Mariamagdalena schreef:Memmem schreef: Verder is er absoluut niets mis mee als iemand van 23 nog thuis woont. Als het niet nodig is waarom zou je dan op je zelf gaan wonen?
Want het zal er wel van komen dat ze behandeling zal krijgen, want dit met haar broer zal niet het enige zijn, en op een bepaald moment barst de bom.
Nog een aanname die kant nog wal raakt.
Ik heb in de psychiatrie gewerkt, dus dit ziektebeeld komt mij wel bekend voor.
Wat is er bv mis als je op je 23ste nog thuis woont?
Het belemmert je volwassenwording als je te lang bij je ouders blijft wonen.
Op een bepaalde leeftijdmoet je uitvliegen, zo rond de 21.
Het is wel degelijk nodig om op jezelf te gaan wonen, nl voor je geestelijke ontwikkeling.
Ik snap je agressieve reactie niet ten opzichte van mij.
Ik probeer het meisje alleen mar te helpen.
Dat jij zegt dat het kant nog wal raakt als ik aanneem dat haar broer niet haar enige probleem zal zijn, vind ik zeer maar dan ook zeer kortzichtig.
Logischer is dat er meer aan de hand is dan alleen de verlatingsangst ten opzichte van haar broer.
Je ziet nooit dat zo iets op zichzelf staat. Er spelen in bijna alle gevallen andere factoren mee.
Ik weet niet hoe oud jou kinderen zijn, memmen, maar dievan mij tussen de 19 en 29, en het zou ziekelijk zijn als die van 29 nog bij mammie thuis zou wonen. Dat bedoel ik niet negatief, want misschien heb jij wel nog een zoon of dochter van 23 of 25 thuiswonen dat je zo fel naar mij uithaalt.
Hehe, ik heb dit topic tot hier doorgelezen, en wil toch is even hierop reageren.
Ik wil eens aan MariaMagdalena vragen waar ze die rare gedachtenkronkels vandaan haalt als zou iemand van boven de 21 die nog thuiswoont niet volwassen zou kunnen worden...
Ik ben 33 (ja je leest het goed: DRIE EN DERTIG) en ik woon ook nog thuis.
Volgens jou ben ik dus niet ontwikkeld en volwassen...
Wat heeft op jezelf wonen te maken met je geestelijke ontwikkeling? Volgens mij totaal niets.
Op het eind van je bericht zeg je zelfs dat het ziekelijk is als je eigen zoon van 29 nog bij je thuis zou wonen.
Komt niet echt lekker op me over ook. Je beweert hier dus mee dat ik op een of andere manier niet helemaal lekker ben in mijn bovenkamer, ja dat er zelfs iets grondigs mis is.
Ik denk dat je zelf heel ouderwets opgevoed bent. Je was zelf waarschijnlijk heel vroeg het huis uit, misschien omdat je moest trouwen of iet dergelijks. Je was toen ook nog heel niet zelfstandig, en je bent daar nu, een jaar of 30 later, nog steeds gefrustreerd over. Ik denk ook dat je nu niet echt gelukkig bent, en je probeert je hart te luchten op deze manier. Je vind waarschijnlijk dat jongeren van tegenwoordig ook maar eens moeten voelen hoe jij het vroeger voelde om op eigen benen te staan. Ze moeten ook maar is weten dat dat niet meevalt.
Tegenwoordig gaat het echter meestal niet meer zo kan ik je meedelen. Veel mensen zitten op hun 21e nog op school om zichzelf geestelijk

verder te ontwikkelen dan jij vroeger gedaan hebt. Achter een aanrecht doe je niet zoveel geestelijke kennis op lijkt mij.
Ik denk dan ook dat je op geestelijk vlak net zover bent als toen je trouwde. Dat onderstreept de posting hierboven ook duidelijk.
Ik woon zelf nog thuis dus, ben 33, en in jou opinie ben ik dus een soort achterlijk figuur dat niet ontwikkeld is.
Ik wil met jou elke discussie aangaan over élk onderwerp. Ook in real life dus. Dan kun je gelijk je uitspraken staven me bewijzen.
Waar ik bang voor ben (:mrgreen: ) is dat het tegenovergestelde zal blijken.
Je mag natuurlijk gerust een mening hebben, maar ga niet in het wilde weg dingen zitten roepen die kant noch wal raken.
Welke gek(

) trouwt er tegenwoordig nog op zijn 21e?? Dan ben je net uit de puberteit en de meesten zitten tegenwoordig nog op school. Hoe moeten die dat in hemelsnaam betalen allemaal? Ze kunnen natuurlijk met een vent trouwen die 15 jaar ouder is, zoals jij, maar dat zal vast ook niet iedereen zien zitten.
Vaak zie je ook van die gevallen waarbij er zoveel leeftijdsverschil is, dat de man zijn veel jongere echtgenote dom probeert te houden. In sommige gevallen lukt dat ook wel
Goed, verder nog aan de ts:
Zeer rare zaak met de zus van je vriend. Er lijkt me idd iets psychisch niet helemaal lekker te zitten. Hoe ermee om te gaan is moeilijk, zo niet onmogelijk voor jou. Ik zou het zelf behoorlijk frustrerend vinden, en me denk ik ook af gaan zetten tegen haar. Het lijkt me dat ze gefrustreerd is op het gebied van relaties. Misschien is haar broer ( jou vriend dus) wel jonger dan haar ook, en dan wordt het voor haar misschien nog moeilijker. Ze denkt misschien dat ze zelf overschiet thuis en nooit een vriend zal krijgen. Misschien dat je haar duidelijk kan maken dat wanneer ze zo blijft doen ze zéker nooit een relatie zel krijgen. Wie wil er nu zo iemand? Je kan ze misschien vertellen dat de meeste jongens een grote hekel hebben aan jaloerse meiden. Of vraag ze of ze een relatie met iemand zou willen die zich gedraagt zoals zij doet. Als ze dan nee zegt moet je zeggen dat iedereen er zo over denkt.
Ben blij dat mijn schoonzusje niet zo doet! Ik zou ze echt wel de wind van voren geven. Maar je weet niet wat het beste is.
Veel sterkte ermee in elk geval!