Hey, watch your back!
*trekt zijn roze kraagje nog eens demonstratief omhoog*
Moderator: Moderafo's
henkie schreef:Al denk ik wel dat je mensen moet respecteren die in een eerlijk afweging op basis van de bijbel er anders over denken. Niet om homo's te pesten maar omdat ze daarin de wil van God zien.
Wat lijkt iedereen het toch ontzettend goed met me voor te hebben...
Als Christen naastenliefde moet blijken uit verwijzingen naar de hel en handige tips dat je met een molensteen om je nek in de zee mag verdwijnen,........ Dan weet ik het soms ook niet meer.
Wetenschappers zijn het er in ieder geval redelijk over eens dat bij bepaalde mensen homofilie aangeboren is en bij anderen misschien aangeleerd (hoewel mij dat wat minder werkelijk in de oren klinkt).
God lief hebben boven alles en de naaste als jezelf kan natuurlijk ook prima samengaan. Móet misschien wel samengaan.
Je kunt iemand bijvoorbeeld op een bepaalde levenswijze aanspreken omdat die niet tot eer is van God maar mede omdat deze je naaste schade kan aanrichten.
Shito schreef:Homosexualiteit is een moeilijk iets, maar het is geen automatische consequentie van homofilie.
Het is een keuze.
En als je dat niet eerlijk vindt: er zijn talloze andere mensen die hun seksualiteit moeten opgeven voor God. Als je voorbeelden wilt vraag je maar.
henkie schreef:Je kunt iemand bijvoorbeeld op een bepaalde levenswijze aanspreken omdat die niet tot eer is van God maar mede omdat deze je naaste schade kan aanrichten.
Als je een christen bent, haat je je medemens niet om redenen als "hij is homo", er zijn maar weinig redenen waarbij haat zelfs maar te overwegen is (als ze er al zijn).
Shito schreef:Maar als Christen is je eerste prioriteit, altijd, liefde voor God. Wat niet betekent dat je God altijd meteen gelijk zult geven in Zijn oordelen (Mozes ging ook vaak tegen YHWH in). Maar wel, dat je, in een 'conflict' tussen Hem en je medemens, Zijn kant kiest.
Ansje schreef:Ik vind homo zijn moeilijk...ook hoe er tegenaan te kijken...
Bijbels gezien vind ik het niet goed te keuren, denk aan Sodom en Gomorra, die verwoest zijn omdat er zoveel homofilie was...
Anderzijds kijk ik er mensen niet op aan als ze homo zijn, en zéker niet als ze een christelijke of reformatorische achtergrond hebben. Je merkt dan zelf aan die personen dat ze het moeilijk hebben met hun geaardheid, en ik heb dan eigenlijk medelijden met ze, omdat zij ook weten dat ze niet mogen samenleven met iemand, terwijl ze dat toch diep in hun hart graag willen...
Ik zie het als een soort kruis dat God je oplegt, en dat je moet dragen...hoe moeilijk ook.
Ansje schreef:Ik vind homo zijn moeilijk...ook hoe er tegenaan te kijken...
Bijbels gezien vind ik het niet goed te keuren, denk aan Sodom en Gomorra, die verwoest zijn omdat er zoveel homofilie was...
Anderzijds kijk ik er mensen niet op aan als ze homo zijn, en zéker niet als ze een christelijke of reformatorische achtergrond hebben. Je merkt dan zelf aan die personen dat ze het moeilijk hebben met hun geaardheid, en ik heb dan eigenlijk medelijden met ze, omdat zij ook weten dat ze niet mogen samenleven met iemand, terwijl ze dat toch diep in hun hart graag willen...
Ik zie het als een soort kruis dat God je oplegt, en dat je moet dragen...hoe moeilijk ook.
Scape schreef:Een ding waar ik ook huiverig voor ben is dat geaardheid soms gekoppeld wordt aan 'dit is jou strijd, jou leven.' Ik ken mensen die hier helemaal in opgaan om maar de acceptatie van hun medegelovigen te krijgen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten