janneman83 schreef:Ik zelf heb wel eens negative buien. Waarin ik me afvraag wat ik in dit leven doe en wat voor een nut dat allemaal heeft. Je doet wat. Soms iets goeds, soms iets verkeerds. Soms is het gezellig en leuk en de andere keer het tegen over gestelde en de dagen gaan vanzelf voorbij. Zonder dat je de nut er van inziet. Zo nu en dan behaal ik behaal ik bepaalde dingen die ik graag zou willen berijken. Maarja of dat het leven nauw nuttig maakt.. voor mij niet echt. Ik blijf me afvragen waarom ik hier op de aardbol (zou) rond lo(o)p(en)
Gelukkig zijn het buien. de andere keren heb ik dus lol en vermaak ik me prima maar dan ga ik weer eens na denken en wat piekeren en kom dan vervolgens weer bij die vraag... sommige mensen hebben wel eens tegen mij gezegd: je kan toch leven voor God.. en andere varianten daarop. helaas helpt dat bij mij niet echt. (Dat komt mss ook wel omdat ik niet echt heel erg gelovig ben.)
zijn er mss mensen die hier ervaring mee hebben of mij mss een antwoord op mijn vraag kunnen geven of een advies???
groetjes Janneman
Ha Janneman.
Ja dat herken ik heel erg. Omdat ik dat zelf heel lang zo ervaarde. Wat doe ik hier? Als het waar is dat er een eeuwig leven is, dan is mijn leven dus begonnen en stopt het nooit meer. Waarom ben ik geboren? Van mij had het niet gehoeven. Of: was ik maar nooit geboren (Job).
Die gedachten spelen dan door je hoofd.
Je zegt: het zijn maar buien, meestal heb ik wel lol en vermaak ik me prima. En daar ben je ook vaak mee bezig en daarmee kom je de dagen ook wel door. Maar plezier is zo tijdig. Dat is vandaag, maar morgen kan er alweer verdriet zijn.
De Heere is de enige die deze leegte op kan vullen. Weet je wat de Heere Jezus zei?
Johannes 12:46
Ik ben een Licht, in de wereld gekomen, opdat een iegelijk, die in Mij gelooft, in de duisternis niet blijve.
Johannes 6:35
Ik ben het Brood des levens; die tot Mij komt, zal geenszins hongeren, en die in Mij gelooft, zal nimmermeer dorsten.
Johannes 4:14
Maar zo wie gedronken zal hebben van het water, dat Ik hem geven zal, dien zal in eeuwigheid niet dorsten; maar het water, dat Ik hem zal geven, zal in hem worden een fontein van water, springende tot in het eeuwige leven.
Johannes 14:6
Ik ben de Weg, en de Waarheid, en het Leven. Niemand komt tot den Vader, dan door Mij.
Is dat niet geweldig? Mijn advies is daarom:
Job 8:5,6
Maar indien gij naar God vroeg zoekt, en tot den Almachtige om genade bidt; Zo gij zuiver en recht zijt, gewisselijk zal Hij nu opwaken, om uwentwil, en Hij zal de woning uwer gerechtigheid volmaken.
Jeremia 29:13
En gij zult Mij zoeken en vinden, wanneer gij naar Mij zult vragen met uw ganse hart.
Jesaja 55:6
Zoekt den HEERE, terwijl Hij te vinden is; roept Hem aan, terwijl Hij nabij is.
Je zegt dat je niet zo gelovig bent, en je wijst dat al aan als een oorzaak voor deze leegte. Ik ben er van overtuigd dat dat de oorzaak is.
Het is pure genade als je de Heere mag leren zoeken, maar dat hoeft je er niet van te weerhouden om de Bijbel te lezen en Hem om hulp te smeken. De Heere zegt zelf dat Hij een Beloner is van degenen die Hem zoeken (Hebreën 11:6).
Ik hoop dat deze onberouwelijke keuze in jouw hart geboren mag worden, en dan zul je ervaren dat Hij een Schild is, degenen die op Hem betrouwen (2 Samuël 22:31).