Seks voor het huwelijk. Waarom wel/niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 09 aug 2005 16:59

Lausnitz schreef:
Funlover schreef:Misschien geniet God er wel enorm van als we sex voor het huwelijk hebben.

Dat weiger ik te geloven. Dus ook als je zes keer verkering hebt gehad en je dus met zes partners seksueel contact hebt gehad, dan zou dat God daar van genieten?

Nee, dat gaat er bij mij niet in...

Waarom niet? God heeft mensen geschapen, man en vrouw met een doel! Hij geniet enorm als mensen bij elkaar worden gebracht, als men elkaar lief heeft, en samen van de liefde genieten.

Misschien vind Hij het ook wel niet goed, maar wie weet wat God echt denkt van deze wereld? Ik kan ook nergens vinden dat Hij het niet zou doen. Samuel had vele vrouwen, hij had er heus niet met 1 maar sex. Waarom zou Hij daar wel van genieten en niet van jou voorbeeld?
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 09 aug 2005 17:01

Lausnitz schreef:
Funlover schreef:Misschien geniet God er wel enorm van als we sex voor het huwelijk hebben.

Dat weiger ik te geloven. Dus ook als je zes keer verkering hebt gehad en je dus met zes partners seksueel contact hebt gehad, dan zou dat God daar van genieten?

En bij ook niet. Als je sex hebt, wordt je één. (Ze zullen tot één vlees zijn). Als je dus met 6 personen sex hebt gehad...lijkt me duidelijk. Toen ik tot geloof kwam voelde ik gelijk dat ik daarin gezondigd had. Iedereen denkt maar wat hij denkt, ik heb persoonlijk ervaren dat het een zonde is.

Lausnitz
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lausnitz » 09 aug 2005 17:04

Wie zegt dat God daar van genoot? Misschien vond Hij het walgelijk en probeerde Hij hem dat duidelijk te maken, maar bleef Samuël in zijn dwaling volharden. Begrijpelijk, want iedere man hield er meerdere vrouwen op na. Het was de cultuur. En in die cultuur is de bijbel geschreven. En zo zitten er menselijke elementen in de bijbel. Jammer, maar het is wel realistisch. De cultuur van tegenwoordig is dat een man met meerdere vrouwen niet meer vaak voorkomt in onze Westerse samenleving. Dus wat polygamie betreft zitten we hier wel goed, alleen is de seksuele moraal hier een beetje van een bedenkelijk niveau :?
www.cgjf.nl

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 09 aug 2005 17:18

Lausnitz schreef:

Bij mij dus ook niet...
Maar funlover, ergens in dit topic heb je gezegd dat je zelf hoopt bewaart te blijven voor svhh..dat komt bij mij over alsof je het toch als een zonde ziet. En nu zeg je dat God er misschien wel van geniet.
Begrijp ik het verkeerd?Of is dit gewoon tegenstrijdig.. :roll: :wink:

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 09 aug 2005 17:19

Smurffie schreef:
Lausnitz schreef:

Bij mij dus ook niet...
Maar funlover, ergens in dit topic heb je gezegd dat je zelf hoopt bewaart te blijven voor svhh..dat komt bij mij over alsof je het toch als een zonde ziet. En nu zeg je dat God er misschien wel van geniet.
Begrijp ik het verkeerd?Of is dit gewoon tegenstrijdig.. :roll: :wink:

Toevallig...zat ik ook net aan te denken... :roll:

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 09 aug 2005 17:34

Jullie begrijpen me allemaal verkeerd denk ik :D
Ik zeg ook niet dat ik met iedereen sex zou hebben.
En tuurlijk hoop ik dat ik bewaard blijf. Lijkt me echt gaaf.

Maar er worden hier dingen gezegd als feiten. Maar niemand kan bewijzen dat het feiten zijn. Dat komt omdat iedereen een ander beeld van God heeft. De één denkt dat God boos wordt als je sex voor het huwelijk hebt. De ander dat Hij verdrietig word, toen opperde ik dat hij misschien wel enorm genoot. Ik zeg niet dat het waar is, want IK weet ook niet hoe God denkt, doet of helemaal is.

Ik zit er laatse tijd veel over na te denken, veel over te praten, te onderzoeken te denken!

Ik ben iedereen hier een beetje aant uitlokken..... :D Misschien vandaar mijn soms tegendraadse opperingen.....enkel en alleen omdat ik het aant onderzoeken ben :wink:
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 09 aug 2005 18:05

Funlover schreef:Jullie begrijpen me allemaal verkeerd denk ik :D
Ik zeg ook niet dat ik met iedereen sex zou hebben.
En tuurlijk hoop ik dat ik bewaard blijf. Lijkt me echt gaaf.

Maar er worden hier dingen gezegd als feiten. Maar niemand kan bewijzen dat het feiten zijn. Dat komt omdat iedereen een ander beeld van God heeft. De één denkt dat God boos wordt als je sex voor het huwelijk hebt. De ander dat Hij verdrietig word, toen opperde ik dat hij misschien wel enorm genoot. Ik zeg niet dat het waar is, want IK weet ook niet hoe God denkt, doet of helemaal is.

Ik zit er laatse tijd veel over na te denken, veel over te praten, te onderzoeken te denken!

Ik ben iedereen hier een beetje aant uitlokken..... :D Misschien vandaar mijn soms tegendraadse opperingen.....enkel en alleen omdat ik het aant onderzoeken ben :wink:

Dat ik aan je durfde twijfelen! :mrgreen: :wink:
Tja..nu is het iets duidelijker.
En idd heb ik zelf in dit topic ook al eens een vraag gesteld, zonder mijn mening er bij te zetten..dat houdt de discussie een beetje gaande :D
Dus ik had het wel kunnen weten..domme actie van mij dus :?
Toppie funlover! En goed dat je er zo over nadenkt :)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 aug 2005 18:05

Ik vind seks voor het huwelijk altijd zo'n 'begrip'. Mensen om me heen roepen altijd maar:' Je bent christen dus je mag geen seks voor je getrouwd bent!

Is dat zo?????

Ik persoonlijk denk dat seks zo iets kostbaars en moois is, dat je het maar aan 1 iemand kunt geven. Het lijkt me dat die eerste keer zo wonderlijk is, dat zul je daarna nooit, nooit meer meemaken op die manier, want dan is het nooit die ene eerste keer meer!

Ik zou een huwelijk ontzettend mooi vinden. Als je dan een zegen vraagt over je huwelijk in de kerk, eigenlijk dan pas trouwt (ik vind trouwen in de kerk pas echt trouwen, daarom zou ik ook echt niet de ringen in het gemeentehuis willen delen).
Daarna, na die zegen, nadat je tegen God hebt GEZEGD dat je 1 wilt zijn, dan pas word je dat ook doordat je seks hebt met elkaar.

Daarom zou ik het voor mezelf erg mooi vinden als ik het zou kunnen bewaren, als God me daar ontzettend mee zou helpen (want zelf zou ik het denk ik niet echt voor mekaar krijgen) om dat ene prachtige te bewaren voor als we een zegen hebben over ons huwelijk.
En daarom zou ik liever niet alleen met mijn vriend op vakantie gaan, omdat al die dingen de verleiding veel te groot maken...
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

André

Berichtdoor André » 09 aug 2005 18:22

MissF schreef:Het lijkt me dat die eerste keer zo wonderlijk is, dat zul je daarna nooit, nooit meer meemaken op die manier, want dan is het nooit die ene eerste keer meer!
Tsja, klinkt een beetje romantisch, ja toch wel. 8)

En daarom zou ik liever niet alleen met mijn vriend op vakantie gaan, omdat al die dingen de verleiding veel te groot maken...
Vind ik een juist uitgangspunt.

En die mensen die roepen jij mag zeker lekker niet, zijn sneu vind ik.
Hebben geen begrip voor enz. enz.

Collateral

Berichtdoor Collateral » 09 aug 2005 18:32

marina87 schreef:Als je sex hebt, wordt je één. (Ze zullen tot één vlees zijn). Als je dus met 6 personen sex hebt gehad...lijkt me duidelijk.

Bijbels gezien is daar an sich niets mis mee. Wanneer in die tijd van een kinderloos echtpaar de man stierf, was zijn broer zelfs verplicht seks te hebben met de vrouw om zijn overleden broer 'nageslacht' te verwekken.

Toen ik tot geloof kwam voelde ik gelijk dat ik daarin gezondigd had. Iedereen denkt maar wat hij denkt, ik heb persoonlijk ervaren dat het een zonde is.

Dat kan zeker, maar dat is wel een subjectieve ervaring. Je hebt ook mensen die het dragen van een broek als zondig ervaren.

Lausnitz schreef:Wie zegt dat God daar van genoot? Misschien vond Hij het walgelijk en probeerde Hij hem dat duidelijk te maken, maar bleef Samuël in zijn dwaling volharden. Begrijpelijk, want iedere man hield er meerdere vrouwen op na. Het was de cultuur. En in die cultuur is de bijbel geschreven.

Het laatste wat je hier zegt klopt, maar het eerste niet. In 2 Samuel 12:8 staat dat God David 'zijns heren vrouwen in zijn schoot heeft gegeven'. Het gaat hier zelfs niet alleen om polygamie, maar ook de vrouwen verwisselden dus van sekspartner! (Dat laatste (het 'doorschuiven' van vrouwen) was ook van vader op zoon niet ongebruikelijk.) Het is dus een beetje ongeloofwaardig om te zeggen dat God e.e.a. niet heeft gewild.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 10 aug 2005 13:44

MissF schreef:En daarom zou ik liever niet alleen met mijn vriend op vakantie gaan, omdat al die dingen de verleiding veel te groot maken...

Denk je nou echt dat je in een tentje voor het eerst seks met elkaar gaat hebben, op een hard matje of een irritant luchtbed en met maar een dun tentdoek tussen jou en je medekampeerder? Dacht het niet! Als het gebeurt, denk ik dat het eerder thuis op je eigen kamertje gebeurt. Tenzij je natuurlijk altijd braaf bij je ouders in de buurt bent.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 10 aug 2005 13:57

Lalage schreef:
MissF schreef:En daarom zou ik liever niet alleen met mijn vriend op vakantie gaan, omdat al die dingen de verleiding veel te groot maken...

Denk je nou echt dat je in een tentje voor het eerst seks met elkaar gaat hebben, op een hard matje of een irritant luchtbed en met maar een dun tentdoek tussen jou en je medekampeerder? Dacht het niet! Als het gebeurt, denk ik dat het eerder thuis op je eigen kamertje gebeurt. Tenzij je natuurlijk altijd braaf bij je ouders in de buurt bent.

Ja! Op het moment dat je zo erg naar elkaar verlangd, denk je niet meer aan de plek waar je bent...Ik bedoel...dan maakt het je egt niet uit of je samen op je eigen kamer bent, of samen in een tentje. Dus vind ik het ene goed standpunt van MissF.....ik heb dat standpunt zelf ook...Al weet ik dat het heus niet persé juist dan hoeft te gebeuren, maar net zo goed als je niet samen op vakantie gaat...Maar je moet het niet op gaan zoeken, en ik vind dat je dat dan dus wel doet...
Afbeelding

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 10 aug 2005 15:26

Collateral schreef:
marina87 schreef:Als je sex hebt, wordt je één. (Ze zullen tot één vlees zijn). Als je dus met 6 personen sex hebt gehad...lijkt me duidelijk.

Bijbels gezien is daar an sich niets mis mee. Wanneer in die tijd van een kinderloos echtpaar de man stierf, was zijn broer zelfs verplicht seks te hebben met de vrouw om zijn overleden broer 'nageslacht' te verwekken.

Toen ik tot geloof kwam voelde ik gelijk dat ik daarin gezondigd had. Iedereen denkt maar wat hij denkt, ik heb persoonlijk ervaren dat het een zonde is.

Dat kan zeker, maar dat is wel een subjectieve ervaring. Je hebt ook mensen die het dragen van een broek als zondig ervaren .

Wat dacht je trouwens van de Samaritaanse vrouw bij de waterput waar Jezus zat?????
Met de rake vraag: Laat uw man komen? Jezus laat duidelijk merken dat je maar één iemand mag bekennnen!!!!![/quote]
Laatst gewijzigd door marina87 op 11 aug 2005 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 10 aug 2005 15:37

Dippie schreef:
Lalage schreef:

Ja! Op het moment dat je zo erg naar elkaar verlangd, denk je niet meer aan de plek waar je bent...Ik bedoel...dan maakt het je egt niet uit of je samen op je eigen kamer bent, of samen in een tentje. Dus vind ik het ene goed standpunt van MissF.....ik heb dat standpunt zelf ook...Al weet ik dat het heus niet persé juist dan hoeft te gebeuren, maar net zo goed als je niet samen op vakantie gaat...Maar je moet het niet op gaan zoeken, en ik vind dat je dat dan dus wel doet...

Nouja, ieder z'n keus, maar als je allebei op kamers woont, moet je wel een erg goede band met je ouders hebben om elk weekend bij een van de ouders door te brengen. Misschien is dit wel off topic ;)

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 10 aug 2005 15:39

Waarom een rotluchtbed of klein tentje met dun doek zodat je geen sex gaat hebben? Nog nooit van een hotelletje gehoord?

Terug naar “Archief”