Maagdenvlies

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joepie

Berichtdoor joepie » 14 mei 2003 13:20

Als vader en hoofd van het gezin heeft hij altijd een voorbeeld functie.
Laat staan als Christen. En als oud LPFer kom je tenslotte wel uit een bepaalde Christelijke hoek.

ikke3310

Berichtdoor ikke3310 » 15 mei 2003 10:47

Ik vind wat die man zegt over ontdekken belachelijk! Als hij zo graag op ontdekkingsreis wil moet hij dat doen met een vrouw die dat wil. Dat meisje denkt waarschijnlijk dat het zo hoort, en zegt nix. Ik vind het echt raar als je zoiets zegt!

Die man moet een veel zwaardere straf omdat hij zelf ook best weet dat het onzin is wat hij zegt.

Ikke3310 :mrgreen:

Cor
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Cor » 15 mei 2003 19:35

Als je als vader zo aan je kind kunt zitten zit er in het hoofd van die vent echt iets goed mis, echt zo van ik mag van de kerk niet naar de hoeren dus zoek ik het in huis.

Echt heel fout bah, dat vent moeten ze ellimineren, dat kind zit met een trauma van heb ik jou daar, denk daar is aan.

chaja
Mineur
Mineur

Berichtdoor chaja » 16 mei 2003 07:39

Ik vind het ook walgelijk, vaders en moeders die dat soort dingen doen met hun kinderen. Maar ik vind t wel heel makkelijk om vol walging op die mensen af te geven. Als je goed om je heen kijkt is de hele wereld doordrenkt met het kwaad en de ranzigheid. Niet alleen bij die meneer.
Het is niet de enige zonde of de ergste zonde. Het is niet het kwaad zelf maar een symptoon ervan, namelijk dat we niet meer bereid zijn rekening te houden met de emoties van anderen. dat we denken dat we alles kunnen doen en krijgen wat we willen. Dat we niet meer echt weten wat liefde en opoffering en zorg is. Dat seks op straat ligt.
En daar lijden we allemaal aan, helaas. Die man maakte de grote fout niet zijn verantwoordelijkheden te nemen en het is slecht van hem dat hij dat zelfs niet deed toen het openbaar kwam en nog ontkende, maar hij is niet meer een *censuur* dan jij en ik.

Chaja

joepie

Berichtdoor joepie » 16 mei 2003 09:01

Ik vind hem een hele grote *censuur*.
Hij kreeg van God een kind om het op te voeden en lief te hebben, niet om het als lustopjekt te gebruiken. Een kind hoort in vol vertrouwen bij haar vader te kunnen schuilen.
Hij is namelijk het voorbeeld van wat zij bij onze Hemelse Vader kunnen doen. Schuilen!
Denk je dat dit kind dat nog durft? Te schuilen bij haar Hemelse Vader?
En in de Bijbel kunnen we zelf lezen hoe God omgaat met verkrachters en incest plegers. Sorry maar ik ben het niet met je eens dat we dus allemaal
net zo gezondigd hebben als deze man, en met hem alle incestplegers.
Daar kan ik het niet mee eens zijn.

RieBo
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor RieBo » 16 mei 2003 09:30

joepie schreef:En in de Bijbel kunnen we zelf lezen hoe God omgaat met verkrachters en incest plegers.

Precies stenigen geloof ik. Met het hele volk, nu met hele dorp/stad??
========================================

Doe wat je niet laten kan, en laat wat je niet doen kan.

joepie

Berichtdoor joepie » 16 mei 2003 12:26

In de tijd van de Bijbel was het recht aan de oudsten van de stad om iemand te veroordelen, zoals nu het recht bij de rechterlijke macht ligt en niet bij ons.
En we weten zelf wt Jezus zei tegen de farizeërs zei: Wie zonder zonde is werpe de eerste steen.
Kun jij die werpen?

RieBo
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor RieBo » 16 mei 2003 12:28

joepie schreef:In de tijd van de Bijbel was het recht aan de oudsten van de stad om iemand te veroordelen, zoals nu het recht bij de rechterlijke macht ligt en niet bij ons.
En we weten zelf wt Jezus zei tegen de farizeërs zei: Wie zonder zonde is werpe de eerste steen.
Kun jij die werpen?

Op het moment dat ik de rechterlijke macht zo zijn: ja. Als persoon nee. Verschil tussen ambt (functie) en persoon.

Doe wat je niet laten kan, en laat wat je niet doen kan.

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 16 mei 2003 12:43

joepie schreef:En in de Bijbel kunnen we zelf lezen hoe God omgaat met verkrachters en incest plegers. Sorry maar ik ben het niet met je eens dat we dus allemaal
net zo gezondigd hebben als deze man, en met hem alle incestplegers.
Daar kan ik het niet mee eens zijn.

misschien niet dezelfde zonden, maar ik ben me er wel van bewust dat ik volgen Gods wet ook de doodstraf verdien.... :(
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

chaja
Mineur
Mineur

Berichtdoor chaja » 16 mei 2003 13:26

Volgens mij kwam het niet goed over wat ik bedoelde. Ik wilde het niet bagetaliseren. Ik ben zelf incestslachtoffer, dus ik weet heel goed wat de gevolgen zijn. Ik heb nog jarenlang therapie te gaan zonder dat één van hen maar een greintje schuldgevoel heeft. Ze zitten zelfs nog in de kerk.
Ik heb er veel verdriet van (gehad). Maar die intense haat die uit sommige mailtjes klinkt heb ik nooit gehad. Omdat ik besef dat ik ook erge fouten maak waarmee ik God en mensen pijn doe. Geen incest nee, zelfs niet iets wat er op lijkt, maar wel weer anders.
Ik ben boos op de dader. Ik heb het hem niet vergeven. Ik geloof dat hij moet boeten voor wat hij heeft gedaan en dat is in mijn ogen gevangenisstraf. Ik doe er niets aan af.
Maar ik ken mezelf. Ik ben ook een *censuur*. Ik doe mensen pijn, ookal probeer ik zo vaak heilig te leven. Ik overtreed God's wetten, ookal weet ik dat ik het niet zou moeten doen.
Waarschijnlijk zou ik ook al gestenigd moeten zijn ;-(

Chaja

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 20 mei 2003 11:11

Het is niet het kwaad zelf maar een symptoon ervan, namelijk dat we niet meer bereid zijn rekening te houden met de emoties van anderen. dat we denken dat we alles kunnen doen en krijgen wat we willen. Dat we niet meer echt weten wat liefde en opoffering en zorg is.
dat betekend dat de wortel hiervan aanwezig is in iedereen die van anderen misbruik maakt, al is dat op een 'onschuldige' manier.

Terug naar “Archief”