Serenity schreef:Serenety, als je God's Woord niet ziet als onfeilbaar........wat doe je dan op een REFORMATORISCH FORUM?..btw dit bedoel ik eerlijk, niet als gemene opmerking!!!
eenvoudig antwoord: ik ben christen, maar kan niet met 100% geweten die "stelling" aannemen omdat die bijbel allang niet meer zo onfeilbaar is als het geweest is, na al die vertaling en aanpassingen/toevoegingen/weglatingen etc.
De bijbel is waardevol, maar ga geen dingen opdringen die niet waar zijn. En wat als mensen van buitenaf best wel enige kennis hebben en ook respect opbrengen om er een interessante discussie van te maken (je scheert ze nu over 1 kam als "alleen maar mensen die zitten te irriteren en waar geen discussie mee mogelijk is omdat ze telkens weer aan komen zetten met god bestaat niet") nu eens niet in die onfeilbare bijbel geloven? Veel mensen beschouwen de bijbel als een interessant belangrijk boek, en daar hebben ze gelijk in, maar zodra je mensen gaat uitsluiten omdat ze niet in jouw dogma willen of kunnen geloven, sluit je een interessante wereld buiten. Dat is jouw recht, maar het is wel jammer.
Wat ik doe op een reformatorisch forum? Ik ben hier in eerste plaats gekomen om wat posts te maken (goed voor m'n keys) maar omdat dit een groot forum is en ik wel van discussieren houd heb ik me hier geregistreerd, mijn mening laten zien over bepaalde dingen, en die grotendeels ook onderbouwd.
En nu kan ik niet meer posten in de forums die het meest interessant waren (het slowchat forum is verschrikkelijk) omdat ik een paar zware kerkregels moet accepteren.
Globaal gezien kan ik ze gewoon accepteren, maar in diepgaande discussies kan ik daar ook gewoon tegen zijn. Voor mij geen probleem, maar voor vele andere (eerlijke) mensen wel, en die partij kies ik nu even.
We zijn niet verplicht om hier te posten, dat is waar, maar het is wel jammer dat je op deze manier mensen beperkingen oplegt.
De discussies zoals ze waren kunnen in principe blijven, alleen moeten sommige van de discussies gevoerd worden onder religie-algemeen.
Je wordt echt niet naar slow-chat verbannen.
Mocht je trouwens vinden dat er discussies zijn die overgeplaatst moeten worden naar dit forum schrijf dan even een pbtje naar een van de religie mods. Die kijken dan of het hele topic ook naar religie-algemeen kan. Desnoods open je een nieuw topic met een verwijzing naar het begin van de discussie in een ander topic.