Optimatus schreef:In de Refobliek probeer ik al een jaar onze Henkie tot Koning Hendrik IV te laten kronen, maar dat verdraaide CHE ligt dwars.
Tja, je kunt devotie ook tot buiten normale proporties laten stijgen natuurlijk.
Moderator: Moderafo's
moppie schreef:Optimatus schreef:moppie schreef:Kommet zijn allen naar de dienst die onze dominee houdt over dit thema en discusseer daarna verder
Wellicht een nieuwe mismeeting?
zo zou ik het in dit geval niet willen noemen. I denk dat veel mee dominees dit zouden doen helaas is dat niet het geval. Onze dominee doet het wel en daarom denk ik dat dat precies op het goede moment is.
Ik weet dat onze dominee refoweb meeleest misschien vandaar deze timing wel
Laten we even van de hypothese uitgaan dat je gelijk hebt
Hoe zou jij dit wél christelijk oplossen?
vind het beetje jammer als ik merk dat er nogal fel op henkie wordt gespeeld soms want hij heeft zich veel tijd en moeite in deze site gestoken en ik vind dat dat wel wat meer gewaardeerd zou mogen worden!!
Kommet zijn allen naar de dienst die onze dominee houdt over dit thema en discusseer daarna verder
yeti3 schreef:Volgens mij is dit onderwerp al uit den treure door talloze zogenaamde deskundigen (o.a. dominees) behandeld. Waarom pas discussieren na zo'n preek? Zijn wij zelf niet in staat een mening te vormen? Ik verwacht weinig nieuws te horen.
yeti3 schreef:Het gaat mij niet zozeer om de inhoud van de discussie maar om de vorm waarop deze gevoerd wordt. De benadering is nogal agressief. En dat vind ik niet passen bij zo'n gevoelig onderwerp. Je zult maar christen en homo zijn... Ik ga daar geen harde standpunten over innemen 'op grond van de Bijbel'.
In de Refobliek probeer ik al een jaar onze Henkie tot Koning Hendrik IV te laten kronen, maar dat verdraaide CHE ligt dwars.
yeti3 schreef:Volgens mij is dit onderwerp al uit den treure door talloze zogenaamde deskundigen (o.a. dominees) behandeld. Waarom pas discussieren na zo'n preek? Zijn wij zelf niet in staat een mening te vormen? Ik verwacht weinig nieuws te horen.
henkie schreef:n worden in beide gevallen teleurgesteld. Dat is onontkoombaar.In de Refobliek probeer ik al een jaar onze Henkie tot Koning Hendrik IV te laten kronen, maar dat verdraaide CHE ligt dwars.
Dat spreekt me wel aan moet ik zeggen
Als christelijk-reformatorische site zul je alleen wel keuzes moeten maken.
dat zou nog wel eens mee kunnen vallen. Overigens zijn er hier velen die geen mening kunnen vormen omdat ze niet weten wat debijbel zegt maar dat denken te weten.
yeti3 schreef:dat zou nog wel eens mee kunnen vallen. Overigens zijn er hier velen die geen mening kunnen vormen omdat ze niet weten wat debijbel zegt maar dat denken te weten.
De teksten zijn zo terug te vinden, vraag een willekeurige theoloog het voor je op te zoeken. Maar je hebt gelijk dat het een interessante discussie is. Ik heb het alleen niet zo op de almacht van dominees. Onderschat je eigen intelligentie en dat van anderen niet.
Optimatus schreef:Het lijkt me op zich wel eens aardig om een keer een themadag te organiseren met homoseksualiteit als thema. Moppie, zou de predikant waarmee jij contact hebt, daar wellicht aan mee willen werken?
*probeert constructief te zijn*
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten