Moderator: Moderafo's
PeterD schreef:Ik herken dit ahuibers. Ik ben een half jaartje weg geweest, maar nav de veranderingen probeer ik het weer eens.
Raido schreef:Wat ziet Raido tot zijn grote schrik, nadat hij 'vertoevende in een ver land' terug kwam naar zijn vaderland... Ik kan niet meer posten in Rel.. wat een rel, maar natuurlijk niet opgelet wat er veranderd kon zijn, totdat ik hier kwam...
Het is droepdrievig... waar is de vrije meningsuiting?
Raido schreef:Wat ziet Raido tot zijn grote schrik, nadat hij 'vertoevende in een ver land' terug kwam naar zijn vaderland... Ik kan niet meer posten in Rel.. wat een rel, maar natuurlijk niet opgelet wat er veranderd kon zijn, totdat ik hier kwam...
Klaas schreef:Prima geschrift, maar niet onfeilbaar.
Hé hé! Wel een beetje respect voor de reformatorische belijdenis hè!
Dit mag dan geen gesloten forum zijn, maar we houden je in de gaten!
Serenity schreef:Klaas schreef:Prima geschrift, maar niet onfeilbaar.
Hé hé! Wel een beetje respect voor de reformatorische belijdenis hè!
Dit mag dan geen gesloten forum zijn, maar we houden je in de gaten!
je kunt veel zeggen, maar al die geschriften zijn door mensen gemaakt. Manuscripten gebaseerd op bijbelteksten, om actuele dingen te bespreken en antwoorden en tegenwerpingen te leveren.
Ik kan dat niet het woord van God noemen. Doe je dat wel, dan ben je fout bezig, maar ja dat mag ik natuurlijk niet zeggen op een reformatorisch forum waar de geloofsbelijdenis belangrijker is dan de bijbel zelf (om maar eens aan te geven hoe de vlag erbij KAN hangen).
Zelfs de bijbel is niet onfeilbaar, maar heeft zeker wel meer waarde dan wat voor geschrift dan ook, en dan denk ik aan de Nederlandse GeloofsBelijdenis, de 3 formulieren van enigheid ofzo. Allemaal leuk en aardig, het zijn handige dingen, maar waarom zou je daar zoveel waarde aan hechten? Dan creeer je net zoals de Mormonen een boek naast de bijbel die minstens zo belangrijk is, of misschien nog wel belangrijker.
Ik zou er niet van wakker liggen als de catechismus afgekraakt zou worden, sterker nog: ik zou er misschien wel aan meedoen
Allemaal secundair spul dat echt niet heilig is.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten