, pa geslagen... echt DOODZIEK werd ik er van.

Op een gegeven moment heb ik gezegd: nu is het klaar. We praten er niet meer samen over, want het gaat altijd over HAAR ipv over ONS. Uiteraard was ik wel bereid om het goede in haar te zien. Zo kan ze fantastisch tekenen en dat heb ik haar ook gezegd in een goeie bui.

We hebben samen een poosje een rottijd gehad. Zo rot, dat ik vastbesloten was om het uit te maken. Zij speelde daarin een grote rol. Of liever gezegd, de hoofdrol.
Ik ging t op een rijtje zetten. Waarom wil ik het uitmaken? Omdat ik niet meer van hem hield? Maar dat deed ik juist ontzettend veel!
Uitmaken zou dus niet om HEM gaan. Nee, het was om háár. Om zijn zus wilde ik het uitmaken. Belachelijk...

Nog steeds kom ik bij hem thuis. Nog steeds is zij het gespreksonderwerp. Nog steeds word ik er hartstikke doodziek en knettergek van. Maar ik hou van hem, en dan denk ik: ik heb toch geen relatie met zn zus? Het gaat toch om hem en met hem zit het verder hartstikke snor.

Natuurlijk wordt ieder weekend bij hem verziekt. Natuurlijk zou ik af en toe naar zn ouders willen schreeuwen dat ze haar de deur uit moeten gooien. En als ze dan maar een beetje ja en amen zeggen, word ik in mn binnenste soms vrij driftig dat ze dit allemaal pikken. Soms heb ik de neiging om de eerste de beste trein terug te nemen. Om zn ouders, om haar.

Maar niet om hem. Ik hou van hem. Als we samen zijn, ben ik gewoon enorm gelukkig. En dan overwint de liefde (hè wat klinkt dat plechtig :D) de irritaties (klinkt misschien btje vaag, maar jullie snappen het vast wel).
Schepen waren van hout en mannen van staal. Toen waren schepen van staal en mannen van hout. Nu zijn schepen van polyester en mannen? Die verschonen luiers

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 02 sep 2005 19:53

Vind dit ook heel dapper allemaal van je. Dat je het toch "pikt" dat zij zo'n grote impact op jullie weekenden daar heeft.

Jij hebt voor je vriend gekozen, omdat je van hem houdt. Als je het uit zou maken of afstand zou nemen, heeft zij idd haar zin.

Is het niet wat om 2 weekenden bij jouw te doen en 1 bij hem? Of een keer naar een oom en tante ofzo, of andere leuke mensen?
ja, dat is mijn mening dan he.....

Art Girl
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Art Girl » 07 sep 2005 17:54

Lieve allemaal,

sinds vanmiddag is het toch uit tussen ons. Zn zus heeft hierin, tegen mijn wil, een grote rol in gespeeld. Erop in gaan wil ik nog even niet. Wel weet ik dat het, ondanks dat ik me ergens opgelucht voel, toch vreselijk vind. Op dit moment zit ik dit dan ook huilend te tikken.

Ik wil jullie allemaal bedanken voor de tips en het meeleven.
Jullie zijn schatten en waardevol voor mij.

AG

Maaike

Berichtdoor Maaike » 07 sep 2005 18:49

:( :(

Sterkte!!!

jan10e
Mineur
Mineur

Berichtdoor jan10e » 07 sep 2005 18:53

Heel veel sterkte meid!! :cry:
tzal nu wel ff raar worden zonder hem en ook zonder haar denk ik!!
Maar kop op!!
Knuffel....
Beminnen en bemind worden is de zon aan twee kanten voelen schijnen.

girl17
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor girl17 » 07 sep 2005 19:35

sterkte meis
Als de moed je in de schoenen zakt, gaan dan eens op de kop staan.

leentje
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor leentje » 07 sep 2005 20:29

heel erg veel sterkte hoor

Terug naar “Archief”