Voor alle onbekeerden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Kaw
Majoor
Majoor

Voor alle onbekeerden

Berichtdoor Kaw » 23 mei 2003 09:37

Voor degenen die denken dat ze de kracht van God, om tot bekering te komen, niet hebben:
Math 12:41
[De mannen van Nineve zullen in het oordeel opstaan met dit geslacht en het veroordelen; want zij hebben zich bekeert op de prediking van Jona en zie, meer dan Jona is hier.]

Voor degenen die denken dat hun ellendebezef niet toereikent is, of dat ze denken dat ze niet in het verbond zitten:
Rom 6:1-4
[Wat zullen wij dan zeggen? Mogen wij bij de zonde blijven, opdat de genade toeneme? Volstrekt niet! Immers, hoe zullen wij, die der zonde gestorven zijn, daarin nog leven? Of weet gij niet, dat wij allen, die in Christus Jezus gedoopt zijn, in zijn dood gedoopt zijn? Wij zijn dan met Hem begraven door de doop in de dood, opdat, gelijk Christus uit de dood opgewekt is door de majesteit des Vaders, zo ook wij in de nieuwheid des levens zouden wandelen.]

Voor degenen die denken dat God wacht met Zijn belofte (en tot allen troost!):
2 Petr. 3:9
[De Here talmt niet met de belofte, al zijn er, die aan talmen denken, maar Hij is lankmoedig jegens u, daar Hij niet wil, dat sommige verloren gaan, doch dat allen tot bekering komen.]

En dit uit liefde voor mijn onbekeerde broertjes en zusjes, omdat ze er bij mogen horen.

joris

Berichtdoor joris » 23 mei 2003 11:33

ik bid met u mee, broeder kaw

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 23 mei 2003 11:44

En ik bid voor jullie, dat jullie niet bedrogen uitkomen!!!

Kate
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kate » 23 mei 2003 11:49

Ikke21 schreef:En ik bid voor jullie, dat jullie niet bedrogen uitkomen!!!

Ikke, hoe kun je dit zeggen? Waar baseer je dat op dat Kaw en Joris bedrogen zijn?

joris

Berichtdoor joris » 23 mei 2003 11:51

Als God ons zo heeft liefgehad, vrienden, moeten ook wij elkaar liefhebben. Nooit heef t iemand God gezien, maar als wel elkaar lief hebben blijft God in ons en is zijn liefde in ons volmaakt geworden. 1 joh 4:11. Let op: zijn liefde is in ons volmaakt geworden, dat is dus niet onze liefde, maar Gods agape! Kijk maa rin je griekse bijbel!

God is liefde, en wie blijft in de liefde, blijft in God en God in hem. onze liefde is volmaakt als we vol vertrouwen de dag van het oordeel tegemot kunnen zien, en wel omdat we in deze wereld leven zoals Jezus.
1 joh 4:17
In de liefde is geen plaats voor angst. VOlgmaakt liefde sluit angst uit. Angst hangt samen met straf en wie angst heeft, leeft niet ten volle uit de liefde. Wij hebben lief omdat God ons het eerst heeft liefgehad.1 joh 4:18

Wie gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. Wie de vader liefheeft, heeft ook lief wie uit hem geboren is. 1 joh 5:1

En zijn geboden zijn geen zware last voor ons, want elk kind van God overwint de wereld. En de overwinning op de wereld hebben we behaald door ons geloof. Alleen wie gelooft dat Jezus de Zoon van God is, kan de wereld overwinnen 1 joh 5:4,5

Ik heb u dit gschreven om u te doen weten dat u eeuwig leven hebt, omdat u gelooft in de naam van de Zoon van God. Wij kunnen ons vol vertrouwen tot God wenden in de zekerheid dat hij ons verhoort als we maar vragen wat in overeenstemming is met zijn wil. We weten dat hij ons hoort als we hem om iets vragen: dan weten we ook, dat we al hebben wat we hem in onze gebeden hebben gevraagd. 1 hoh 5:13 ev.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 23 mei 2003 11:54

Kate schreef:

Ikke, hoe kun je dit zeggen? Waar baseer je dat op dat Kaw en Joris bedrogen zijn?

Sorry dat ik dit zeg, ik bedoel het absoluut niet spottend ofzo, ik zeg ook niet dat jullie bedrogen zijn, alleen hoop ik dat jullie niet bedrogen uitkomen!!! En dat baseer ik op julie manier van praten.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 23 mei 2003 12:03

Ikke21 schreef:
Kate schreef:

Sorry dat ik dit zeg, ik bedoel het absoluut niet spottend ofzo, ik zeg ook niet dat jullie bedrogen zijn, alleen hoop ik dat jullie niet bedrogen uitkomen!!! En dat baseer ik op julie manier van praten.

Ik vind het lief dat je je zorgen maakt over het behoudt van je naaste, maar hoe zit het met jezelf? Jij kunt later niet voor God komen te staan met het verwijt dat Hij jou niet wilde bekeren, dus dat jij er niets aan kon doen.

En ik weet dat Joris en ik wel eens buitenaardse wezens lijken met onze manier van spreken, maar dat komt niet omdat wij het fout hebben, maar omdat wij niet opgegroeit zijn in een refo-cultuur.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 23 mei 2003 12:07

Tuurlijk is het voor een ieder onze eigen schuld als we verloren gaan kaw dat weet ik ook.....!!! Maar ik ben niet iemand die op een forum dingen over mezelf gaat strooien!!! dus daarom reageer ik verder ook niet op jou eerste stukje!!!

Echt soms maakt het me bang op de manier hoe jullie er over spreken, bij jou valt het soms nog wel mee, maar bij joris.....ik weet niet daarbij krijg ik een heel raar gevoel van binnen als ik zijn meningen lees!!! Ik kan daar niet inkomen en vindt het vaak spottend overkomen!!!

joris

Berichtdoor joris » 23 mei 2003 12:08

Mag dit een gevoelig item worden?

ik ben zo op zoek naar jullie beweegredenen om in God te geloven> Wat verwacht je van God? wat heb je van Hem nodig? wat lukt wel, wat nog niet? hoe zit dat?
Hou je van God? of houd Hij alleen van jou?
hoe leg je de vertaalslag in je eigen leven?

ik voel me hier af en toe inderdaad een maanmannetje, en af en toe herken ik nog wat maanmannetjes. Ik kan soms echt van binnen huilen en soms zelfs van buiten als ik bepaalde antwoorden hier lees.

Ik zou zoheel graag van ieder die dit leest een reactie willen op de teksten die kaw en ik hierboven gezet hebben. Print het uit en ga er mee naar bed. praat erover met God, wees stil om tekijken of je wat hoort. of je gedachten krijgt. Niet gelijk té eng denken, maar wees eens stil en laat de tekstne op je inwerken. Wat doet het je? Waar moet je aan denken? wat zijn de eerste gedachten en oneliners die je te binnens chieten? schrijf ze eens op en deel ze met ons. Schrijf ze op en ga kijken of ze kloppen, weet je nog waar ze vandaan komen?
krijg je weerstand? wordt je kwaad? ga je huilen? ik wil het zo ongleooflijk graag van je weten!

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 23 mei 2003 12:14

Ikke21 schreef:Tuurlijk is het voor een ieder onze eigen schuld als we verloren gaan kaw dat weet ik ook.....!!! Maar ik ben niet iemand die op een forum dingen over mezelf gaat strooien!!! dus daarom reageer ik verder ook niet op jou eerste stukje!!!

Echt soms maakt het me bang op de manier hoe jullie er over spreken, bij jou valt het soms nog wel mee, maar bij joris.....ik weet niet daarbij krijg ik een heel raar gevoel van binnen als ik zijn meningen lees!!! Ik kan daar niet inkomen en vindt het vaak spottend overkomen!!!

Ik denk dat het refoweb en de geschreven taal daarin gewoon te kort komen. Ik weet zeker dat als je ons in het echt zou ontmoeten en dat we dan een gesprek zouden hebben, je een heel ander beeld zou krijgen.

Ik zou graag eens willen spreken met jou, Napoleon, Kootje, Pieter, Messianscha, Joris, en die M... (Hoe heet ie ook alweer? Die altijd lange textuele reacties geeft.), Connie enz en al die anderen die ik nu vergeten heb, over het geloof. Ik weet zeker dat als we in de praktijk er samen over spreken, dat we heel anders tegen elkaar aan gaan kijken en dat we dan in een positieve manier naar elkaar toe zouden groeien.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 23 mei 2003 12:22

Misschien is dat zo kaw, maar tot nu toe hou ik er hele rare gedachtes aan over en ik denk dat ik het met veel dingen niet eens zal zijn!!

En joris jij zegt je kan af en toe huilen om bepaalde dingen, maar soms word ik ook heel verdrietig over de dingen die jij zegt, neem nou simpelweg de reaktie die jij geeft bij het pop psalmen!!!

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 23 mei 2003 12:35

Ik begrijp zowel Kaw als Ikke ietwat.

Waarom zijn we zo bang voor elkaars taalgebruik? Ik zet wel eens vraagtekens bij taalgebruik wat in bepaalde kerken van de preekstoel weergalmd. Waar hebben ze het eigenlijk over, denk ik dan. En JEzus sprak zo eenvoudig... zou hij tegen zijn dicipeleneen heel ander woordgebruik gehad hebben dan tegen de kaanese vrouw? Ik weet zeker van niet!
Maar ik begrijp ook Ikke, ik zer ook wel eens vraagtekens bij mensen die met een bepaalde manier over JEzus praten alsof het een of andere toffe peer is, je buurjongen ofzo. Overigens ben ik dat op refoweb nog niet tegen gekomen.

Maar alsjeblieft, veroordeel elkaar daar niet op! God is zoveel groter, Hij kijkt naar harten. Deden wij dat maar eens een keer! Trek elkaars geloof niet in twijfel, kerkmensen doen elkaar al genoeg pijn op dat gebied, maar bid voor elkaar, uit liefde.

Pas, op een verjaardag van mijn ma, trokken mijn opa (standaard zwart pak, ouderling in de ger.gem.) en mijn oom (rode broek, blondgeverfde haren, evangelische gemeente) zich terug in een kamertje achteraf, ze kwamen er met bijna huilende ogen uit maar er lag zo'n blijde uitdrukking op hun gezicht. Geen idee, wat ze er besproken hebben, maar ik wou dat ik erbij was geweest....
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

joris

Berichtdoor joris » 23 mei 2003 12:40

Ikke21 schreef:Misschien is dat zo kaw, maar tot nu toe hou ik er hele rare gedachtes aan over en ik denk dat ik het met veel dingen niet eens zal zijn!!

En joris jij zegt je kan af en toe huilen om bepaalde dingen, maar soms word ik ook heel verdrietig over de dingen die jij zegt, neem nou simpelweg de reaktie die jij geeft bij het pop psalmen!!!

ikke, jij schrijft hierbovn ergens dat je niets persoonlijks wilt schrijven zo op het internet. En deels kan ik mij dat goed voorstellen. Maar aan de ander kant, je kan het ook gebruiken om redelijk anoniem je gram kwijt te raken. Ik bedoel, het praat een stuk gemakkelijker en prettiger als je wél probeert om vanuit je persoontje te praten. Nu reageer je voornamelijk defensief, en dat is jammer. Jammer voo rons, omdat we jou zo niet kunnen bereiken. Maar ookjammer voor jou, want op die manier gaan de deuren bij ons ook dicht natuurlijk.
Let op, ik zeg nu dus niet dat ik vind dat wij het goed hebben en dat we je moeten bekeren.
Probeer het eens, probeer eens te reageren op de bijbelteksten die wij hierboven schrijven. Probeer eens te kijken wat het woord van GOd, want dat is het toch, je kan zeggen. Als je het hier eng vind, vind ik het prima om het achter de schermen te doen.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 23 mei 2003 12:40

even nog voor de duidelijkheid, ik zeg dit echt niet om jullie te veroordelen, want wie ben ik omdat te doen??

En tuurlijk hoeft het geloof niet moeilijk te zijn, juist helemaal niet, het is zo eenvoudig.....in de bijbel toch ook heel eenvoudig zoekt en gij zult vinden!! Maar al is het dan nog zo eenvoudig en maken wij het ons zelf vaak heel erg moeilijk, ben ik het vaak niet eens met de manier waarop er gesproken wordt!!! (op dit forum) ik zie het vaak zo van, we zingen en we springen zo blij want we horen er bij!!

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 23 mei 2003 12:57

meschianza schreef:Pas, op een verjaardag van mijn ma, trokken mijn opa (standaard zwart pak, ouderling in de ger.gem.) en mijn oom (rode broek, blondgeverfde haren, evangelische gemeente) zich terug in een kamertje achteraf, ze kwamen er met bijna huilende ogen uit maar er lag zo'n blijde uitdrukking op hun gezicht. Geen idee, wat ze er besproken hebben, maar ik wou dat ik erbij was geweest....

Ik denk dat ze ontdekt hebben dat hun Jezus, dezelfde Jezus was en dat ze beide (geheel op een andere manier) daar hun eeuwige en heilige geluk in gevonden hebben.

Ik veroordeel (altans dat probeer ik) niemand, maar ik kom zoveel onnodig onbekeerde mensen tegen in de ger. gem. dat ik soms diep ontroert wordt om de armte van dit rijke volk.

Terug naar “Archief”