Refoweb en homoseksualiteit

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

PureImmortalSoul

Berichtdoor PureImmortalSoul » 24 aug 2005 23:07

Beste mensen,

Nu, dit mailtje ontving ik net van Henkie (admin)
Ik snap totaal niet waarom we hier een discussieforum hebben, als dit forum geen plaats is, waar een andere denkwijze gemeld \ gepromoot kan worden! We kunnen toch immers zelf denken?
Onderstaand het mailtje van Henkie, wat ik echt niet kan begrijpen!

hoi,

Even over de links in je profiel...
Het probleem met de websites, is dat de invalshoek nogal verschilt van onze overtuiging.
Ik vind niet dat dat via refoweb te vinden moet zijn. Dat zou overigens ook volledig in tegenspraak zijn met de antwoorden die er in de vragenrubriek worden gegeven. Dit forum is geen plaats om een andere denkwijze te promoten.

Ik heb ze weggehaald (net zoals je avatar). Ik hoop dat je daar begrip voor kunt opbrengen.

groeten,

henk

Nu, sorry hoor!
De links waren links naar mijn site die opgezet is voor mensen die christen en homo zijn! Ja, zelfs christenen kunnen het 'probleem' hebben dat ze homo zijn! De site is bedoeld om mensen te bemoedigen en om even een luisterend oor te kunnen zijn, .... wat is daar mis mee? hier wordt men juist meestal afgebrand en doodgegooid met bijbelteksten!
Jammer,......echt jammer!

Groet,

Arend

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 24 aug 2005 23:22

pb...persoonlijk bericht. Maar wat je wilt, vriend ;-)

Plaats de rest ook even dan scheelt me dat weer reageren ;-)

PureImmortalSoul

Berichtdoor PureImmortalSoul » 24 aug 2005 23:37

Vriend?

Sorry, ik voel me totaal geen vriend van je, Henkie!

Weet je, ik ga hier wel vrijwillig weg!Als het zo door gaat, wordt ik eerdaags toch hier van het forum afgelazerd!
Het begint al met de links naar mijn site,
daarna de afbeelding,..........Nu hoef alleen ikzelf er nog maar afgelazerd te worden, en daar ga ik maar niet op zitten wachten!

Als we nu allemaal even braaf roepen: Homo zijn is FOUT!!! Dat kan echt niet! Mag niet hoor, FOEI! Dan zijn we allemaal weer blij en kunnen we allemaal weer rustig slapen!

Nou sorry,....... ik heb me kapotgeknokt,..... Maar het lijkt er toch echt op, dat ik de rest van mijn leven homo ben! Mijn sites zijn enkel en alleen plekken waar mensen die christen én homo zijn elkaar kunnen ontmoeten, kunnen discussieren (van mening MOGEN verschillen) en een luisterend oor vinden! Dat is iets, wat ik hier in ieder geval zeer weinig vond!
Wel heb ik weer veel veroordeling gelezen en gevoeld.
Ook het gezwaai met bijbelteksten ging er weer stevig aan toe, het is immers zo makkelijk oordelen, aan de andere kant van de linie!

Ik wens jullie allemaal het allerbeste,
weet waar je mee bezig bent. (of kunt zijn)

Voor mij, een christen (homo) die uit de kerk is gelazerd vanwege mijn homofiele gevoelens, die ook nog eens de opmerking nakreeg dat 'tie met een molensteen om zijn nek in de zee geworpen zou moeten worden omdat hij deze afvalligge weg betrad, was het hier meer verder afgebroken worden dan opgebouwd worden....... Raar he? En dat nog wel onder christenen?!

Ik groet jullie,
Ik hoop dat ik alle woorden die ik hier geschreven heb, niet voor niets geschreven heb......

Na Zareb ben ik de volgende (homo) die uit deze discussie stapt!
Gek eigenlijk, het gaat net als in de kerk........ Daar loopt ook de ene homo weg na de andere.... (of ze worden er uit gezet, kan ook nog!)

Er gaat hier iets fout, maar waar?

Dit was ik,

Groet,

Arend

Voor hen die nog ergens op willen reageren: pureimmortalsoul@hotmail.com

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 25 aug 2005 00:12

helaaaaaas, de pb zijn niet meer openbaar, zie ik ;-)

Volgens mij is het allemaal wat te dramatisch. Iedereen kan hier gewoon zijn/haar mening geven zonder dat die verwijderd wordt. Dit is alleen geen plaats waar een andere denkwijze gepromoot kan worden dmv websites, foto's o.i.d.. Geen links naar externe websites dus waar we geen invloed op hebben. Hier kun je de discussies voeren.
Dat we het onderwerp niet uit de weg gaan, blijkt denk ik wel uit dit topic. Voor degene die pagina 1 nog niet gelezen hebben ;-) :
www.refohomo.8k.com

Wat de molensteen om je hals...dat zou voor ons allemaal kunnen gelden.
Laatst gewijzigd door henkie op 25 aug 2005 00:15, 3 keer totaal gewijzigd.

Leilah
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Leilah » 25 aug 2005 00:12

misschien een beetje overmatig gebruik van "lazeren"?
Nieuwe foto's en log :http://leelah.hyves.nl

sela

Berichtdoor sela » 25 aug 2005 07:42

henkie schreef:[...]
Dat we het onderwerp niet uit de weg gaan, blijkt denk ik wel uit dit topic. [...]

nou, idd, en er zijn al vele topics geweest, waar het vuur, weer om andere redenen, hoog oplaaide. wellicht is het zo dat dat niet komt door individuele mensen, maar door het onderwerp. het is nu eenmaal lastig. persoonlijk ben ik daarvan overtuigd omdat de bijbel geen antwoord geeft op de vraag of homosexualiteit m.b.t. een homogene relatie wel of niet kan. we kunnen dus niemands kant kiezen.

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 25 aug 2005 09:47

@ Henkie

Ik vind het heel erg jammer dat je zo reageert! Ten eerste vraag ik me af waarvoor dit forum is? Ik dacht in eerste instantie om je eigen mening oftewel andere denkwijze kwijt te kunnen? Zoals je het nu beschrijft wordt dit dus een "in het straatje gepraat forum van refoweb". Jullie hebben geen beleid gemaakt voor homo's op deze site. Tenminste ik heb nog nooit een speciaal artikel hierover gelezen wat nu de stelling is van refoweb zelf. Gelukkig is er dan nog wel zoiets als een vragenrubriek...Maar als ik het goed heb gelezen geven daar mensen de antwoorden. Mensen kunnen er helaas naast zitten dus wie zegt dat hun direct gelijk hebben? Er is er maar Een bij wie je een echt antwoord kunt krijgen op deze vraag en dat is God zelf!

Ten tweede is het zo dat op de 1e pagina van dit forum ook een site is te zien met een (andere) denkwijze. Waarom wordt die niet verwijderd?? Alleen maar omdat die lekker gemakkelijk in jullie straatje past? Omdat daar alleen maar staat wat jullie denken? Sorry, maar ik vind dit diep triest! Daarbij komt nog dat er op die site niet gereageerd kan worden, niet met anderen over gepraat kan worden en dat er alleen een mening wordt verwoord. Ik heb die site gelezen, maar ben daar eigenlijk niets nieuws tegen gekomen. De veroordelende teksten kon ik echt allemaal wel dus daar had ik weinig aan.

PureImmotalsoul heeft z'n best gedaan om zelf ook een site op te zetten voor degenen die hetzelfde hebben als hij heeft. Ik heb het idee dat je zelf niet eens op die site geweest bent, anders had je er ook al achter gekomen dat hetniet zo is dat daar een mening wordt opgedrongen. Daarvan kreeg ik meer het idee bij de eerst genoemde site. de site die PureImmotalsoul heeft gemaakt is een site waar je gewoon je verhaal kwijtkunt, gedichten kunt lezen etc. Er wordt dus totaal geen mening opgedrongen! Ik vind het echt erg dat je de link naar de site hebt verwijderd, maar zal daarom de site meer gaan promoten. Ik vind dit diep triest en ben erg teleurgesteld in refoweb!
- Home is in my head -

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 25 aug 2005 09:58

Iedereen kan hier gewoon zijn/haar mening geven zonder dat die verwijderd wordt. Dit is alleen geen plaats waar een andere denkwijze gepromoot kan worden dmv websites, foto's o.i.d..

Mm Henkie, het tegenovergestelde blijkt wel. Iedereen die hier zijn of haar mening geeft, promoot zijn overtuiging, dus PureImmortalSoul ook.
En dan daarbij, iedereen die zijn reacties leest heeft daar zijn eigen mening over. Het is een discussie en dus gebaseerd op meningen. Feiten zijn nauwelijks aanwezig!(En als er feiten zijn, bijv. bijbelteksten,heeft iedereen daar zelfs nog een eigen mening over) Dus waar maak je je druk om Henkie? Ben je bang dat iedereen zijn standpunten voor zoete koek aanneemt?
Het begint er op te lijken dat hij niet geaccepteerd wordt hier..

En wat betreft zijn avatar; als ik die avatar had onder mijn naam, had je hem dan ook verwijderd?Just a question..

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 25 aug 2005 10:16

Hij heeft wel gelijk, zo is het altijd al geweest, er worden gewoon geen links geplaatst naar andere sites tenzij het een bronvermelding is.. 8) En als je teleurgesteld bent in refoweb, dan ga je toch lekker weg.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 25 aug 2005 10:52

Wat valt er nog te zeggen behalve wat ik al eerder zei? :roll:
Het feit alleen al dat hij of een ander zijn mening hier kan plaatsen, zegt al genoeg. Het bovenstaande is dus onzin. Dat er geen site gepromoot wordt waar we het niet mee eens zijn, lijkt me niet meer dan logisch. Bovendien hebben we op de inhoud geen enkele invloed.

Tsja en dan de avatar...ik vind gewoon dat je rekening moet houden met de de anderen die hier aanwezig zijn en geen foto's van halfnaakte personen moet plaatsen. Dat moet toch wel enigzins invoelbaar zijn, lijkt me.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 25 aug 2005 11:11

Dat er geen site gepromoot wordt waar we het niet mee eens zijn, lijkt me niet meer dan logisch.

Een site waar jij het niet mee eens bent bedoel je.
Misschien zitten er hier ook mensen die zich er wel in kunnen vinden? :roll: (misschien wel meer dan jij denkt...)

Wat betreft die avatar, heb je idd wel gelijk in. Ik wilde alleen even weten met wat voor rede je hem weggehaald had. Ik dacht namelijk dat je hem verwijderd had omdat hij onder PureImmortalSoul's naam stond. Sorry, vergissing van mij :wink:

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 25 aug 2005 11:15

Misschien zitten er hier ook mensen die zich er wel in kunnen vinden? Rolling Eyes (misschien wel meer dan jij denkt...)

Zal ik dan maar eens wat links naar sites van hezbollah plaatsen of de satanskerk, er zijn er vast wat die het er mee eens zijn, maar gezien het algemene karakter van dit forum, is dat gewoon niet gewild. (PUNT)

en henkie is de boss
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Cisca

Berichtdoor Cisca » 25 aug 2005 11:42

Smurffie schreef:
Dat er geen site gepromoot wordt waar we het niet mee eens zijn, lijkt me niet meer dan logisch.

Misschien zitten er hier ook mensen die zich er wel in kunnen vinden? :roll: (misschien wel meer dan jij denkt...)

Dit wordt naar mijn idee te veel op het persoonlijke vlak gezien, Henk is de beheerder van Refoweb - met uiteraard een Reformatorische grondslag- ook al zou hij persoonlijk een andere mening hebben - dan moet hij zich toch houden aan de Reformatorisch grondslag van Refoweb.

*ook al heb ik zelf een andere mening over homofilie*

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 25 aug 2005 11:48

Raido schreef:
Hij heeft wel gelijk, zo is het altijd al geweest, er worden gewoon geen links geplaatst naar andere sites tenzij het een bronvermelding is.. En als je teleurgesteld bent in refoweb, dan ga je toch lekker weg.

Ik ga niet weg omdat jij dat wilt. Het zou voor jullie wel handiger zijn want dan is dit forum direct uitgestorven. Als iedereen toch in elkaars straatje praat, ben je zo uitgepraat lijkt mij...

henkie schreef:

Tsja en dan de avatar...ik vind gewoon dat je rekening moet houden met de de anderen die hier aanwezig zijn en geen foto's van halfnaakte personen moet plaatsen. Dat moet toch wel enigzins invoelbaar zijn, lijkt me.

Oke daar kan ik me nog wel enigsinds wat bij indenken, maar de site is mijns inziens wel verantwoord en goed. Stel dan een duidelijke regel dat er geen 1 site meer gepromoot mag worden, dan heb je in ieder geval een duidelijk standpunt.

Raido schreef:
Zal ik dan maar eens wat links naar sites van hezbollah plaatsen of de satanskerk, er zijn er vast wat die het er mee eens zijn, maar gezien het algemene karakter van dit forum, is dat gewoon niet gewild. (PUNT)

Dit antwoord vind ik echt grote onzin! Hoe kun je de site van PureImmortalsoul met deze sites vergelijken? Het is een site met een christelijk karakter dat kun je van de hezbollah en de satanskerk niet zeggen dus het is logisch dat die links naar die sites hier niet mogen worden geplaatst.
- Home is in my head -

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 25 aug 2005 12:28

Raido schreef:
Misschien zitten er hier ook mensen die zich er wel in kunnen vinden? Rolling Eyes (misschien wel meer dan jij denkt...)

en henkie is de boss

"Het algemene karakter van dit forum" Er zitten hier honderden mensen met een verschillend karakter en geaardheid
Homofielen lijken niet welkom.
Ongelovigen lijken niet welkom.
Als die weg zouden blijven of niet geaccepteerd zouden worden, blijft er weinig meer over van de discussies hier.
Wees blij dat die mensen er zijn, ze laten je nadenken en houden de discussies gaande.

Verder vind ik het diep, maar dan ook diep triest, dat mensen zo aangevallen worden dat ze bijna verplicht worden, niet meer aan de discussies deel te nemen. :cry:

Waar blijven we dan met onze christelijke opvoeding?
Stap asjeblieft is uit dat wereldje. Ik zie het zo:
Het is als een computer, met heel veel verschillende mappen (standpunten/denkwijzen) Je hebt de standaardmappen (jouw opvoeding/stanpunten) Maar misschien moet je eens wat nieuwe mappen aanmaken?(nadenken over standpunten van anderen)
Natuurlijk hoef je de standaardmappen niet meteen naar de prullenbak te verplaatsen! :wink:

Terug naar “Archief”