jongen betaalt alles?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jos123

Berichtdoor Jos123 » 22 aug 2005 15:29

Gershwin schreef:Hehe, ik ga er altijd van uit dat, als een jongen per se wil betalen, hij verliefd op het betreffende meisje is 8) als ik met een willekeurige vriendin iets ga drinken, ga ik echt niet alles betalen, forget it, zou een duur grapje worden :)

Ok, das ook weer waar. Ligt er idd aan welke relatie je tot iemand hebt. Heb trouwens aan een vriendin ook echt wel eens aangeboden alles te betalen zonder dat ik er verliefd op was. Vind de vriendschap opzich belangrijker dan het geld, andere keer was het dan weer andersom.

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 22 aug 2005 15:47

Gershwin schreef:Hehe, ik ga er altijd van uit dat, als een jongen per se wil betalen, hij verliefd op het betreffende meisje is 8) als ik met een willekeurige vriendin iets ga drinken, ga ik echt niet alles betalen, forget it, zou een duur grapje worden :)
Haha, daar ga ik niet van uit. Veel jongens hebben gewoon nog een misplaatst verantwoordelijkheidsgevoel wat geld betreft. Maar jij bent duidelijk al een stukje verder in je ontwikkeling. :mrgreen:
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 22 aug 2005 15:50

Hehe, hij moet toch al bruut lenen om z'n uitspattingen te kunnen bekostigen. 8)

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 22 aug 2005 16:21

Precies :D en eh, ik ben heel geëmancipeerd, ja. Zo zou ik het ook prima vinden als, wanneer ik ooit getrouwd zou zijn, mijn vrouw een goed betaalde baan had, ik thuis zat, en we een huishoudster zouden nemen. En dan wil ik best voor de kinderen zorgen 8)
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 22 aug 2005 16:34

kinderen?! huishouden? :shock: (Gert is gek geworden, help :mrgreen: )

En dan ook nog een affaire met de huishoudster zeker :P

Maar even ontopic : Het zou, vind ik, belachelijk zijn als de man alles moest betalen. Natuurlijk is het wat anders als je echt geen geld hebt..
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 22 aug 2005 16:35

Gershwin schreef:Precies :D en eh, ik ben heel geëmancipeerd, ja. Zo zou ik het ook prima vinden als, wanneer ik ooit getrouwd zou zijn, mijn vrouw een goed betaalde baan had, ik thuis zat, en we een huishoudster zouden nemen. En dan wil ik best voor de kinderen zorgen 8)

en ik maar denken, dat je nogal fel aanhanger was van de rib-theorie (of hoe die ook maar mag eten) en daardoor de vrouw liever thuis had :mrgreen:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Claire
Mineur
Mineur

Berichtdoor Claire » 22 aug 2005 16:36

Bij ons gaat het eigenlijk om en om zodat ik me er ook lkr bij voel hij verdeint veel meer en betaald dus ook meer, soms trakteer ik en dan hij!

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 22 aug 2005 18:40

Zijn die er echt die echt alles betalen ??
Zou bij mij echt enkel optie zijn als ze echt niks heeft ,
we worden toch opgevoed met afdragen naar inkomen ? :mrgreen:
When I kneel before You, them I'm defying gravity

girl17
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor girl17 » 22 aug 2005 18:59

[quote="spacy"]Zijn die er echt die echt alles betalen ??

jaaa die zijn er echt.. kheb een vriend en daar mag ik niks van betalen!
vet irritant vind ik zoiets want ik heb altijd zoiets van.. dat kan ik zelf ook wel betalen.. mjaaa
Als de moed je in de schoenen zakt, gaan dan eens op de kop staan.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 22 aug 2005 19:21

Ik ben inderdaad zo ongeemancipeerd ouderwets dat ik als ik met een meisje uitga alles wil betalen. Gewoon omdat het zo hoort :). Ik ben zo af en toe wel toegeeflijk, maar dan moet ik echt merken dat zij het echt niet prettig vindt zo.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

aurora
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor aurora » 22 aug 2005 20:10

Leuk, zoveel reacties op dit topic. :-)

