Bij mijn ouders thuis gelden de regels: ben je 18 dan heb jij je eigen regels. Maar in ons huis gelden onze regels. En tja, als je het dan eens niet met ze eens bent, dan moet je idd op kamers ofzo gaan, maar zou dat iets oplossen?
Ik heb over zo ongeveer de belangrijkste dingen wel een eigen mening, en die verschilt wel eens met die van mijn ouders, maar zij kunnen daar niets aan veranderen. Ben je 18, dan hebben ze wettelijk geen ene bal over jou te zeggen! Alleen in hun huis moet je je aan hun regels houden denk ik. Gelukkig hebben mijn ouders geen strenge regels, en zijn die net zoals ik ze zelf zou willen, maar over mij als persoon hebben ze echt niets meer te zeggen. En dat bedoel ik niet negatief, maar juist super goed, want dat lijkt me zo moeilijk, je kind loslaten.
Nu ik verkering heb met een ontzettend lieve jongen, waar mijn ouders voor 200% achter staan, kunnen ze me pas goed uitleggen hoe moeilijk het voor hen is. Zij zien dat zij hun 'kleine meisje' (want dat was ik toch ooit? Zij zorgden voor mij, zonder hen was ik nergens), gaan 'verliezen' aan een ander. Gelukkig, voor hen, is dat aan een goede jongen,die zij ook volkomen accepteren, maar makkelijk is het echt neit!
Mijn vader zei tegen mij: dit is het rotste van je opvoeding: je kind los moeten laten. Dat doe je al vanaf dat ze klein waren, maar als z dan verkering krijgen, en, zoals mijn zus, beginnen over trouwen enzo, dan weet je dat je klaar bent. Klaar met jouw taak. Klaar met jouw opvoeding. Dan kun je alleen nog hopen en bidden dat het goed zal gaan. Misschien niet op de manier die je zelf wilt, maar wel EEN goede manier...
Tja....ik geloof voor 100% dat ouders zo doen omdat ze van je houden, maar das n vaag antwoord waar je op dit moment denk ik niks aan hebt

Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...