je pastorale taak kan je hier kwijt! IK WIL MEER< ja ik o

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 13 mei 2003 16:41

mini schreef:Waar ik naar op zoek ben? Rust.. Maar of dat nu met of zonder God is, maakt me geloof ik diep in m'n hart niet zo uit. Alleen weet! ik dat je zonder God nooit rust zult vinden.

Waar ik bang voor ben? Oud worden zoals ik nu ben. Geen beslissing willen maken of ik wel geloof of niet. Ik geloof t niet, maar toch ook weer wel. (lekker warrig he? Maar zo is mijn geloof op dit moment helemaal!)

Wat ik van God wil? Aan de ene kant dat Hij me met rust laat en aan de andere kant dat Hij me niet laat rusten voordat ik de echte rust heb gevonden.

Ik heb soms het gevoel dat ik verloren ga met al mijn woorden, zonder ooit iets echt over God geweten te hebben.

Kheb lang getwijfeld of God wel de God was de de christenen denken dat Hij is. Ik heb zelfs hele boeken over evolutietheorie/creationisten enz doorgespit. Ik heb er erg veel van geleerd, dat zeker, maar mijn doelstelling was verkeerd.
Daar kwam ik achter toen iemand mij zei: jij richt je op alles wat bedreigend is voor je geloof in God om dat te ontkrachten. Maar je moet je op God richten, dan zullen al die bedreigingen door God zelf ontkracht worden!

Probeer het eens, vergeet al die verwarrende verhalen hier, en ga naar God toe, heel persoonlijk. Vraag wat Hij met jou leven wil, en dat je Hem mag volgen. Want wanneer je Hem volgt, heb je rust! wat er ook gebeurd!
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

mini
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor mini » 13 mei 2003 19:53

Spijker op z'n kop :!:

Wat een intuïtie :mrgreen:

joris

Berichtdoor joris » 13 mei 2003 21:20

mini schreef:Spijker op z'n kop :!:

Wat een intuïtie :mrgreen:

niets geen intuitie.
Je kan het geloven of niet, maar ik heb het idee dat God dit forum op dit moment erg zegent. Er gaan luiken open, er gaan stekkers in het stopkontakt, er worden ruzies bijgelegd, er worden harten geopend. Dr wordt steeds meer gepraat over gevoel en ervaring ipv over theologie.
Er komen mensen tot bekering zelfs.

Nader tot God en Hij zal tot U naderen, dat is wat hier gebeurd, lieve mensen.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 14 mei 2003 20:22

hoe weet je dat? zie je dat ofzo
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 14 mei 2003 20:53

johannes1 schreef:

Ja. door dit forum heb ik het woordje "geloven" leren begrijpen.
Ik dacht altijd heel eng over geloven. En dacht dat er heel wat moest gebeuren voordat je bekeert wordt.

Maar het enige wat je moet doen is vertrouwen in Hem. Hij die zijn leven voor zondaren heeft gegeven.... Ik ervaar Hem nou in mijn leven. Hij geeft mij kracht om door te gaan... En ik geloof dat hij ook voor mijn zonde is gestorven. Nou wil ik leven voor hem!!!
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 14 mei 2003 20:59

'k vondt een mooi stukkje op internet!

SUGGESTIES OM TE GROEIEN IN HET GELOOF

Geestelijke groei is het resultaat van ons vertrouwen in Jezus Christus. Door te leven uit het geloof , zult u in staat zijn God steeds meer te gaan vertrouwen tot in de kleinste details van het leven.
Galaten 3:11 Daaruit blijkt duidelijk dat niemand het ooit met God in orde kan maken door de wet te houden. In de Boeken staat immers ook: "Alleen door op Hem te vertrouwen, komt het tussen God en u in orde."

