brammetje schreef:Zolang Wij God kunnen danken voor de dingen die we doen 7 dagen per week is er mijns inziens niets aan de hand .
Een zevende dag is ons als rust dag gegeven , geniet hier dan ook van . deze dag is een prima dag om naar een samenkomst te gaan en in de middag een 40 kilometer te fietsen en een terasje te pikken .
Als jij vind dat dit niet kan en je je bezwaart voelt , geleid door Gods Geest moet je het zeker niet doen .
Hierin kan ik me goed vinden...
Sabra schreef:Dat probeer ik 7 dagen te doen, en niet enkel op zondag, omdat dat toevallig de dag is die wij als rustdag hebben bestempeld. Zoals de bijbel zegt; de mens is er niet voor de sabbath, maar de sabbath de mens. Waar ik gemakshalve even sabbath definieer als rustdag, om te voorkomen dat er opnieuw een discussie ontstaat over sabbath/zondag.
God werkt ook 24/7?
Altijd is Hij bij je en helpt Hij je... Probeer God's werk te onderscheiden in alles wat je doet. Hij is echt niet alleen op zondag bereikbaar...
Zou een mooie boel worden. Alleen bereikbaar buiten kantooruren op zondag van 9-13 en van 19-21.
Faithy schreef:Ik doe alles, en laat niets, maar ga dan ook niet naar de kerk

en verder rust ik meestal gewoon vanzelf, omdat het mijn enige dag van rust is,
maar als ik een keer wat leuks doe op zondag, prima...
De kans is er om te rusten, die kun je nemen, je kunt ook recreeerend rusten, omdat je je even met iets anders bezighoudt dan met werk en school enz.
Ik vind het prima zoals het gaat..
Ik doe alles, en laat niets, maar ga wel (hetzij ook niet altijd)
De zondag is ook mijn enige dag van echte rust. Geen verplichtingen. Doordeweeks ren en vlieg je van links naar rechts en op zondag ff lekker tot rust komen.
Op zondag doe ik waar ik in de andere dagen niet aan toekom.
Wandelen, fietsen, uitslapen, gitaarspelen, lezen, internetten, schrijven, films kijken, hobby's, leuke dingen doen met vrienden... enz, enz,
Hoe je die dag indeelt moet ieder voor zich weten. Stoor u niet aan anderen... verwonder u slechts!