Je (expres) verdrietig voelen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Rijnmond
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Rijnmond » 24 aug 2005 14:05

84.5

André

Berichtdoor André » 24 aug 2005 14:08

Rijnmond schreef:84.5
Mijn conclusie is dan dat je je niet expres verdrietig voelt enzo 8)

Rijnmond
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Rijnmond » 24 aug 2005 14:09

Maar horen hooggevoelige personen zich ook niet voordurend gelukkig te voelen? (en zeker de christelijke?)

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 24 aug 2005 14:14

Ik scoorde een 16...

Als alles voor de wind gaat, kan ik de hele wereld aan. Nu zit ik echter in een periode waarin van alles samenvalt: een tweede kind, een nieuw huis, grote drukte op het werk, cursussen en allerlei andere zaken.

Ik krijg ten eerst steeds meer zin in sigaretten, hoewel ik al tijden niet meer rook. Bovendien heb ik het gevoel dat alles me door de vingers glipt, omdat je je op geen enkel ding echt goed kunt concentreren.

Ik heb dan ook regelmatig de neiging om extreem hard te gaan gillen...

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Je (expres) verdrietig voelen

Berichtdoor Raido » 24 aug 2005 14:15

Rijnmond schreef:Tja, ik weet niet zo goed hoe ik dit moet uitleggen, maar misschien dat er iemand is die begrijpt wat ik bedoel. Ik ben erachter gekomen dat ik mezelf kwel met deprimerende dingen, ik blijf bijv. denken aan dingen in de wereld die je echt "down" doen voelen, lees boeken die niet een "happy end" hebben etc. etc. Nu heb ik hier totaal geen logische verklaring voor. Hoewel ik veel problemen heb gekend bevind ik me nu juist in een periode waar alles (materalistisch iig) voor de wind lijkt te gaan en ik eigenlijk geen reden heb om me ongelukkig te voelen. Toch voelt het op de 1 of andere manier "goed" als ik mezelf verdrietig voel...

Hopelijk begrijpt iemand wat ik bedoel (zelf snap ik het ook niet helemaal).
Je bedoeld dat je jezelf het stempeltje 'niet zon blijhoofd hebt gegeven' en dus eigenlijk ook niet altijd van die vrolijke dingen gaat lezen, luisteren, kijken, doen of wat dan ook. Grut, dat is toch geen ramp, ik voel me er heerlijk bij om niet zo'n blijhoofd te zijn.

Ik lees thrillers, alles over seriemoordenaars en psychologisch thrillers. Ik luister metal, vooral doom, gothic, power en symphonic niet de meest blije muziek, kijken doe ik haast nooit meer, maar als ik ene film kijk, iets psychologisch of gore horror (wat ik altijd leuk vond :S, kan ik niet meer kijken). Ik doe niet echt superhappy dingen..

ACH... ik voel me er niet naar bij, en ik ben wel vaak blij van binnen, maar toch het nietblij intereseert me gewoon meer.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

André

Berichtdoor André » 24 aug 2005 14:21

Pieter schreef:Ik scoorde een 16...

Als alles voor de wind gaat, kan ik de hele wereld aan. Nu zit ik echter in een periode waarin van alles samenvalt: een tweede kind, een nieuw huis, grote drukte op het werk, cursussen en allerlei andere zaken.

Ik krijg ten eerst steeds meer zin in sigaretten, hoewel ik al tijden niet meer rook. Bovendien heb ik het gevoel dat alles me door de vingers glipt, omdat je je op geen enkel ding echt goed kunt concentreren.

Ik heb dan ook regelmatig de neiging om extreem hard te gaan gillen...
Klinkt als veel hooi op je vork.........enzo

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 24 aug 2005 14:22

Vertel mij wat...

André

Berichtdoor André » 24 aug 2005 14:23

Rijnmond schreef:Maar horen hooggevoelige personen zich ook niet voordurend gelukkig te voelen? (en zeker de christelijke?)
Nou ik denk dat dat kan ja, maar of dat afhankelijk is van wel of niet HSP staat daar wat mij betreft los van. (ik 'scoor' btw 23, maar dat wist ik al)

André

Berichtdoor André » 24 aug 2005 14:25

Pieter schreef:Vertel mij wat...
En wsl ben je ook een tikkeltje perfectionist en heb je ook een redelijk verantwoordelijkheids gevoel, of iets 'TE'
Ik denk maar even hardop...... :P

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 24 aug 2005 14:28

Nu kom je iets te dichtbij, Andre. Stoppen... :mrgreen:

André

Berichtdoor André » 24 aug 2005 14:30

Pieter schreef:Nu kom je iets te dichtbij, Andre. Stoppen... :mrgreen:
Wsl was het in de RooS :lol:

Cisca

Berichtdoor Cisca » 24 aug 2005 14:34

Tja Pieter, anders kun je je ook niet zo goed inleven in een rol als jij dat doet :mrgreen: 8)

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 24 aug 2005 14:39

Die rol is eigenlijk ook een soort van uitlaatklep moet ik bekennen.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 24 aug 2005 15:00

Komt mooi uit, dat je die uitlaadklep hebt, dat kan relativerend werken, zodat je in evenwicht blijft :wink:

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 24 aug 2005 15:03

Nou, soms sla ik juist ook in die richting wat door...

8)

Terug naar “Archief”