mini schreef:Waar ik naar op zoek ben? Rust.. Maar of dat nu met of zonder God is, maakt me geloof ik diep in m'n hart niet zo uit. Alleen weet! ik dat je zonder God nooit rust zult vinden.
Waar ik bang voor ben? Oud worden zoals ik nu ben. Geen beslissing willen maken of ik wel geloof of niet. Ik geloof t niet, maar toch ook weer wel. (lekker warrig he? Maar zo is mijn geloof op dit moment helemaal!)
Wat ik van God wil? Aan de ene kant dat Hij me met rust laat en aan de andere kant dat Hij me niet laat rusten voordat ik de echte rust heb gevonden.
Ik heb soms het gevoel dat ik verloren ga met al mijn woorden, zonder ooit iets echt over God geweten te hebben.
Kheb lang getwijfeld of God wel de God was de de christenen denken dat Hij is. Ik heb zelfs hele boeken over evolutietheorie/creationisten enz doorgespit. Ik heb er erg veel van geleerd, dat zeker, maar mijn doelstelling was verkeerd.
Daar kwam ik achter toen iemand mij zei: jij richt je op alles wat bedreigend is voor je geloof in God om dat te ontkrachten. Maar je moet je op God richten, dan zullen al die bedreigingen door God zelf ontkracht worden!
Probeer het eens, vergeet al die verwarrende verhalen hier, en ga naar God toe, heel persoonlijk. Vraag wat Hij met jou leven wil, en dat je Hem mag volgen. Want wanneer je Hem volgt, heb je rust! wat er ook gebeurd!