Bid elke dag tot God
Efeziërs 6:18 Bid voortdurend en laat u daarbij leiden door de Heilige Geest. Verslap daarin niet, maar houd vol en bid onafgebroken voor de andere christenen.
1 Thessalonica 5:17 Bid onophoudelijk

Lees iedere dag in de Bijbel
- begin met het Evangelie van Johannes.
Job 23:12 Ik heb Zijn geboden niet afgewezen; integendeel, ik hield zelfs meer van Zijn woorden dan van mijn dagelijks eten.
2 Timotheus 3:16 Al de Boeken zijn door inspiratie van God geschreven en zijn nuttig om ons de waarheid te leren en ons te wijzen op wat er aan ons leven en geloof nog mankeert; ze zetten ons leven op orde en helpen ons in te zien wat juist en goed is.

Gehoorzaam God altijd
Johannes 14:21 Als iemand Mij gehoorzaamt, blijkt daaruit dat hij van Mij houdt. Wie van Mij houdt, zal ervaren dat mijn Vader ook van hèm houdt. Ik zal van hem houden en hem duidelijk laten zien wie Ik ben."
1 Petrus 1:14 Gehoorzaam God omdat u Zijn kinderen bent. Geef niet toe aan de verlangens van vroeger, toen u nog niet beter wist.

Wees een getuige van Christus in woord en daad
Psalmen 91:1-2 Wie schuilt bij de Allerhoogste God, kan rustig slapen, want de Almachtige werpt Zijn schaduw over hem. Ik getuig daarvan en zeg tegen de HERE: U bent mijn toevlucht; bij U ben ik veilig en geborgen. U bent mijn God en ik vertrouw alleen op U.
Psalmen 105:1-2 Prijs de HERE, bid tot Hem. Vertel alle volken wat Hij heeft gedaan. Zing lofliederen voor Hem. Getuig van alle wonderen die Hij doet..

Vertrouw God elk detail van uw leven toe
1 Petrus 5:7 Geef al uw zorgen en problemen over aan God, want Hij houdt van u en zorgt voor u.
Mattheus 6:25 Ik geef u deze raad: Maak u geen zorgen over eten, drinken en kleren. Uw leven is belangrijker dan het voedsel! En uw lichaam is belangrijker dan kleding!
Mattheus 6:34 Maak u geen zorgen voor de dag van morgen. Ook morgen zal God u weer geven wat u nodig hebt. Leef dus gewoon bij de dag."
Filippensen 4:6 Maak u nergens zorgen over, maar bid voor alles. Vertel God al uw problemen en verlangens en vergeet vooral niet Hem te danken voor alles wat Hij doet.

Laat uw dagelijks leven leiden door de Heilige Geest, om in Zijn kracht elke dag een goede getuige van Christus te kunnen zijn
Romeinen 8:9 Met u is het anders. U doet niet meer uw eigen zin, maar laat u leiden door de Geest; tenminste als de Geest van God in u woont. Als u de Geest van Christus niet hebt, hoort u niet bij Hem.
Galaten 5:25 Als de Geest ons nieuw leven heeft gegeven, moeten wij ons ook in alle opzichten door de Geest laten leiden.

Dank de Vader voor alles in Jezus Naam
Efeziërs 5:20 Dank God, onze Vader, altijd voor alles in de naam van onze Here Jezus Christus.
Kolossensen 3:17 Wat u ook zegt of doet, doe het in de naam van de Here Jezus en dank ook God, de Vader, in Zijn naam.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

joris

Berichtdoor joris » 14 mei 2003 23:05

hijwel schreef:
johannes1 schreef:

Ik dacht altijd heel eng over geloven. En dacht dat er heel wat moest gebeuren voordat je bekeert wordt.

Maar het enige wat je moet doen is vertrouwen in Hem. Hij die zijn leven voor zondaren heeft gegeven.... Ik ervaar Hem nou in mijn leven. Hij geeft mij kracht om door te gaan... En ik geloof dat hij ook voor mijn zonde is gestorven. Nou wil ik leven voor hem!!!

en zo weet ikhet van meer mensen, johannes. Bovendien kan je heel veel lezen tussen de regels door. soms zegt iemand meer in wat hij niet schrijft dan in wat hij wel schrifjt.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 15 mei 2003 08:53

Bedankt Hijwel!

