Voor alle onbekeerden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joris

Berichtdoor joris » 26 mei 2003 10:29

OP zich biedt dit wel perspectieven.
Kaw probeer eens vanuit je gevoel te reageren op het stukje wat je daar plaatst van dr steenblok? Wat doet het jou, waarom plaats je het? doet het pijn?

Pieter, reageer eens wat het stuk jou doet.Uit je reactie is op t emaken dat je kwaad wordt als iemand die volgens jou geen kaas heeft gegeten van de gg toch zo harde dingen schrijft. In jouw ogen zijn ze hard, maar probeer eens explicieter te schrijven wat nu het mooie is van de theologie die jij verdedigt? waarom past het bij jouw Godsbeleving? Waarom doet de reactie van kaw jouw pijn?

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 26 mei 2003 10:49

Weg...
Laatst gewijzigd door Kaw op 26 mei 2003 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 26 mei 2003 11:35

Ikke21 schreef:Joris ik heb niet gezegd dat ik mijn ervaringen voor me zelf hou!!!
Maar ik heb geen zin om mijn ervaringen met jut en jul te delen en sorry maar zeker niet met mensen die ik helemaal niet ken!!!!

Waarom niet spreken over je ervaringen met Hem! Wat is er nou mooier dan over de liefde van hem praten die in jou is gewerkt?
Je hebt het wel vaak over onbelangrijke dingen op dit forum, maar het enige waar het om draait heb ik jou maar weinig over horen spreken!

Ik dacht dat het de opdracht was om licht uit te stralen in de duisternis!
Als jij wat mist in de reacties van joris probeer dan licht te geven in de duisternis!!!

Iedereen probeert hier open tegen elkaar te zijn! Als er iets belangrijk is is het wel openheid tegenover je medegelovigen!
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 26 mei 2003 11:57

bericht verwijderd
Laatst gewijzigd door Pieter op 27 mei 2003 07:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 26 mei 2003 12:23

hijwel schreef:
Ikke21 schreef:Joris ik heb niet gezegd dat ik mijn ervaringen voor me zelf hou!!!
Maar ik heb geen zin om mijn ervaringen met jut en jul te delen en sorry maar zeker niet met mensen die ik helemaal niet ken!!!!

Waarom niet spreken over je ervaringen met Hem! Wat is er nou mooier dan over de liefde van hem praten die in jou is gewerkt?
Je hebt het wel vaak over onbelangrijke dingen op dit forum, maar het enige waar het om draait heb ik jou maar weinig over horen spreken!

Als jij wat mist in de reacties van joris probeer dan licht te geven in de duisternis!!!

Iedereen probeert hier open tegen elkaar te zijn! Als er iets belangrijk is is het wel openheid tegenover je medegelovigen!

Als jij goed leest ben ik open geweest tegen over joris hoe ik over zijn manier van spreken dacht....en ik hoef mijn ervaringen toch zeker niet met jut en jul te delen, dat doe ik liever met personen met wie ik er oprecht over kan spreken en bij jullie heb ik niet dit gevoel!! Dus laat mij ook in mn waarde als ik er niet hier over spreek!!!

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 26 mei 2003 12:32

Ikke21 schreef:Als jij goed leest ben ik open geweest tegen over joris hoe ik over zijn manier van spreken dacht....en ik hoef mijn ervaringen toch zeker niet met jut en jul te delen, dat doe ik liever met personen met wie ik er oprecht over kan spreken en bij jullie heb ik niet dit gevoel!! Dus laat mij ook in mn waarde als ik er niet hier over spreek!!!

je hoeft inderdaad niet je ervaringen met iedereen te delen, maar eerst kwam het een beetje over alsof je daarover totaal niet wilde praten, alsof je het iets persoonlijks vond waar niemand verder mee te maken heeft (beetje kort door de bocht, maar dat was het eerste idee wat ik erbij kreeg, en misschien meerderen met mij). dit komt ook omdat dit een topic is wat behoorlijk persoonlijk is, als je daarin reageert wordt ook min of meer een persoonlijke reactie verwacht. dit heeft mij ook deels weerhouden mee te doen. ik hoop dat je in persoonlijke gesprekken wel over je geloof praat :D

overigens, volgens mij wordt je in je waarde gelaten, men vraagt alleen naar iets wat jij niet wil zeggen. dan hoef je niet direct zo agressief te reageren, het bovenstaande kwam een beetje over alsof je jezelf verdedigt.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 26 mei 2003 12:41

Ikke21 schreef:
hijwel schreef:

Als jij goed leest ben ik open geweest tegen over joris hoe ik over zijn manier van spreken dacht....en ik hoef mijn ervaringen toch zeker niet met jut en jul te delen, dat doe ik liever met personen met wie ik er oprecht over kan spreken en bij jullie heb ik niet dit gevoel!! Dus laat mij ook in mn waarde als ik er niet hier over spreek!!!

Wat is open? Als je iemand aanspreek over zijn manier van beleving en zelf je belevingen niet naar buiten "durf/wil" te brengen.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 26 mei 2003 12:44

weg...
Laatst gewijzigd door Kaw op 26 mei 2003 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 26 mei 2003 12:44

Ikke21 schreef:

Als joris dan wel over zijn geloof durft te spreken, terwijl jij dat niet doet, laat je hem dan in zijn waarde als je wel commentaar hebt op hem, maar niet over jezelf praat?
"That's noise!" some shrieked.

"That's life," Cage shrugged.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 26 mei 2003 12:58

[quote="Napoleon"
je hoeft inderdaad niet je ervaringen met iedereen te delen, maar eerst dit komt ook omdat dit een topic is wat behoorlijk persoonlijk is, als je daarin reageert wordt ook min of meer een persoonlijke reactie verwacht. dit heeft mij ook deels weerhouden mee te doen. ik hoop dat je in persoonlijke gesprekken wel over je geloof praat :D

[/quote]

oke misschien is dit topic persoonlijk, maar wat er aan mij gevraagd/gezegd komt door mijn eerste reaktie!!!

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 26 mei 2003 12:59

en ik praat genoeg over mn geloof, heel veel zelfs!!! Maar ja ik weet niet goed hoe ik het moet zeggen, maar ik kan er gewoon niet met iedereen over praten!!!

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 26 mei 2003 13:01

lizzz schreef:
Ikke21 schreef:

Als joris dan wel over zijn geloof durft te spreken, terwijl jij dat niet doet, laat je hem dan in zijn waarde als je wel commentaar hebt op hem, maar niet over jezelf praat?

misschien is het voor jou verstandig niet overal op te reageren wat ik met anderen heb!!!

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 26 mei 2003 13:01

Ikke21 schreef:en ik praat genoeg over mn geloof, heel veel zelfs!!! Maar ja ik weet niet goed hoe ik het moet zeggen, maar ik kan er gewoon niet met iedereen over praten!!!

Ok, dat begrijp ik opzich wel n beetje, maar misschien is het voor anderen ook wel een heel persoonlijk punt, en als jij dan alleen maar commentaar hebt als ze er toch wel over praten, maar je zegt niks over jezelf, kan dat behoorlijk bot, misschien wel kwetsend, over komen.
"That's noise!" some shrieked.

"That's life," Cage shrugged.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 26 mei 2003 13:03

lizzz schreef:
Ikke21 schreef:en ik praat genoeg over mn geloof, heel veel zelfs!!! Maar ja ik weet niet goed hoe ik het moet zeggen, maar ik kan er gewoon niet met iedereen over praten!!!

Ok, dat begrijp ik opzich wel n beetje, maar misschien is het voor anderen ook wel een heel persoonlijk punt, en als jij dan alleen maar commentaar hebt als ze er toch wel over praten, maar je zegt niks over jezelf, kan dat behoorlijk bot, misschien wel kwetsend, over komen.

Ik heb geen commentaar ik zeg alleen dat die manier van praten over God mij verdrietig maakt......!!! Het is helemaal niet mn bedoeling om alleen commentaar te leveren, maar ik mag wel mn mening zeggen!!

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 26 mei 2003 13:06

Ikke21 schreef:
Ik heb geen commentaar ik zeg alleen dat die manier van praten over God mij verdrietig maakt......!!! Het is helemaal niet mn bedoeling om alleen commentaar te leveren, maar ik mag wel mn mening zeggen!!

maar jij zegt alleen hoe het niet moet, maar hoe het volgens jou wel is, dat horen we vervolgens niet. uiteraard mag je je mening geven, maar als je alleen afkraakt, dan wordt dat niet lang geaccepteerd, maar wordt er verwacht dat je zelf ook een bijdrage levert. het is niet alleen in dit topic dat ik dat merk, maar op meerdere plaatsen, waar je zegt dat de anderen het volgens jou verkeerd hebben, maar vervolgens geen alternatief aandraagt.
Verder, verder,

altijd maar vooruit

van stad naar stad,

van oost naar west,

van noord naar zuid

Terug naar “Archief”