nieuw religie-forum beleid

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 20 aug 2005 17:58

Het wordt al maar triester hier.....

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 20 aug 2005 18:01

PeterD schreef:Beste stuurlui....

Begin lekker zelf een forum als je het er niet mee eens bent? Refoweb is een christelijk - reformatorisch forum, waarbij de eigenaar ervan uitmaakt wat er gebeurd.
Klaar.

Hoho, dat zeiden we toch ook niet toen er klachten waren over 'refoweb, forum van de twijfel' etc? :D

moppie schreef:Ik vind je gezeur wat vervelend worden. We weten je punt nu onderhand wel.

En ik maar denken dat respect de nieuwe lijn was.. 8)

Cisca

Berichtdoor Cisca » 20 aug 2005 18:05

essieee schreef:Het wordt al maar triester hier.....

Inderdaad, nu is het zoals men het graag wilde, en blijft men nog zeuren, niet te volgen hoor :roll: :wink:

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 20 aug 2005 18:44

Serenity schreef:Je gooit een zwembad ook niet dicht behalve voor een select groepje die een gele stip op hun linkerbeen hebben, alleen omdat er op de 1000 bezoekers 2 personen zijn die van de duikplank naar beneden gaan staan plassen

Nee, maar als je in het zwembad niet meer normaal kunt zwemmen doordat een groep mensen steeds bommetjes maakt, dan is een apart bommetjesbad (onder hetzelfde dak) een goede oplossing.
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 20 aug 2005 19:03

nou ja, we zitten bijna op de 7e pagina van dit topic, dus nog even wachten en de volheid is bereikt en kunnen we stoppen!
what the soul hides, blood tells

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 20 aug 2005 22:17

Serenity, er is een beslissing genomen en dat is het dan. Nimm's oder verlasse's.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 21 aug 2005 09:01

dat zal ik dan ook doen.

Hendrik
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hendrik » 21 aug 2005 11:52

ik ben bly met de nieuwe regels. Ik vind refoweb een hele goede site,waar ik bijna dagelijks de discussies bijhoudt. Allen zijn erg interessant.Net als de vragenrubriek. Ik ben ook meer te weten gekomen over de verschillende richtingen in het geloof. Toch zou ik wel wat meer groepen hier willen zien bv de ned.ger kerk of wat mensen die een bep.sekte aanhangen: Jehova ofzo. Het likt me leuk om daar ook wat meer over te weten komen en tegen hun jou geloof uit te dragen. Ik zou zeggenga zo door!

Cisca

Berichtdoor Cisca » 21 aug 2005 11:56

Mensen die bij een bepaalde sekte horen, zul je niet in de religie forums tegenkomen Hendrik, want die kunnen de voorwaarden niet onderschrijven !:)

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 21 aug 2005 12:02

Als je andersgelovigen wilt spreken, die hebben vaak ook zelf forums waar ze openstaan voor vragen/discussie. Gewoon een kwestie van bij de buren op bezoek gaan.
..

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 21 aug 2005 12:58

Hendrik schreef:Ik vind refoweb een hele goede site,waar ik bijna dagelijks de discussies bijhoudt.

't Is alleenlijk wel een weinig jammer dat je na aanvankelijk groot enthousiasme de Refobliek niet meer bezoekt.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Hendrik
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hendrik » 21 aug 2005 14:33

ach ja dat klopt ik heb er niet zoveel verstand van. Ik bezoek meestal wel de andere discussies

Shito
Mineur
Mineur
Locatie: I stopped living long ago. Where, it doesnt matter.

Berichtdoor Shito » 21 aug 2005 17:25

Hendrik schreef:ik ben bly met de nieuwe regels. Ik vind refoweb een hele goede site,waar ik bijna dagelijks de discussies bijhoudt. Allen zijn erg interessant.Net als de vragenrubriek. Ik ben ook meer te weten gekomen over de verschillende richtingen in het geloof. Toch zou ik wel wat meer groepen hier willen zien bv de ned.ger kerk of wat mensen die een bep.sekte aanhangen: Jehova ofzo. Het likt me leuk om daar ook wat meer over te weten komen en tegen hun jou geloof uit te dragen. Ik zou zeggenga zo door!

Als je graag over andere subgeloven leert, lijkt het me vreemd dat je blij bent met de nieuwe regels :P aangezien die andere groepen nu uit het grootste deel van het religie deel moeten blijven. Als het gaat om andere kerken, die geloven als het goed is hetzelfde (dat zeggen ze tenminste wel in de geloofsbelijdenis); sektes zijn een ander verhaal maar die vallen dus onder de nieuwe regel.
The ox knoweth his owner, and the ass his master's crib; but my children do not know Me, my people does not consider.

Riska

Berichtdoor Riska » 21 aug 2005 18:48

Shito schreef:Als je graag over andere subgeloven leert, lijkt het me vreemd dat je blij bent met de nieuwe regels :P aangezien die andere groepen nu uit het grootste deel van het religie deel moeten blijven. Als het gaat om andere kerken, die geloven als het goed is hetzelfde (dat zeggen ze tenminste wel in de geloofsbelijdenis); sektes zijn een ander verhaal maar die vallen dus onder de nieuwe regel.

Dat vind ik dus onzin. Andere groepen hoeven niet uit het grooste deel van de religietopics te blijven. Sektes en zeker Jeh.Getuigen vind ik van een totaal andere orde - ik ben blij dat die hier niet zijn, want het slaat elke discussie, elk gesprek volledig dood.
Ik kom niet uit wat hier onder reformatorische kerken wordt verstaan.(Nu PKN, tot voor kort Geref.Kerken in Nederland, GKN) Als ik de drie "voorwaarden" onderschrijf, dan bedoel ik daarmee te zeggen dat ik de traditie waarin wij staan, onderschrijf. Het voorgeslacht heeft het zus verwoord, ik zou nu misschien het zo verwoorden, maar de kern is dezelfde. Dan kun je met elkaar in gesprek gaan en elkaar toetsen waaróm je iets gelooft. Kun je dat onderbouwen of niet? Is het al dan niet Bijbels?
En misschien zie ik dingen anders dan mensen uit de uitgesproken reformatorische kerken/gemeenten, maar dat is niet erg, mits je de ander maar in haar/zijn waarde laat.
Juist de ruimte die er op dit Refoweb geboden wordt, vind ik verrijkend.

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 21 aug 2005 22:58

Kloof een stuk hout ben ik ben daar;
licht een steen op en je zult mij daar vinden.'
God is overal, in en om je heen, niet in gebouwen van hout en steen.

Wat moet je nou met kerkstromingen en tradities?
Zelfs op internet trekken we ons terug in sub-forums!

je eigen keus, maar ik vind het jammer.

Terug naar “Archief”