jongen betaalt alles?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 24 aug 2005 15:29

Eén van beiden, maar dan betaalt de ander weer de drankjes die we daarna drinken, of het drinken in de bios.

Jos123

Berichtdoor Jos123 » 25 aug 2005 08:45

Sabra schreef:Eén van beiden, maar dan betaalt de ander weer de drankjes die we daarna drinken, of het drinken in de bios.

Is volgens mij ook het beste. Tijdje gehad dat ik studeerde, mijn vriendin werkte, maar iig no way dat zij alles betaalde. Ga nog liever nergens heen dan dat ik alles van haar krijg, voel ik me toch beetje te veel aangetast in mn mannelijke rol. Nu heb ik een beter betaalde baan, betaal iets vaker, beetje naar verhouding van inkomen.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 26 aug 2005 07:14

Pieter schreef:Wat nu als je zelf een arme uitwonende student bent, en je vriendin een goedbetaalde job heeft?

Dan zou ik ook wel meebetalen, maar lijkt het me vrij logisch dat zij in totaal meer bijdraagt (of ze moet alleen maar uit willen op de momenten dat ik daar financieel toe in staat ben, dat zou ook jammer zijn :P - alhoewel die overweging ook lang niet altijd meespeelt, geld dat je niet hebt kun je ook best uitgeven :wink: ).

Overigens valt het me op dat veel mannen nog erg ongeemancipeerd zijn blijkbaar. Een meisje vertelde pas ook dat ze, toen ze uitging met een jongen, toen hij naar de wc was het eten betaald had. Hij ging er bijna nog ruzie over maken en dwong haar zo ongeveer om dan maar op zijn kosten dronken te worden. Beetje jammer toch wel, je moet ook in staat zijn een gebaar gewoon te accepteren.

Jos123

Berichtdoor Jos123 » 26 aug 2005 07:21

Aragorn schreef:Overigens valt het me op dat veel mannen nog erg ongeemancipeerd zijn blijkbaar. Een meisje vertelde pas ook dat ze, toen ze uitging met een jongen, toen hij naar de wc was het eten betaald had. Hij ging er bijna nog ruzie over maken en dwong haar zo ongeveer om dan maar op zijn kosten dronken te worden. Beetje jammer toch wel, je moet ook in staat zijn een gebaar gewoon te accepteren.

Is idd zo. Maar toch voel ik me er ook ongemakkelijk bij als een meisje alles betaald, rare jongens die jongens :D Tmaakt het wel makkelijker als je bv. vaker samen gaat eten, dan weet je dat het een andere keer weer jouw beurt is.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 26 aug 2005 07:47

Op vakantie heb ik wel een keer geld aan Borkdude gegeven, zodat hij ook dingen kon betalen. Hij had namelijk de camping betaald en daarom moest ik nog een heleboel pinnen zeg maar. En ik ben een beetje een schijterd soms in met mensen omgaan :oops:

Jos123

Berichtdoor Jos123 » 26 aug 2005 07:53

Lalage schreef:Op vakantie heb ik wel een keer geld aan Borkdude gegeven, zodat hij ook dingen kon betalen. Hij had namelijk de camping betaald en daarom moest ik nog een heleboel pinnen zeg maar. En ik ben een beetje een schijterd soms in met mensen omgaan :oops:

Lalage, wat heeft het laatste deel van jouw antwoord met het betalen te maken? Zo van, dat je makkelijk zelf betaald o.i.d?

Gertje

Berichtdoor Gertje » 26 aug 2005 09:58

Het lijkt mij het beste als je allebei ongeveer even veel betaalt, en niet één van beide alles. Maar bij het eerste afspraakje... dan mag wat mij betreft de jongen betalen :D
Als hij tenminste geld heeft, mijn vriend was altijd blut dus ik kon meestal betalen, want ik heb een baan.
Op den duur ging dat gewoon vanzelf, want ik vond het ook sneu om steeds te vragen betaal jij of betaal ik en dat hij moest zeggen (of vantevoren al) k heb geen geld... Is voor hem ook niet leuk, en ik vind het niet erg om iets voor hem te betalen. (gelukkig vond hij dat ook niet erg)

pff lekker vaag verhaal is het geworden :oops:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 26 aug 2005 10:08

Jos123 schreef:
Lalage schreef:Op vakantie heb ik wel een keer geld aan Borkdude gegeven, zodat hij ook dingen kon betalen. Hij had namelijk de camping betaald en daarom moest ik nog een heleboel pinnen zeg maar. En ik ben een beetje een schijterd soms in met mensen omgaan :oops:

Lalage, wat heeft het laatste deel van jouw antwoord met het betalen te maken? Zo van, dat je makkelijk zelf betaald o.i.d?

