Seks voor het huwelijk. Waarom wel/niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 06 aug 2005 16:11

joris schreef:mijn oplossing was: ga voor intimiteit> En vergeet de sexmogelijkheden. Praat over wat je wilt, praat over 'later' en lig gewoon lekker tegen elkaar aan en kijk elkaar een kwartier lang heerlijk diep in de ogen.

Knip even met je vingers, en je bent de sexmogelijkheden vergeten. Klinkt leuk, maar ik heb uit eigen ervaring ondervonden dat dit niet werkt tot mijn grootste spijt. Heb je zelf eigenlijk wel eens een relatie gehad?

madeliefje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor madeliefje » 06 aug 2005 16:14

marina87 schreef:
joris schreef:mijn oplossing was: ga voor intimiteit> En vergeet de sexmogelijkheden. Praat over wat je wilt, praat over 'later' en lig gewoon lekker tegen elkaar aan en kijk elkaar een kwartier lang heerlijk diep in de ogen.

Knip even met je vingers, en je bent de sexmogelijkheden vergeten. Klinkt leuk, maar ik heb uit eigen ervaring ondervonden dat dit niet werkt tot mijn grootste spijt. Heb je zelf eigenlijk wel eens een relatie gehad?
haha, daar zat ik dus aan te denken..je kan je gevoelens niet opeens uit schakelen op dat punt..al babbel je over weet ik waar over. Toch? :D

Lausnitz
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lausnitz » 06 aug 2005 16:19

...En het ergste is nog dat je seksuele gevoelens krijgt, terwijl je het zelf geeneens wilt.
www.cgjf.nl

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 06 aug 2005 16:24

Lausnitz schreef:...En het ergste is nog dat je seksuele gevoelens krijgt, terwijl je het zelf geeneens wilt.

Of dat je het wel wilt, en daarna spijt hebt van wat je gedaan hebt als het uit gaat en tot geloof komt. Ik hebt het daar lang heel moeilijk mee gehad. Ik vind het dan ook een zeer slechte aanrader.

madeliefje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor madeliefje » 06 aug 2005 16:26

marina87 schreef:
Lausnitz schreef:...En het ergste is nog dat je seksuele gevoelens krijgt, terwijl je het zelf geeneens wilt.

Of dat je het wel wilt, en daarna spijt hebt van wat je gedaan hebt als het uit gaat en tot geloof komt. Ik hebt het daar lang heel moeilijk mee gehad. Ik vind het dan ook een zeer slechte aanrader.
wat vind je een slechte aanrader? wat Joris zei?

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 06 aug 2005 16:27

Ja

madeliefje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor madeliefje » 06 aug 2005 16:34

oke :D

Lausnitz
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lausnitz » 06 aug 2005 16:37

marina87 schreef:

Moeilijk te aanvaarden, maar Jezus staat altijd klaar voor je en wil je vergeven. Maar idd, doe het dan niet nog eens. Jezus is geen kauwgomballenautomaat, maar de Redder die mensen die oprecht spijt hebben van hun daden wil vergeven... :D
www.cgjf.nl

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 06 aug 2005 16:41

En Jezus, dat horende, zeide tot hen: Die gezond zijn, hebben den medicijnmeester niet van node, maar die ziek zijn. Ik ben niet gekomen, om te roepen rechtvaardigen, maar zondaars tot bekering.

Dit vind ik ook een hele mooie tekst, een troost.

Lausnitz
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lausnitz » 06 aug 2005 16:42

marina87 schreef:En Jezus, dat horende, zeide tot hen: Die gezond zijn, hebben den medicijnmeester niet van node, maar die ziek zijn. Ik ben niet gekomen, om te roepen rechtvaardigen, maar zondaars tot bekering.

Je hebt het er écht moeilijk mee hè?

Sterkte 8>)
www.cgjf.nl

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 06 aug 2005 16:50

Lausnitz schreef:
marina87 schreef:En Jezus, dat horende, zeide tot hen: Die gezond zijn, hebben den medicijnmeester niet van node, maar die ziek zijn. Ik ben niet gekomen, om te roepen rechtvaardigen, maar zondaars tot bekering.

Je hebt het er écht moeilijk mee hè?

Sterkte 8>)

Dankje! Idd moeilijk, ik weet dat het vergeven is, maar wat gebeurt is is gebeurt en dat verdwijnt niet.

Lausnitz
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lausnitz » 06 aug 2005 16:54

Ik hoop voor je dat er in je omgeving geen mensen zijn die je veroordelen, zoals mensen dat zo makkelijk doen. Je bent namelijk niet minder dan "maagden". Bij Jezus mag je altijd overnieuw beginnen :).
www.cgjf.nl

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 06 aug 2005 16:56

Was het idd maar zo makkelijk dat je op een knopje kan drukken als je bij elkaar bent zodat je geen sexgevoelens krijgt!
Ik vind het zelfs al moeilijk dat als je een afspraak hebt dat je tot een bepaalde grens gaat, dat je die grens puur vergeet als je lekker bij elkaar bent!!!
Ik denk dat als je geen sex voor je huwelijk wilt, je echt moet proberen situaties te vermijden dat je te ver kan gaan!!!
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

joris

Berichtdoor joris » 06 aug 2005 21:20

Funlover schreef:Was het idd maar zo makkelijk dat je op een knopje kan drukken als je bij elkaar bent zodat je geen sexgevoelens krijgt!
Ik vind het zelfs al moeilijk dat als je een afspraak hebt dat je tot een bepaalde grens gaat, dat je die grens puur vergeet als je lekker bij elkaar bent!!!
Ik denk dat als je geen sex voor je huwelijk wilt, je echt moet proberen situaties te vermijden dat je te ver kan gaan!!!
Elk gdrag begint tussen je oren. Dus als je gespitst bent op je gedachten kan je die snel bijsturen. We zijn geen slachtoffer van onze hormonen! Ik denk ook heel graag van: ach ik ben een man en ik hou nu eenmaal van sex. Nee, ik ben een mens met eigen verantwoordelijkheid en mijn daden worden aangestuurd door mijn gedachten. En als ik mij richt op mijn vriendin dan heb ik geen last van erecties en dadendrang. ik heb mijn vriendin gevraagd mij een schop te verkopen op het moment dat ze 'sexllichtjes' in mijn ogen ziet. En dat doet ze echt, helemaal geweldig! En zo kan je intiem zijn zonder elkaar op te warmen.

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 06 aug 2005 21:21

sex hebben betekent dat je trouwt (voor God). Dat flutpapiertje op het stadhuis is maar bijzaak.
what the soul hides, blood tells

Terug naar “Archief”