kurtyo schreef:Go ds. Harinck.

Ik vind dit een goede zet van deze man. Weet je, laatst was er bij mijn ouders een predikant (ik blij dat ik er niet was) die even moest reageren op de uitspraken van ds. Harinck. Ook al deed hij dat niet direct. Hij ging even uitleggen hoe het curatorium werkt en dat ze het echt goed doen en blabla. Er zijn gewoon mensen boos weggelopen. Hij verkondigde dat je voorzichtig moet zijn met evangelisatie enz. Terecht dat je wegloopt bij zo'n dienst.
Weglopen uit een kerkdienst is volgens mij nooit terecht. Ook niet bepaald de gezindheid van Matth 18.
Zou ik ook doen. Echt je kon nu al door de banken fietsen zo leeg de kerk was. De volgende keer zit er niemand. Echt om te huilen dat zo'n man preekt.
Echt om te huilen dat een gemeente een bepaalde predikant niet kan verdragen. Toegegeven, er zijn meer en minder begaafde sprekers, maar dat mag nooit een reden zijn om de kerk links dan wel rechts te laten liggen.
Probleem nummer 2 is overigens dat het curatorium alleen maar 1 soort mensen aanneemt. Kijk maar naar de studenten, allemaal van het zelfde slag.
Een slag in de ruimte. Je weet gewoon niet wat de informatie binnen het curatorium is en ook niet wat er door de kandidaat al dan niet gezegd is.
Het curatorium moet wisselen!!! Om de anderhalf jaar of zo, moeten er andere dominees in. Zodat ook mensen als Vreugdenhil, Kattenberg, vd Net e.d. er in komen, verplicht! Zo krijg je misschien wat andere en wat meer studenten en stopt de leegloop misschien een beetje.
Hoewel het zeker goed zou zijn als het curatorium vaker zou wisselen waag ik het te betwijfelen of de predikanten die jij noemt een andere maat zouden nemen. En de leegloop valt binnen de GG wel mee.
Ook al ziet de ger. gem. (de hoge mannetjes) deze mensne liever vandaag dan morgen stoppen.
daar geloof ik niets van.
Genoeg geschreeuwt

. Ik vind de hele werkwijze van het hele curatorium gewoon belachelijk. Als je in een half uur geen exact tijdstip kunt aangeven wanneer je bekeerd bent, ben je niet goed genoeg.
Je had er bij moeten zijn toen die predikant bij je ouders was. Overigens is het wel raar dat je in een half uur tijd niet in staat bent om datum tijd en plaats te noemen. Ik kan dat gewoonlijk binnen een halve minuut. Als iemand daar niet toe in staat is wat moet ie dan op de preekstoel doen? Dan krijg je pas leegloop
/ Dat idee heb ik, en dat is niet wat God wil.
Dat zegt de paus ook regelmatig.
Wat is de GG weer een dankbaar discussiepunt.
Veelvoudig balend,
Maarten
The one thing you can give and still keep is your word.