vriendschap na verkering

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Fly29
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Fly29 » 10 aug 2005 17:01

Hoi,

Toen mijn vorige relatie uitging heb ik dat radicaal uitgemaakt. Ook niet meer in de vriendschappelijke sfeer. Dat kon ik juist niet. Er zat een te grote teleurstelling in om als goede vrienden verder te gaan. Ik bleef namelijk steeds hopen dat het weer goed zou komen. En ja, dan kun je er beter een flinke punt achter zetten. Het heeft daarna nog wel een jaar geduurd voor ik er echt helemaal overheen was maar dat was nooit gelukt als ik er niet definitief een punt achter had gezet. Voor mij was het toen beter. Hierdoor kon ik iets afsluiten en er meer afstand van nemen.

Groet,

Fly29

André

Berichtdoor André » 10 aug 2005 18:17

Tooske schreef:Het is veel beter om met ruzie uit elkaar te gaan, dan heb je geen last van twijfels en is het echt OVER!
Ik denk dat je dit niet als algemeen kunt stellen.
Ook al heb je beiden 'ruzie' als je uit elkaar gaat, vaak loopt 1 van de 2 toch stiekem met de gedachte rond dat het misschien nog weer goed kan komen.
In ruzie zit vaak ook een stuk(je) onmacht, denk ik.

Tooske

Berichtdoor Tooske » 10 aug 2005 18:57

André schreef:
Tooske schreef:Het is veel beter om met ruzie uit elkaar te gaan, dan heb je geen last van twijfels en is het echt OVER!
Ik denk dat je dit niet als algemeen kunt stellen.
Ook al heb je beiden 'ruzie' als je uit elkaar gaat, vaak loopt 1 van de 2 toch stiekem met de gedachte rond dat het misschien nog weer goed kan komen.
In ruzie zit vaak ook een stuk(je) onmacht, denk ik.

Ja daar zit ook wat in. Het is gewoon heel moeilijk als een relatie beeindigd word hoe je dan verder moet.... :( :?

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 10 aug 2005 21:20

Precies tOOske, thanks!

Het is bij mij ook een beetje zo van; ondanks de moeilijkheden...ik wil het niet kwijt...de illusie...de herrineringen....hetgene wat je nog bindt en om alles wat je samen hebt meegemaakt.....

En hoe heerlijk is het, een ex die je op handen draagt :oops: :oops:

Tooske

Berichtdoor Tooske » 11 aug 2005 10:02

essieee schreef:En hoe heerlijk is het, een ex die je op handen draagt :oops: :oops:

Haha heel herkenbaar!!! :oops: En het is vooral heerlijk als die ex nog onwijs knap is ook en aan iedere vinger 10 meiden kan krijgen en alleen jou wil hebben :oops: :oops: :oops: :(
De verleiding word daardoor alleen maar groter..... :( :? :oops: Maar tis idd wel goed voor je ego *grinnik*

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 11 aug 2005 11:59

Tooske schreef:
essieee schreef:En hoe heerlijk is het, een ex die je op handen draagt :oops: :oops:

Haha heel herkenbaar!!! :oops: En het is vooral heerlijk als die ex nog onwijs knap is ook en aan iedere vinger 10 meiden kan krijgen en alleen jou wil hebben :oops: :oops: :oops: :(
De verleiding word daardoor alleen maar groter..... :( :? :oops: Maar tis idd wel goed voor je ego *grinnik*

Mijn verleiding zou groter zijn als ie een super lief karakter zou hebben....Uiterlijk is niet het belangrijkst... ALS je hem terug zou wille, wil je dat dan om zn persoontje, of om zn uiterlijk??

Ehms...Kmoet eerlijk toegeve....Hij is wel knap hoor :oops: :mrgreen: , maar hij wil idd niet iedereen hebben....dan moet je beetje speciaal zijn :roll: :wink:
Afbeelding

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 11 aug 2005 14:56

Tooske schreef:

Hihi.inderdaad!

Tooske

Berichtdoor Tooske » 11 aug 2005 18:07

Dippie schreef:
Tooske schreef:

Mijn verleiding zou groter zijn als ie een super lief karakter zou hebben....Uiterlijk is niet het belangrijkst... ALS je hem terug zou wille, wil je dat dan om zn persoontje, of om zn uiterlijk??

Ehms...Kmoet eerlijk toegeve....Hij is wel knap hoor :oops: :mrgreen: , maar hij wil idd niet iedereen hebben....dan moet je beetje speciaal zijn :roll: :wink:

Haha :D :wink: :oops: Maar je weet t zelf ook, hij is nog super lief ook.... daar ligt t absoluut niet aan!!! Je zou bijna zeggen waarom ik t uit gemaakt heb, maar daar laat ik me niet over uit....

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 11 aug 2005 19:18

Tooske schreef:
Dippie schreef:
Tooske schreef:

Haha :D :wink: :oops: Maar je weet t zelf ook, hij is nog super lief ook.... daar ligt t absoluut niet aan!!! Je zou bijna zeggen waarom ik t uit gemaakt heb, maar daar laat ik me niet over uit....

:mrgreen: Jahoor...hij was/is lief!!! :wink: Maar mijn vliendjuh is liever :lol: Ach.....hij was gewoon op een andere manier lief :P
Afbeelding

Tirreg
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Tirreg » 13 aug 2005 18:12

Weetje hoe moeilijk het is om na een verkeringstijd weer normaal met elkaar om te gaan. probeer jij het weer normaal, gaat t niet, en dan krijgt zij in de gaten dat ze weer ff normaal tegen me moet doen, dan accepteer ik het niet meer,

btje moeilijk is dat.

Fly29
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Fly29 » 15 aug 2005 17:50

Tirreg schreef:Weetje hoe moeilijk het is om na een verkeringstijd weer normaal met elkaar om te gaan. probeer jij het weer normaal, gaat t niet, en dan krijgt zij in de gaten dat ze weer ff normaal tegen me moet doen, dan accepteer ik het niet meer,

btje moeilijk is dat.

Ik begrijp dat heel goed. Ik had dat dus ook met mijn vorige relatie. dat ging welliswaar grotendeels via internet.. Maar iedere keer dat ik haar zag was het weer die hoop die de grond in sloeg. En daarom besloot ik er defitief helemaal mee te stoppen.> Zij wilde graag de vriendschap blijven onderhouden.. Ik was een aardige jongen die naar haar wilde luisteren. Maar dat kon ik niet uit elkaar houden dus daarop brak ik alles af. Dat was gewoon beter ook al stond alles bij me op zijn kop. Wordt alleen wel moeilijker als je elkaar echt blijft zien. Ik had geluk dat ik van het net kon verdwijnen. Tja..

Groet,
Fly29

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 aug 2005 18:25

Hmm...je groeit toch wel weer ontzettend uit elkaar denk ik.
Ik sprak afgelopen week via msn mijn ex weer. Hij heeft een nieuwe vriendin, ik een nieuwe vriend. We kunnen er heerlijk samen over praten, maar je bouwt allebei weer een heel ander en nieuw leven op, en dan groei je alsnog uit elkaar denk ik. Zeker als je ver van elkaar woonde.

Ik denk dat echt vriendschap niet zomaar kan komen, met je ex, of je moet er erg veel tijd en energie in steken, en zou je daar echt zin in hebben als het je ex is?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 15 aug 2005 21:09

Ik denk dat echt vriendschap niet zomaar kan komen, met je ex, of je moet er erg veel tijd en energie in steken, en zou je daar echt zin in hebben als het je ex is?

Nee, idd. maar misschien komt dat dan ook omdat je een nieuwe vriend(in) hebt.
Maar daarvoorwil je vaak nog vriendschap, omdat je hoopt dat die vriendschap dan weer uitloopt op een vaste relatie. (Tenminste, ik denk dat dat de meest voorkomende reden is) :wink:

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 16 aug 2005 15:45

Smurffie schreef:

Nee, idd. maar misschien komt dat dan ook omdat je een nieuwe vriend(in) hebt.
Maar daarvoorwil je vaak nog vriendschap, omdat je hoopt dat die vriendschap dan weer uitloopt op een vaste relatie. (Tenminste, ik denk dat dat de meest voorkomende reden is) :wink:

Neu, ben ik niet met je eens...ik weet dat wanneer ik verder met mijn ex ga echt doodongelukkig zou worden..ja als hij zou verandren okay....maar dat is te idealistisch.....
Dus ik ben maybe een uitzondering!

eddywally
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor eddywally » 16 aug 2005 21:24

SOms is het beter om een hele goede vriend / vriendin te hebben dan verkering met die persoon. En soms duurt het gewoon na een aantla jaren dat je vriendschap omgezet wordt naar een relatie en heel misschien wel een jaren lange vast relatie.

Ik heb persoonlijk geen relatie maar wel een heel goede vriendin tegen wie ik alles (bijna alles) kan zeggen gezien ik haar al 10 jaar ken en al heel wat hebt meegemaakt. Zij weet ook dingen van mij dat weinig mensen weten.

Het enige waar ik met haar niet over kan hebben is het christelijke geloof gezien zij niet christelijk is.

p.s. wat ik probeer duidelijk te maken is het soms wel beter om een hele goede vriend/vriendin te hebben dan een vaste relatie.

Ik denk zelf dat je op een geven ogenblik de ware tegenkomt.

Terug naar “Archief”