Marnix schreef:Pieter schreef:Ik denk dat we nu een weinigje off-topic gaan, maar alla...
Goed, stel dat Jezus mijn Verlosser wil zijn, maar ik er nog niet over uit ben of ik wel verlost wil/moet worden...
Wat dan?
Ik breng het wellicht wat zwart-wit, maar zo is het wel. Ik denk dat het weigeren van Jezus' uitgestoken hand gelijk staat aan het afwijzen van Zijn verlossing. Desalnietemin denk ik dat er een wezenlijke verandering in mijn leven moet komen, vooraleer ik die uitgestoken hand kan aanvaarden.
Vermoedelijk is dat precies het punt waar veel orthodoxe christenen mee vastlopen...
Als je niet weet of je wil dat Jezus je Verlosser is en je Hem nodig hebt moet je allereerst geen belijdenis doen en bovendien ook niet aan het avondmaal gaan.
Ten principale heb je natuurlijk gelijk, maar daarmee ga je voorbij aan de cultuur die in de meeste bevindelijk-gereformeerde kerken heerst. Daar doe je namelijk belijdenis als je ongeveer een jaar of 20 bent en je bij je kerkgenootschap thuisvoelt.
Hoe moeten jongeren die in deze cultuur opgroeien hier dan mee omgaan? Want die zet jij nu in één klap buitenspel, terwijl velen van hen hier enorm mee worstelen.