Cisca schreef:[Voor het grootste deel kan ik je reactie wel begrijpen, en ben ik het wel met je eens.
Zelf geloof ik niet (meer), dat houdt voor mij niet in, dat ik denk, dat gelovigen een afwijking hebben.
Toch vind ik je uitspraak, die ik blauw gequot heb, beslist niet "christelijk", je denkt dan met leedvermaak te genieten van iets, waarvan je denkt dat het heel erg is, toch wel een vreemde gedachtengang
Ja, voor mij is het ook niet leuk als mensen er leedvermaak van hebben om te zien hoe mijn ouders sterven.
Maar ik denk dat ze het niet zo bedoelt, ze komt voor mij op, en die uitspraak is wat onhandig, wat ondoordacht, maar mijn ouders doen alleen maar lelijke uitspraken, en constant.
Alles wordt er bij mij ingepepert en ingewreven, telkens weer.
En ook van de kant van mijn schoonfamilie uit, ook die zijn atheistisch, en blijven telkens maar doorgaan met mij naar beneden te trappen.
Het valt mij ook op dat beide families mij altijd als sloof en assepoester gebruiken.
Ligt toch kennelijk aan mijzelf, ik ben niet hard genoeg, niet gehaaid genoeg, ik had gemener moeten zijn en niet zo slaafs.
Maar mijn ouderrs hebben mij toch opgevoed om slaafs te worden, als enigst meisje altijd alles alleen moeten doen, van jongs af aan, als ik uit school kwam was er gelijk een hele lijst aan huishoudelijk klusjes voor mij alleen en mijn echte moeder werkte geeneens.
Maar ik moest altijd bv voor iedeeen afwassen, altijd als enigste stofzuigen, alles doen.
Als enigste.
Nu is dat weer zo, ook destijds als ik met een dikke buik liep, dan moest ik voor 15 mensen alles doen, en niemand die hielp...........
Ik wil niet klagen, ik weet wel dat het aan mezelf ligt, want ik had niet zo bang geweest moeten zijn om afgewezen te worden, niet zo'n verlatingsangst moeten hebben, en gewoon me eigen zin moeten doen.
Maar ik mocht toch ook niet doorleren? Moest toch ook op mijn 14de al werken en moest mijn geld afstaan thuis, waarvan ik 5 gulden per week mocht houden? (is ongeveer 2 euro en 40 cent)
Ik was gewoon bang, en dat ben ik nog steeds.