Het is wel zo dat m'n vriend op het ogenblik wel wat meer geld heeft dan ik, maar ik denk niet dat dat echt meespeelt. Denk dat dat pas echt aan de orde komt als er grote gezamelijke uitgaven zijn (en dat is nog láng niet aan de orde).
Dus nu gaat het nog gewoon om kleine dingen, aan het begin van onze relatie, en zijn het vooral de leuke dingen.
Zo heb ik ook een keertje mee gemaakt dat we op een feestje waren, en een vriendin vroeg of ik haar drankjes kon voorschieten, omdat ze dat niet aan haar vriend wilde vragen. Zo'n situatie is ook niet alles, de jongen kan beter meer willen betalen dan helemaal niet.

Misschien maakt het ook wel uit hoe lang je verkering hebt. Op de tweede dag dat we verkering hadden, zijn we uit eten geweest. Toen heeft hij betaald, en ik zou het niet echt leuk gevonden hebben als ik toen ook betaald had. Maar als we nu nog een keer uit eten zouden gaan, dan zou ik er niet zo'n probleem mee hebben om ook te betalen.
De toekomst is de dageraad van het verleden...

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 22 aug 2005 21:34

Meestal betaal ik, maar ik heb er helemaal geen problemen mee als een ander ook een keer betaald. ik heb alleen iets meer geld dan de meeste van mijn vrienden, dus vind ik het ook wel zo sociaal om iets meer te betalen. zij vinden zelf meestal van niet, trouwens :)

als ik een vriendin had die studeerde, en geld moest lenen, dan zou ik wel alles betalen, denk ik, het is tenslotte onzin dat zij geld moet lenen om mijn drinken te betalen, terwijl ik meer geld heb dan ik uitgeef. maar stel dat ik een vriendin had die ongeveer een gelijk salaris had als ik, dan zou ik ook best kunnen leven met 50/50 verdeling (behalve het eerste afspraakje ws. dan zou ik wel per se willen betalen, hehe, ik ben toch wel een soort van conservatief :D )
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 22 aug 2005 22:00

Ik vind idd beetje om en om wel leuk. De ene keer de andere keer de ander. Maar ligt er idd ook aan, hoeveel geld iemand heeft.
Sommige vrienden van mij willen gewoon NIET dat ik betaal....(en ze zijn heus niet allemaal verliefd op me hoor Gersh :mrgreen: ) Dat vind ik wel weer lief, maar probeer meestal toch iets terug te doen.
Mara het meetse wat ik denk is hier al gezegd. :roll: :D
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 aug 2005 22:06

Tja, ik vind het vreselijk als mensen voor mij betalen. Het voelt bij mij gewoon altijd veel beter als ik lekker alles maar betaal dan een ander. Bij mijn eigen vriend is dat natuurlijk wel wat anders, maar dan nog betaal ik echt wel eens zijn parkeerkaartjes en bioscoopkaartjes hoor ;)

Een andere jongen waar ik een tijd veel mee omging, die vond het zo erg dat ik het niet goed vnd dat hij alles betaalde, en steeds deuren voor mij openhield, dat hij minder contact wilde, omdat hij er niet mee kon leven...

Naja, ik kan er nooit zo mee leven als anderen voor mij betalen, dan voel ik me al snel schuldig enzo, terwijl het heel niet nodig is. Naja, ik werkte het afgelopen jaar ook gewoon, en dan heb je ook meer geld dan mn vriendinnen die nog wel op school zaten natuurlijk, en dan betaal je idd al snel meer.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 22 aug 2005 22:38

Gershwin schreef:Precies :D en eh, ik ben heel geëmancipeerd, ja. Zo zou ik het ook prima vinden als, wanneer ik ooit getrouwd zou zijn, mijn vrouw een goed betaalde baan had, ik thuis zat, en we een huishoudster zouden nemen. En dan wil ik best voor de kinderen zorgen 8)

Je gebruikt bijzonder enge termen enzo, maar los van dat zou ik er ook geen problemen mee hebben als zij meer werkt/verdient etc.

Terug naar “Archief”