Raido schreef:Psychisch zit ze in de knoop, maar weigert naar een dokter of psycholoog te gaan. Ze heeft al medicijnen, maar verstopt deze en neemt ze niet in. Haar ouders zijn ten einde raad. Ze hebben vaak gedreigd dat ze haar uit huis zullen zetten, maar helpen doet het niet.
Dat is duidelijk het geval en vermoedelijk de oorzaak, hier is slechts een oplossing voor : verplichte opname, geen gezeur opzouten dus.
Nou, dat zeg je wel erg makkelijk. En belachelijk dat je zegt geen gezeur en opzouten, gedwongen opname, je bent keihard en kan je duidelijk niet inleven in een ander persoon.
Volgens mij ken je de realiteit niet hoe dat allemaal gaat in de psychiatrie, waarom denk je dat er zoveel patienten rondlopen in steden die dakloos zijn en echt zwaar geestesziek?
Mensen worden alleen verplicht opgenomen als ze een gevaar zijn voor zichzelf of hun omgeving.
Dus als ze een zelfmoordpoging hebben gedaan of poging tot doodslag of moord. En dat moet door de rechter worden uitgesproken.
En dat krijg je niet als een zusje hysterisch is omdat ze haar broer voor zichzelf wil hebben.
Het ligt gewoon heel erg moeilijk.
Ik zou persoonlijk vragen of mijn vriend naar mij toe komt, en niet naar hun gaan, zolang zij nog thuis woont.
Dat ze hulp nodig heeft is duidelijk.
Maar niet met geweld, niet met gedwongen dit of dat.
punt 1 kan dat niet, punt 2 drijf je zo iemand dan tot zelfmoord.
Want ze is heel erg bang en verdrietig en in de war.
Dus ik zou zeggen: vraag of je vriend naar jou wil komen, totdat zijn zusje onder behandeling is.
Want het zal er wel van komen dat ze behandeling zal krijgen, want dit met haar broer zal niet het enige zijn, en op een bepaald moment barst de bom.