NIET aan het avondmaal gaan......

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

André

Berichtdoor André » 11 aug 2005 16:21

essieee schreef:
André schreef:
essieee schreef:Ik denk dat Christus die mij zelf zou geven.....
Vul die puntjes eens verder in als je wilt, want ik begrijp je niet.

Geloven is een stellig weten, vast vertrouwen......
Als ik een wedergeboren persoon (wat een term, maar okay) zou zijn zou ik daar zekerheid over hebben, die heb ik nog niet. Ik wil mezelf NIETS toeeigenen...ook heb ik geen moment van wedergeborenheid!
Geloof jij dat Jezus God's zoon is?

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 11 aug 2005 17:44

André schreef:
marina87 schreef:
leclerc schreef:
Ik ben er van overtuigd dat als je niet gaat, dat je ook kiest. Ten diepste tegen God, was het offer van Jezus voor jouw niet genoeg?

Kun je dat misschien iets verduidelijken??
Als je niet aan het avondmaal gaat (is een opdracht van Jezus zie instelling van het laatste avondmaal)zeg je zoveel als, ik heb het offer van Uw Zoon niet nodig.
Ik heb de vergeving van de zonden niet nodig.....

Hoe denken anderen hierover??

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 aug 2005 18:16

marina87 schreef:
André schreef:
marina87 schreef:
leclerc schreef:
Ik ben er van overtuigd dat als je niet gaat, dat je ook kiest. Ten diepste tegen God, was het offer van Jezus voor jouw niet genoeg?

Als je niet aan het avondmaal gaat (is een opdracht van Jezus zie instelling van het laatste avondmaal)zeg je zoveel als, ik heb het offer van Uw Zoon niet nodig.

Hmm...ben het er eigenlijk mee eens, al wil ik daarmee niet mensen veroordelen!!!
Maar als je niet gaat, denk dan ontzeeettend goed na wat dat inhoudt inderdaad.....
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 11 aug 2005 22:04

MissF schreef:
marina87 schreef:
André schreef:
marina87 schreef:
leclerc schreef:

Hmm...ben het er eigenlijk mee eens, al wil ik daarmee niet mensen veroordelen!!!
Maar als je niet gaat, denk dan ontzeeettend goed na wat dat inhoudt inderdaad.....

Precies, en als je aangaat denk dan ontzettend goed na!

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 11 aug 2005 22:04

André schreef:
essieee schreef:
André schreef:

Als ik een wedergeboren persoon (wat een term, maar okay) zou zijn zou ik daar zekerheid over hebben, die heb ik nog niet. Ik wil mezelf NIETS toeeigenen...ook heb ik geen moment van wedergeborenheid!
Geloof jij dat Jezus God's zoon is?

Yups, dat geloof ik waarachtig, maar dat garandeerd mij niet van een 'bekering' !

André

Berichtdoor André » 11 aug 2005 23:44

Mm, het ging er mij om dat je dan gelooft dat Jezus ook voor JOU zonden is gestorven.
En niet alleen voor mensen die wel aan het avondmaal gaan.

salty
Luitenant
Luitenant

''

Berichtdoor salty » 12 aug 2005 02:00

Wake up men !! :roll:
Ik zie echt het probleem niet in deze discussie!

Als je toch beseft dat Yeshua je heeft vrijgekocht van je vroegere heer de zonde, Hij heeft de prijs betaald om je los te kopen en nu behoor je aan HEM. het is toch hardstikke fijn om Hem te dienen Dat moeten we met vreugde doen en ons niet schamen om aan iedereen te vertellen :Yeshua is Lord !!!.Hij is dat deel van de Eeuwige Godheid dat zich door de historie steeds aan de mens heeft getoond.
Door niet deel te nemen aan het heilig avondmaal sla je zijn aanbod in de wind!! jammer Het is juist dan dat wij Hem kunnen tonen dat we blij zijn met het Nieuwe verbond dat Hij met ons heeft aangegaan .
en ja :

We MOGEN heilig zijn voor Hem Wij mogen Hem in Liefde dienen: EN heus we zijn geen zachte eitjes: laat je dit absoluut niet aanpraten door anderen !We hoeven ons niet te schamen dat we Heilig willen zijn voor Hem en er een andere standaard op na houden dan die ons wordt voorgekauwd door de media.
Laten we Zijn Naam groot maken en een zijn met Hem : HIj is in ons en wij in Hem , zoals ook Hij in de Vader is en de Vader in Hem. Hij is het Levende water In Hem leven we en kunnen goede vruchten voortbrengen !!!
Hallel -Lo -Yah !!!

* NB veel mensen HOREN Zijn stem wel, maar willen zelf daar niet naar luisteren. Daarom voelen ze zich buiten gesloten van het avondmaal Ze voelen de zonde tussen de Eeuwige en hen instaan. en slaan Gods aanbod af. Dat is precies wat satan ons wil doen geloven !!!
.... Daarom kunnen zij ook niet de volle vreugde beleven , want ze leven in een leugen.Jammer Beleef de echte diepe vreugde in Yeshua en ervaar zijn Liefde en Licht in je Leven :Luister mensen , kinderen van de Eeuwige God:
Het is onze opdracht om de Heer YHWH onze God ELoheinu lief te hebben met onze hele hart en heel onze ziel en Hem alleen te dienen , bij onze wakker worden en ons slapen zowel als we buitenshuis en ook binnenshuis , het is onze plicht om onze kinderen te onderwijzen in zijn Torah, in Zijn Woord welke mens geworden is in Yeshua !!! Dan pas kan je de grote zegen ervaren in je dagelijkse leven en kan je ook zonder aarzelen telkens weer deelnemen aan het avondmaal !!!
For YHWH the LORD is our judge,
the YHWH the LORD is our lawgiver,
the YHWH the LORD is our king;
it is HE who will save us.
Isaiah 33:22

Brion
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Brion » 12 aug 2005 04:21

essieee schreef:
André schreef:

Ik begrijp precies wat jij bedoelt, en ik heb er alleen maar heel groot respect voor. Laat je niet overschreeuwen door mensen die beweren, dat jij Gods aanbod afwijst, en er zelfs de duivel bij durven halen. (zie bericht hierboven)

Of jij aangaat of niet aangaat, is een zaak tussen God en jou. En daar kan, en mag niemand tussenkomen. Salty niet, en ik niet. Gelukkig maar. Het enige wat ik *mag* geloven, is dat God jou nooit in de steek laat.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 12 aug 2005 08:49

Brion schreef:
essieee schreef:
André schreef:

Ik begrijp precies wat jij bedoelt, en ik heb er alleen maar heel groot respect voor. Laat je niet overschreeuwen door mensen die beweren, dat jij Gods aanbod afwijst, en er zelfs de duivel bij durven halen. (zie bericht hierboven)

Of jij aangaat of niet aangaat, is een zaak tussen God en jou. En daar kan, en mag niemand tussenkomen. Salty niet, en ik niet. Gelukkig maar. Het enige wat ik *mag* geloven, is dat God jou nooit in de steek laat.

Niet gemeen bedoeld naar anderen maar je bent de eerste die me snapt!!!
Ja, het afblijven is een zware keuze..maar kan niet anders....iedere keer is de week van voorbereiding voor mij een strijd....

Mm, het ging er mij om dat je dan gelooft dat Jezus ook voor JOU zonden is gestorven.
En niet alleen voor mensen die wel aan het avondmaal gaan.

@andre....ik geloof dat wanneer Jezus voor je gestorven is en je dus wedergeboren bent...je aan mag gaan....Hij ispas voor mij gestorven na de wedergeboorte, anders zou de hele wereld behouden zijn.....

Cathy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Cathy » 12 aug 2005 09:45

essieee schreef:..ik geloof dat wanneer Jezus voor je gestorven is en je dus wedergeboren bent...je aan mag gaan....Hij ispas voor mij gestorven na de wedergeboorte, anders zou de hele wereld behouden zijn.....

Laten we de wereld even buiten beschouwing laten......het avondmaal is niet voor wedergeborenen, maar voor mensen die niet meer zonder Hem willen, durven en kunnen. Het gaat steeds weer om erkenning en overgave van je miserabele (of juist niet miserabele :roll: ) 'ik'. Hij staat klaar om daar verandering in te brengen, of wacht je op iets van jezelf?
Je bent bang om je iets toe te eigenen, om fouten te maken, waarom? Mocht dat gebeuren dan zal Hij je dat zeker laten zien.

Ik denk wel eens..als Yeshua daar, zichtbaar, in eigen Persoon zou staan.....zou het dan makkelijker zijn?
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 12 aug 2005 10:40

:lol: :o
Als je toch niet meer zonder Yeshua in je leven verder kan als Hij alles is voor je, als je beseft dat Hij voor jou is gestorven dan ben je toch opnieuw geboren. Voordien had je dat besef niet.
Wat versta jij dan onder opnieuw geboren worden .??? Hoe denk je daarover, Wacht je op een bepaald "gevoel" rinkelende belletjes en knipperende lichtjes . nee dat is het niet hoor.
Het is het besef van grote dankbaarheid en geborgenheid.!!!
Je maakt natuurlijk telkens weer fouten,daar ben je mens voor, maar om OPZETTELIJK door te gaan met dingen die Hem verdriet doen dat is niet goed.en ik denk dat het daar bij de mensen aan schort omdat ze wel degelijk beseffen dat hun levenswijze Yeshua verdriet doet.

Nee ik denk dat als hij voor ons zou staan het niet makkelijker zou zijn.
Ik denk het niet ik denk dat er maar enkelen zouden zijn die echt naar Hem zouden luisteren. want het is wel een opdracht. Het is niet iets vrijblijvends. Daar zijn ook voorbeelden van die Yeshua zelf heeft gegeven. Het zaad dat in goede aarde valt. Lees bijv Johannes 6:47-en vooral vers 66 !!

Johnny_Camaro

Berichtdoor Johnny_Camaro » 12 aug 2005 10:53

salty schreef:Wat versta jij dan onder opnieuw geboren worden .??? Hoe denk je daarover, Wacht je op een bepaald "gevoel" rinkelende belletjes en knipperende lichtjes . nee dat is het niet hoor.
Het is het besef van grote dankbaarheid en geborgenheid.!!!

Wat is wedergeboren?, zie Johannes 3 over het bezoek van Nicodemus aan de Heere Jezus. HIJ legt dat daar uit.

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 12 aug 2005 13:12

Ok de uitleg aan Nicodemus,
maar dat komt toch op hetzelfde neer ?
Maar omdat er gezegd is dat mensen af willen wachten tot ze "opnieuw geboren" worden ...Dat lijkt me een heel verkeerd uitgangspunt.
Waar wachten ze dan op: ik bedoel hoe denken ze die wedergeboorte te moeten ervaren.
Het is meer :Sta op , aanvaard de prijs die ik voor je heb betaald in dankbaarheid ,en wordt mijn discipel, volgeling . Als je daartoe bereid bent en die keuze hebt gemaakt ga je ook die weg op.
Als je dat niet wilt en de aadse dingen zijn belangrijker voor je , dan sta je dus in feite je eigen wedergeboorte in de weg. Begrijp je wat ik bedoel?. Je laat de Geest dan niet toe in je hart!!
Dan weet je alles wel in je hoofd , maar je bent niet bereid te volgen ......

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 12 aug 2005 13:14

Cathy schreef:
essieee schreef:..ik geloof dat wanneer Jezus voor je gestorven is en je dus wedergeboren bent...je aan mag gaan....Hij ispas voor mij gestorven na de wedergeboorte, anders zou de hele wereld behouden zijn.....

Laten we de wereld even buiten beschouwing laten......het avondmaal is niet voor wedergeborenen, maar voor mensen die niet meer zonder Hem willen, durven en kunnen. Het gaat steeds weer om erkenning en overgave van je miserabele (of juist niet miserabele :roll: ) 'ik'. Hij staat klaar om daar verandering in te brengen, of wacht je op iets van jezelf?
Je bent bang om je iets toe te eigenen, om fouten te maken, waarom? Mocht dat gebeuren dan zal Hij je dat zeker laten zien.

Ik denk wel eens..als Yeshua daar, zichtbaar, in eigen Persoon zou staan.....zou het dan makkelijker zijn?

Oh ja, waarom staat er dan in het formulier (ik noem maar een ding) Hij voor mij daar ik anders de eeuwige dood moet sterven...daar is toch een wedergeboorte voor nodig nietwaaar?

Inderdaad en dat Laat God me denk ik zien, de duivel niet iig!

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 12 aug 2005 13:15

salty schreef:Ok de uitleg aan Nicodemus,
maar dat komt toch op hetzelfde neer ?
Maar omdat er gezegd is dat mensen af willen wachten tot ze "opnieuw geboren" worden ...Dat lijkt me een heel verkeerd uitgangspunt.
Waar wachten ze dan op: ik bedoel hoe denken ze die wedergeboorte te moeten ervaren.
Het is meer :Sta op , aanvaard de prijs die ik voor je heb betaald in dankbaarheid ,en wordt mijn discipel, volgeling . Als je daartoe bereid bent en die keuze hebt gemaakt ga je ook die weg op.
Als je dat niet wilt en de aadse dingen zijn belangrijker voor je , dan sta je dus in feite je eigen wedergeboorte in de weg. Begrijp je wat ik bedoel?. Je laat de Geest dan niet toe in je hart!!
Dan weet je alles wel in je hoofd , maar je bent niet bereid te volgen ......

EEns, maar ik wacht niet lijdzaam af hoor, er staat niet voor niets; strijd!

Terug naar “Archief”