wozz schreef:Marnix schreef:Dat christenen moeten laten zien in levensstijl en gedrag dat ze bekeerd zijn klopt. Maar dat laat je niet zien door rokken aan te trekken en kou te lijden.

Vreemd dat deze man zegt dat je een bekering zou moeten kunnen aflezen aan haardracht en kleding. Ik lees nergens in de bijbel dat dit inderdaad zo is.
Nee, maar aan de andere kant lees ik ook niet dat de Bijbel zegt: 'Weet je wat, bekijk maar wat je leuk vindt en mij scheelt het niet zoveel wat je aantrekt'...
Wat een ZINLOZE discussie toch...

Haha ja he. De bijbel zegt nooit: het maakt allemaal niet uit. God kijkt niet naar wat je draagt of niet maar waarom. Draagt een vrouw een rok en doet dat tot eer van God, fantastisch. Draagt ze een broek en doet dat tot eer van God, ook prima! Dat wil nog niet zeggen dat je dus alles op kledinggebied kan maken
Broeloe, klopt.... maar zoals ik al zei, de bijbel koppelt de christelijke levensstijl niet aan het dragen van rokken bijvoorbeeld

Daarnaast hoeven chistenen zich niet van ongelovigen af te scheiden door andere kleren te dragen.... wel door bepaalde dingen niet te dragen natuurlijk. Daarnaast ken ik bijvoorbeeld mensen die van hiphop houden maar niet grote kettingen met bling-bling drage, rock/metal-fans die geen lang haar hebben en metal-shirts enzovoorts dus wat kleding over levensttijl zegt is op dat punt wel beperkt.