Riska schreef:Caprice schreef:Dan is het goed, want er zijn tegenwoordig wel veel bekeerde mensen, maar je komt zo weinig tot God bekeerde mensen tegen.
Die snap ik niet - als je bekeerd bent, ben je toch bekeerd tot God??? Hoe ben je anders bekeerd???
Waar is caprice denk ik bang voor?
nou caprice is denk ik bang dat mensen zich voor eeuwig bedriegen..
Dat ze zeggen dat ze geloven maar dat het nooit waarheid is geworden in hun leven. (opgaan in koning voetbal, zwemmen op zondag enz, dure auto kopen enz)
Ik denk dat Caprice denkt dat er veel christenen zijn die zeggen dat ze zich bekeerd hebben maar die niet voldoen aan zijn maatstaven van een Christen.
Ik denk dat caprice bang is dat mensen alleen verstandelijk geloven maar niet hun nood en ellende hebben leren kennen.
Ik denk dat carpice bedoelt dat deze mensen verstandelijk wel kunnen geloven dat Jezus voor hun gestorven is, maar dat ze nooit in de onmogelijkheid zijn gekomen.
Ik denk dat carprice bang is dat de mensen die zeggen dat ze Jezus in hun hart hebben binnen gelaten zichzelf bedriegen. Dat de mensen die zeggen hun leven aan de Heer hebben gegeven niet er achter zijn gekomen dat ze dat zelf niet kunnen.
Waarom denkt caprice dat? (denk ik)
Alleerst om dat het zo geleerd wordt in Zijn kerk. Een andere reden is dat er in de bijbel staat: "velen zullen die dag zeggen "Heere Heere!" maar God zal dan zeggen "ga weg van Mij, Ik heb je niet gekend!". Weer een andere reden is een aantal teksten in de Bijbel die er op wijzen dat het van de mens zijn kant onmogelijk is om zichzelf tot God te bekeren.
Weer een andere reden is dat je in de gerefomeerde dogmatiek verschillende soorten geloof hebt. Mensen die alleen maar geloven omdat het hun profijt opleverd. Mensen die alleen verstandelijk geloven, maar geen diepe grond van hun zaligheid hebben.
Weer een andere reden is dat ze mensen niet horen spreken over hun doemwaardige staat voor God, dit hoort een wezelijk onderdeel te zijn in een bekerings verhaal. (want er zijn drie stukken nodig om kunnen sterven)(liefst in volgorde)
Verder staat er ook in de bijbel "velen zijn geroepen, maar weinigen uitverkoren".
caprice ik snap dat je zo denkt. Ik heb ook zo gedacht, mischien niet zo extreem maar toch. Ik hoop dat je door God inzicht krijgt in hoever dit wat jou geleerd is waar is. Ik zelf heb geleerd van God dat ik mensen veroordeelde, die zijn kinderen waren. Dat ik mensen het bordtje "geen christen" had gegeven terwijl ze een volgeling waren van Jezus.
Ik weet dat jou hart het eigendom is van God, en daarom mag ik je ook vragen om eerlijk te zijn tegenover God en je mede Christenen.
- Lees eens wat levensbeschrijvingen van mensen die heel hun leven op hebben geofferd in het Koningkrijk van God. (van verschillende kerkelijke achtergronden)
- Lees eens wat boeken van corrie ten boom, (zie haar kinderelijk geloof, over kerkgrenzen heen)
- Kijk eens wat documentairs van de eo. (de verandering e.d.) (zie hoe mensen door God op verschillende manieren compleet zijn veranderd)
- Ga eens serieus in gesprek met iemand uit (bijv de baptistengemeente) hoe zijn leven door God is veranderd.
- Lees eens wat boeken van dominees van andere kerken.
- Lees eens "het Boek" of de "NBV" en vraag God als dit ook Zijn Woord is dat jij er dan door verandert mag worden.
dit zijn maar enkele tips. Maar een paar van deze dingen hebben mij van mij "veroordelen" afgeholpen, en meer kinderen van God gevonden.
btw:
je kan verstandelijk geloven, zonder dat Jezus je leven heeft verandert, en nog veel meer van deze dingen. Maar de vrucht zal dit laten zien, "blijdschap, liefde, vrede, lankmoedigheid enz"