Moderator: Moderafo's
Dit is geen voorproefje, de nieuwe mens ben je nu al.lizzz schreef:Wedergeboorte- een nieuw leven in Jezus Christus? Een voorproefje op de nieuwe mens die je wordt na Zijn wederkomst? Steeds dichter bij God leven?
Kolossensen 3
9 Liegt niet meer tegen elkander, daar gij de oude mens met zijn praktijken afgelegd,
10 en de nieuwe aangedaan hebt, die vernieuwd wordt tot volle kennis naar het beeld van zijn Schepper,
11 waarbij geen onderscheid is tussen Griek en Jood, besneden of onbesneden, barbaar en Skyth, slaaf en vrije, maar alles en in allen is Christus.
12 Doet dan aan, als door God uitverkoren heiligen en geliefden, innerlijke ontferming, goedheid, nederigheid , zachtmoedigheid en geduld.
13 Verdraagt elkander en vergeeft elkander, indien de een tegen de ander een grief heeft; gelijk ook de Here u vergeven heeft, doet ook gij evenzo.
Jakobus 1
6 Maar hij moet bidden in geloof, in geen enkel opzicht twijfelende, want wie twijfelt, gelijkt op een golf der zee , die door de wind aangedreven en opgejaagd wordt.
7 Want zulk een mens moet niet menen , dat hij iets van de Here zal ontvangen,
8 innerlijk verdeeld als hij is, ongestadig op al zijn wegen.
Maranatha schreef:Dit is geen voorproefje, de nieuwe mens ben je nu al.lizzz schreef:Wedergeboorte- een nieuw leven in Jezus Christus? Een voorproefje op de nieuwe mens die je wordt na Zijn wederkomst? Steeds dichter bij God leven?
lizzz schreef:Maranatha schreef:Dit is geen voorproefje, de nieuwe mens ben je nu al.lizzz schreef:Wedergeboorte- een nieuw leven in Jezus Christus? Een voorproefje op de nieuwe mens die je wordt na Zijn wederkomst? Steeds dichter bij God leven?
Na Jezus wederkomst ben je weer anders. Nu ben je wel een nieuw mens, maar niet totaal.
lizzz schreef:nou zo'n bijbelkennis heb ik nou ook weer niet dat ik overal bijbelteksten voor paraat heb hoor. Maar ben jij nu volmaakt? Ik niet, maar dat wordt ik wel.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten