Bidden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 11 aug 2005 16:01

EEns, tuurlijk, maar dan kan ik dat dus beter zachtjes tegen God zeggen...dan hoort de duivel het niet

(klinkt kinderlijk, maar ben ff serieus)

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 11 aug 2005 16:02

essieee schreef:EEns, tuurlijk, maar dan kan ik dat dus beter zachtjes tegen God zeggen...dan hoort de duivel het niet

(klinkt kinderlijk, maar ben ff serieus)

Wil je dat uitleggen, snap het niet...als je spreekt weet de duivel het

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 11 aug 2005 16:04

Nou...bidden is niet per definitie in woorden....je kunt ook via gedachten bidden...ik bedoel zonder het de woordentaal te geven!

Dus als je het geen woorden geeft, blijft het een gedachte...buiten de satan om :idea:

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 11 aug 2005 16:08

Klopt. Alleen jammer dat satan weet hoe wij kijken/doen als we het moeilijk hebben, twijfelen, onzeker zijn, of juist verblijd zijn in ons geloof want dan kantie weer van die stomme gedachtes ingeven. grrrr... :frown:

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 11 aug 2005 20:58

Nou, ik bid voor het eten na het eten, en aangezien wij 3 keer eten op een dag bid ik dus 6 keer i.v.b.m het eten. Mn moeder vind dit zeer belangrijk, ze vind zelfs dat je sogtends moet eten omdat je anders niet bid, leest en dankt. (laten we et niet hebben over dat het gezond is als je ontbijt). Ik vind dat echt bullshit! Gebed moet uit je hart komen toch. Ik dank God veel liever op de fiets als de zon sgijnt, of gewoon als ik heeel blij ben. Ik vind het wel belangrijk dat ik mn avondgebed aanhoudt, gwoon, vast, even tijd voor God, zodat je dat niet vergeet. En dan echt uit je hart! Ik Hou niet echt van die vaste gebedjes, die leiden alleen maar je aand8 af aangezien je ze toch kan dromen...en ochtendgebed, dat vergeet ik vaak, eerlijk gezegd.
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 11 aug 2005 22:01

Ochtendgebed vergeten...ai het is juist de ultieme start!!!! :P

Tsja...enerzijds snap ik je wel hoor....het wordt zo verplicht maar het zet mij bij iedere maaltijd stil dat dit eten bijzonder is en het is mijn moment om juist in stilte toch tot God te mogen praten....
Mijn advies is ook Dreamster, bid dan geen standaardgebed maar een gebed in jouw woorden!!!!

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 12 aug 2005 15:45

Dreamster schreef:Nou, ik bid voor het eten na het eten, en aangezien wij 3 keer eten op een dag bid ik dus 6 keer i.v.b.m het eten. Mn moeder vind dit zeer belangrijk, ze vind zelfs dat je sogtends moet eten omdat je anders niet bid, leest en dankt. (laten we et niet hebben over dat het gezond is als je ontbijt). Ik vind dat echt bullshit! Gebed moet uit je hart komen toch. Ik dank God veel liever op de fiets als de zon sgijnt, of gewoon als ik heeel blij ben. Ik vind het wel belangrijk dat ik mn avondgebed aanhoudt, gwoon, vast, even tijd voor God, zodat je dat niet vergeet. En dan echt uit je hart! Ik Hou niet echt van die vaste gebedjes, die leiden alleen maar je aand8 af aangezien je ze toch kan dromen...en ochtendgebed, dat vergeet ik vaak, eerlijk gezegd.

Je kunt toch ook 's morgens bidden ook al eet je niet? Je verhaal is herkenbaar, en standaardgebedjes leiden inderdaad af, het gebed bij het eten zeg ik ook in eigen woorden en het gaat niet alleen over het eten maar ook andere dingen. :D

Terug naar “Archief”