Ik ga het uitprinten.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 15 mei 2003 09:28

hijwel schreef:

Ik kreeg veel te horen, en ik las in boeken: dat ik moest bukken in het stof, kruipen over de grond, rollen in het slijk. En ik weet niet wat voor woorden ze gebruikten voor hun bekeringssystemen ,maar als ik dat nooit zo zou ervaren kwam ik ook nooit in aanmerking voor enige vorm van bekering. Ik werd er zo moedeloos en wanhopig van, ik begreep het niet. Hoe kan ik ooit beseffen dat ik de eeuwige dood verdiende, dat ik zo'n misdadiger bent. Het maakte me zo passief, bijbellezen, bidden allles was leeg. Hoogstens om in een goed blaadje bij God te komen. ZIJn aandacht te trekken.

Nu weet ik het anders: JEzus zegt: Volg mij! strijd om in te gaan! Ik geloof dat wanneer je JEzus gaat volgen, Hij het je wil leren hoe zondig je bent, hoe je Hem kan dienen, hoe je in het reine met God mag komen. Hij zal je zijn liefde, wijsheid en genade leren. Ik wil niet meer anders, dan Hem achterna komen, en naar Hem luisteren. Ben ik bekeerd? Ik weet het niet, ik heb nog een lange weg voor me. Wel weet ik dat JEzus niet mijn hoop uit handen slaat, zoals zovaak door mensen gebeurd is, hij geeft mij hoop!

Ik ben heel blij om dit te horen....

joris

Berichtdoor joris » 21 mei 2003 16:38

you are the song that I sing. a precious melody
you are the theme of my heart
you are my inspiration.
you are the light of my life
how Il love Youer word
it leads me, closer to you
you are my inspiration
you cause me to sing
you are my inspiration
i'm glad i'm alive
you are my inspiration
your greatness creation displays
such wonders to behold
in awe, I , I live my days
how then can I be silent?
when my heart is so full
in you I have discoverd
the secret of true love
And I want that the word know that you are my inspiration

(lara maritin)

hanneke
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor hanneke » 21 mei 2003 18:11

mooi lied joris. of is het een gedicht?

joris

Berichtdoor joris » 21 mei 2003 22:49

hanneke schreef:mooi lied joris. of is het een gedicht?

lied, staat op cd God is here (dat is engels!) uit de serie worship experience.

Lenneke
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Lenneke » 22 mei 2003 18:38

Als je meer van God wilt weten, lees dan alsjeblieft de bijbel en praat met god. ikzelf vind het heel erg moeilijk God te volgen, maar het is wel echt goed, weet je.
Ik ben superblij :P dat zoveel meer mensen ook God willen leren kennen en dat ze alleen al aan hem denken :D :D
succes met het God leren kennen

joris

Berichtdoor joris » 25 mei 2003 17:26

Lenneke schreef:Als je meer van God wilt weten, lees dan alsjeblieft de bijbel en praat met god. ikzelf vind het heel erg moeilijk God te volgen, maar het is wel echt goed, weet je.
Ik ben superblij :P dat zoveel meer mensen ook God willen leren kennen en dat ze alleen al aan hem denken :D :D
succes met het God leren kennen

bekende uitspraak van een voor mij onbekend persoon nu even:

ik begrijp niets van electriciteit en toch voel ik er niet svoor om elke avond in het donker te zitten.

joris

Berichtdoor joris » 05 jun 2003 18:09

ik verlang naar uw aanwezigheid
in alles wat ik doe
dat u Geest mij op mijn wegen leidt
daarom wijd ik heel mijn leven aan u toe.
jezus, Koning van de eeuwigheid,
uw volk gelooft uw woord.
heel de aarde toont uw heerlijkheid
en uw woorden brengen leven aan wie hoort

machtig Heer, alles wat leeft
zingt tot uw eer in eeuwigheid
Hier zijn wij, u toegewijd, en aanbidden u.

Terug naar “Archief”