Nou vooral in het buitenland vind ik het soms een beetje eng om de rekening te vragen ofzo. Da's beetje sociale angst ;)

Jos123

Berichtdoor Jos123 » 26 aug 2005 10:12

Lalage schreef: Nou vooral in het buitenland vind ik het soms een beetje eng om de rekening te vragen ofzo. Da's beetje sociale angst ;)

Ok, ik vind het ook eng om de rekening te vragen. Maar dan meer om het bedrag wat er waarschijnlijk op zal staan :D Je kan ook gewoon weglopen, dan komt de rekening vanzelf wel :D

topkok

Berichtdoor topkok » 02 sep 2005 10:13

hallo
is het niet een bepaald van fatsoen dat een jongen alles betaalt een jongen die verdient (in een hoop gevallen) tog het meest ik betaal ook altijd alles als ik uit ga met iemand, Geld boeit mij ook geen ene drol dus daar zal het ook aan liggen.

hamlap
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor hamlap » 02 sep 2005 10:22

Waarom niet gewoon fify-fifty? En afhankelijk van de financiele situatie kan ik me best voorstellen dat de één soms wat meer betaald, dan de anders, maar helemaal er van uit gaan dat de man geacht wordt te betalen lijkt me niet gezond.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 02 sep 2005 10:54

topkok schreef:hallo
is het niet een bepaald van fatsoen dat een jongen alles betaalt een jongen die verdient (in een hoop gevallen) tog het meest ik betaal ook altijd alles als ik uit ga met iemand, Geld boeit mij ook geen ene drol dus daar zal het ook aan liggen.

Niet iedereen van 18 werkt hoor... Mijn vriend van 24 heeft alleen maar studieschulden, net als ik ;) Dat verdienen we later wel weer terug, wees niet bang, maar we zijn dus allebei even arm en delen alle kosten.

Jos123

Berichtdoor Jos123 » 02 sep 2005 15:18

Lalage schreef:

Niet iedereen van 18 werkt hoor... Mijn vriend van 24 heeft alleen maar studieschulden, net als ik ;) Dat verdienen we later wel weer terug, wees niet bang, maar we zijn dus allebei even arm en delen alle kosten.

Oei Lalage, wat hebben jullie gedaan dan? Ik heb met 4 jaar studie echt geen schuld opgelopen hor! Gewoon relax gewerkt en niet al te riant geleefd!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 03 sep 2005 18:22

Jos123 schreef:
Lalage schreef:

Oei Lalage, wat hebben jullie gedaan dan? Ik heb met 4 jaar studie echt geen schuld opgelopen hor! Gewoon relax gewerkt en niet al te riant geleefd!

M'n vriend is gaan lenen sinds hij stage loopt en dus geen tijd heeft om ernaast te werken en dat is het laatste jaar van z'n studie. Bovendien kreeg hij geen stufi meer.

Ik woon op kamers en ik moet alles zelf betalen. Ik kreeg afgelopen jaar 335 euro stufi per maand, nou daar kan je misschien huur en eten van betalen, meer niet. Ik werk erbij en leen nog wat om rond te komen. Samen kom je dan op iets van 800 euro per maand, wat me niet belachelijk veel lijkt. Vanaf nu krijg ik helemaal geen stufi meer, dus dat wordt nog wat meer lenen.

Ik weet niet wat voor studie jij doet, maar ik ben nu eenmaal niet slim genoeg om m'n studie wiskunde met levenswetenschappen (denk aan lastig te combineren roosters van biologie & wiskunde) in 5 jaar af te ronden, ik hoop het in 6 jaar te redden.

Jos123

Berichtdoor Jos123 » 05 sep 2005 08:05

Lalage schreef:Ik weet niet wat voor studie jij doet, maar ik ben nu eenmaal niet slim genoeg om m'n studie wiskunde met levenswetenschappen (denk aan lastig te combineren roosters van biologie & wiskunde) in 5 jaar af te ronden, ik hoop het in 6 jaar te redden.

Iig een hele interessante studie. Wordt vast een leuke baan en ook best goede verdiensten. Ik heb economie gedaan, was vrij goed te doen, klaar binnen 4 jaar. Maar ouders verdienen niet zoveel, kreeg dus € 420 stufi, werkte 20 uur per week, kreeg ook een goede stagevergoeding en leefde beetje zuinig, dus dat ging wel. Maar idd zonder stufi ist niet te doen.

Terug naar “Archief”