Was er ook van onder de indruk. Misschien een idealbeeld idd

Moderator: Moderafo's
Het ligt dan zeker wel aan de "ander" in dit geval, namelijk de "homosexueel" die vragen stelt en discussieert. Zodra die afknapt op antwoorden die gegeven worden, zal er nooit een zinnige discussie plaatsvinden. Als zo iemand vragen stelt: wat vinden jullie ervan vanuit jullie geloof, vanuit de bijbel en vanuit Gods woord en wil.... als die antwoorden dan niet geaccepteerd worden, krijg je alleen maar ergernis.
Daarna pas de mens achter de homosexueel. En die wordt gewoon geaccepteerd, natuurlijk, het zou erg zijn als het niet zo was.
Serenity schreef:Eerst de vragen beantwoorden (die werden namelijk ook gesteld... het onderwerp werd geintroduceerd en de meningen werden gegeven).
Daarna pas de mens achter de homosexueel. En die wordt gewoon geaccepteerd, natuurlijk, het zou erg zijn als het niet zo was
Het ligt dan zeker wel aan de "ander" in dit geval, namelijk de "homosexueel" die vragen stelt en discussieert. Zodra die afknapt op antwoorden die gegeven worden, zal er nooit een zinnige discussie plaatsvinden. Als zo iemand vragen stelt: wat vinden jullie ervan vanuit jullie geloof, vanuit de bijbel en vanuit Gods woord en wil.... als die antwoorden dan niet geaccepteerd worden, krijg je alleen maar ergernis.
'k Heb net even achter me gekeken maar ik zag geen mens staan, voor me gekeken en ik zag geen homoseksueel staan.
waar ik me nu mee bezig houd is dit: als ieder mens een eigen gender-identiteit heeft, nl. man of vrouw, kan het dan zo zijn dat homoseksualiteit (voor mannen) de zoektocht is naar een onderdrukte mannelijkheid?
zou het dan ook zo kunnen zijn dat een homoman vlucht in de zekerheid die zijn partner hem biedt en een heteroman dit kan doen door zich seksueel te bewijzen?
Froske schreef:Als het alleen maar ging om meer zekerheid te krijgen, dan kan een homoman die zekerheid toch ook vinden in een vrouw? en ik denk dat een heteroman niet alleen zijn zekerheid krijgt door zich seksueel te bewijzen. Er zijn ook andere dingen waarmee hij die zekerheid weer terug kan krijgen
Bij zekerheid denk ik aan zekerheid in je man-zijn, die vindt een homoman kennelijk toch niet bij een vrouw (anders had hij hetero geweest)...en hoe vindt een hetero dan nog meer zijn zekerheid in z'n man-zijn (anders dan een homo).
Het gaat natuurlijk over mensen die op zoek zijn naar onderdrukte mannelijkheid...(wat is mannelijkheid eigenlijk )
moeilijk moeilijk moeilijk
Froske schreef:je kunt m.i. ook niet zeggen dat alle homo's een onderdrukking hebben in hun man zijn. Niet alle homo's zijn "verwijfd".
aardmannetje schreef:waar ik me nu mee bezig houd is dit: als ieder mens een eigen gender-identiteit heeft, nl. man of vrouw, kan het dan zo zijn dat homoseksualiteit (voor mannen) de zoektocht is naar een onderdrukte mannelijkheid?
zou het dan ook zo kunnen zijn dat een homoman vlucht in de zekerheid die zijn partner hem biedt en een heteroman dit kan doen door zich seksueel te bewijzen?
twee objectieve vragen dacht ik zo...
aardmannetje schreef:Je man zijn is denkk zowel krachtig kunnen zijn als sensitief kunnen zijn.
De meeste homo's zullen eerder het tweede meer hebben dan het eerste, dit in tegenstelling tot hetero's.
is het dan de bevestiging in je man-zijn die je krijgt van een man die zijn man-zijn ook zo beleefd...
Waar Zareb schrijft over 'zorgen voor' zie ik alleen wel een eigenschap die meer onder homo's en vrouwen zichtbaar is dan onder heteromannen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten