reform schreef:Ik kan me de gedachtegang van Shito wel begrijpen. In de bijbel staat voor mij duidelijk gescheven dat een homoseksuele relatie verboden is. Niet alleen teksten in het oude testament (Eerder aangehaald door Shito en Arco), maar ook in het nieuwe testament.
Romeinen 1 vers 26 en 27
Daarom heeft God hen overgegeven tot oneerlijke bewegingen; want ook hun vrouwen hebben het natuurlijke gebruik veranderd in het gerbuik tegen nature.
En insgelijk ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijk bedrijvende, en de vergelding van dwaling, die daartoe behorende, in zichzelven ontvangende.
Er zijn mensen die zeggen 'met het onnatuurlijke wordt bedoeld dat mensen die een heterofiele geaardheid hebben homoseksueel worden. Dit zou zondig zijn. Als je het zo uit gaat leggen, zou het dus ook zondig zijn als je zou veranderen in een homofiel naar een heterofiel. Dat lijkt me nogal owaarschijnlijk..
Nou, hier wil ik wel even op reageren:
Sorry hoor, maar lees nou eens even terug wat je zelf schrijft!
(dan heb ik het vooral over het dik afgedrukte gedeelte)
Wat een onzin!
In de Bijbel lees je verhalen (o.a. het verhaal van Sodom en Gomorra) waar staat dat alle mannen van Sodom, van de jongste tot de oudste, hun huizen verlieten (dus ook hun vrouwen \ gezinnen achterlieten) en naar het huis van Lot trokken om seks te hebben met zijn mannelijke gasten. (wat ook nog eens engelen bleken te zijn, maar dat terzijde.)
Dan heb je een duidelijk voorbeeld van mannen die uit geilheid, lust, (of hoe je het ook maar wilt noemen) hun natuurlijke omgang met een vrouw opgeven om seks te hebben met andere mannen. (Het gaat hier dan ook nog eens over een grote orgie, maar goed.)
Dat is toch iets compleet anders dan dat je (zoals ik) vanaf je pubertijd merkt dat jouw geaardheid een homofiele geaardheid is?
Ik voelde me niet eerst aangetrokken tot vrouwen en ging voor een verzetje maar eens een omslag maken naar mannen!
Ik denk dat je zulke dingen wel duidelijk moet scheiden!
In het Bijbelgedeelte dat je beschrijft uit Romeinen staat toch echt duidelijk dat ze hun 'natuurlijke omgang' met een vrouw opgegeven hebben........ Nou, ik heb nooit iets opgegeven hoor! Het is er gewoon nooit geweest!
Dat het dan dus ook zondig zou zijn om te veranderen van een homofiel naar een heterofiel vind ik de domste uitleg allertijden.
Weer wil ik hier even twee dingen scheiden.
Homofilie (of zelfs homoseksualiteit) kan naar mijn idee meerdere oorzaken hebben!
Ik geloof (lees a.u.b. goed: IK GELOOF) (ik zeg dus niet 'ik weet zeker')
.........
Ik geloof dat van de verschillende theorieën die je erover hoort er meerdere kunnen kloppen.
Psychologisch bekeken is het niet ondenkbaar dat iemand homofiel kan worden omdat er in zijn ontwikkelingsperiode \ pubertijd \ tienertijd dingen 'mis' zijn gelopen. Een verstoorde vaderverhouding, seksueel misbruik,...(en zo nog een aantal redenen) zouden ervoor kunnen zorgen dat iemand in een seksuele indentiteitscrisis beland. Vele psychologen geloven dat deze theorie ook waar kan zijn. In dit geval geloof ik, dat iemand kan 'veranderen' in een persoon met een heterofiele geaardheid.
Het gaat dan immers om homofiele gevoelens die ontstaan zijn vanuit een 'verstoorde' \ ingrijpende \ of 'seksueel misbruike' situatie.
(Zo ken ik bijvoorbeeld een meisje, dat door een aantal jongens seksueel misbruikt is en sindsdien alleen nog maar relaties met meisjes aangaat. De voorbeelden zijn dus duidelijk aanwezig!)
Maar,..... als iemand vanaf kinds af aan al homofilie in zich heeft zitten omdat dit bij die persoon 'in de genen' zit,..... (iets waar een hoop Christenen niet aan willen geloven....) denk ik dat je er niet van kan veranderen! ( Hoe zou iemand bijvoorbeeld van zijn Syndroom van Down kunnen veranderen?! Dat is immers ook iets dat genetisch bepaald is! ) Ik denk dat we eerlijk moeten (kunnen) zijn, en dan toch echt toe moeten geven dat het hier niet gaat om een situatie waarin men de natuurlijke omgang met een vrouw opgeeft, om die om te wisselen in een seksuele omgang met een man.
Wat ik er nog als 'persoonlijk stukje' aan toe wil voegen is dat ik zelf de strijd van verandering gestreden heb! Er is met mij gebeden, men heeft handoplegging bij mij gedaan, en noem zo maar op!
Ik heb mezelf tevens jaren suf gebeden tot God of ik alstublieft veranderd mocht worden. En weet je? Het is nooit gebeurt! Terwijl God het zeker kan! Want als we van Jezus lezen dat Hij lammen liet lopen en blinden liet zien?!! Maar goed. Het is dus niet gebeurt!
En weet je? Dan hoor je wel eens van die prachtige 'veranderings' verhalen..... Mensen die homofiel waren en daar nu van 'verlost' zeggen te zijn....... Ik kon mezelf wel wat aandoen... Waarom zij wel, en ik niet? Was mijn geloof te klein? Was ik het niet waard?
Ik ging het allemaal bij mezelf leggen,......
Totdat.....
Ik op een dag, op mijn werk, eens om mij heen zat te kijken.
Ik heb het geweldige voorrecht om met verstandelijk gehandicapten te werken....
En opeens dacht ik.... Als ik vanaf de geboorte al zo ben,..
En als ik dan tot die 'doelgroep' behoor waarbij het genetisch bepaald is...
Dan zal ik ook wel nooit veranderen. Ik heb namelijk ook nog nooit iemand met het Syndroom van Down zien veranderen. Nu hoop ik niet dat mensen denken dat ik homofilie wil vergelijken met een verstandelijk gehandicapte,... maar ik wil ermee aangeven dat sinds de zondeval we in een gebroken wereld leven waarin bepaalde ' afwijkingen van het volmaakte, zoals het eerder was' voorkomen! Daar zullen we mee moeten leven. (hier op aarde tenminste)
Dat mijn natuurlijke omgang door mij ervaren wordt als zijnde de omgang met een man, zal zeker afwijkend zijn van hoe het in het paradijs is bedoeld! Maar wie durft er zijn of haar vinger op te steken als ik zou vragen: ' wie is er hier nog zoals we bedoeld waren vóór de zondeval?' Niemand toch? We zullen allemaal toe moeten geven dat we imperfect zijn! Dat we in gebrokenheid leven!
Daarin moeten we strijden tegen zonden, daartoe worden we allemaal opgeroepen!
Ik denk alleen dat je een wezenlijk verschil moet maken tussen zonden en tussen 'zijn'. Zonden pleeg je, homo ben je. (als ik voor mijzelf spreek dan in ieder geval.) Dat mijn seksuele geaardheid is zoals die is, kan ik niet helpen! Het zou voor mij dan ook super tegennatuurlijk zijn om met een vrouw een relatie (en ook een seksuele relatie) aan te gaan. Ik denk dat ik dan pas echt zondig! Ik zal deze vrouw namelijk nooit echt honderd procent lief kunnen hebben! Ik zal op seksueel gebied walgen van haar! Dat lijkt mij pas erg! Nu hoor ik vele van jullie al zeggen en\of denken: 'ja, maar dat moet je ook niet doen.' 'Je moet in vredesnaam de strijd aangaan en alleen blijven!' (die opmerking heb ik echt al heel vaak gehoord.) Was God niet zelf Diegene die zei: het is niet goed dat de mens langer alleen blijft?
Oké, ik geef toe: God gaf de man toen een vrouw!
Maar dat was ook wel voor de zondeval, en Adam had dus een heteroseksuele geaardheid!
Ik geloof dat het vanuit Gods perfekte schepping de bedoeling was, dat een man met een vrouw samenleefde! Alleen het feit al dat een man en vrouw zich samen kunnen voortplanten, geeft voor mij al aan dat dit vanuit het grondbeginsel Gods bedoeling was!
Maar ik zal moeten leven met mezelf, in de gebrokenheid waarin we nu leven! Andere tijd, andere situatie, andere omstandigheden dus!
Als het allemaal zo makkelijk lag, als velen van jullie beweren (zo van: je moet dat gewoon niet doen...) dan waren we snel klaar.
Het ligt zo makkelijk nog niet! We worden, nu we in gebrokenheid leven, toch echt geconfronteerd met 'afwijkingen' in hoe het in den beginne bedoelt was! Een voorbeeld wat niet direct met homofilie te maken heeft:
Iedereen weet (hoop ik) dat er ook mensen geboren worden die 'tweeslachtig' zijn. Deze mensen hebben zowel het mannelijke als het vrouwelijke geslachtsorgaan. Deze mensen moeten operatief behandeld worden. Nou, zeg het maar: moet deze persoon 'mannelijk' of 'vrouwelijk' worden? Vaak moeten ouders al beslissen 'wat het gaat worden'. Men kan (ivm complicaties) namelijk niet wachten tot de persoon in kwestie zelf aan kan geven of diegene zich 'man' of 'vrouw' voelt. Dat is dus wel erg moeilijk. Je weet nooit of jouw keuze later aansluit bij de seksuele geaardheid van jouw kind.
Met een beetje geluk heb je de goede keuze gemaakt en sluit het geslacht van jouw kind aan bij zijn of haar seksuele geaardheid. Niets aan de hand! Maar als dat nu niet zo is?
Weet je, terwijl ik dit schrijf denk ik: ' dan gaat het er dus puur om, of zijn of haar seksuele geaardheid overeenkomt met het geslachtsdeel dat hij of zij behouden heeft. Is het een man, en valt hij op vrouwen dan kan hij dus een relatie hebben, maar is het een man, en valt hij op mannen, dan kan dat dus niet. Enkel en alleen, omdat jij dan als ouder de verkeerde keuze gemaakt zou hebben...
Oké, misschien is dit allemaal erg ver gezocht, (zowieso een erg moeilijke kwestie) maar ik wil er maar mee aangeven dat het dus echt niet zo makkelijk ligt!
Goed,..... ik zal hier wel veel stof mee doen opwaaien, dus ik lees de reakties wel weer!
Groeten,
Arend