Kinderen voor het huwelijk.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 15 mei 2003 17:03

Als ik zwanger zou zijn zou ik geen abortus plegen. Ook niet bij verkrachting, als zou dat wel erg moeilijk zijn. Adoptie, nee dat zou ik ook niet doen. Het zou toch mijn kind zijn, en daar zou ik geen afstand van kunnen doen.

Wat trouwens ook wel eens gebeurd, dat je moet trouwen als je zwanger bent, dat vind ik ook niks. Volgens mij is dat voor niemand goed, niet als het verplicht wordt. Een kind wordt niet gelukkig van ouders die niet van elkaar houden.
"That's noise!" some shrieked.

"That's life," Cage shrugged.

hanneke
Verkenner
Verkenner

abortus

Berichtdoor hanneke » 15 mei 2003 17:05

inderdaad kinderen abortuszou ik nooit kunnen. Ik ben een echte kindervriendin en ik kan het gewoonweg niet. Ookal komt het kind niet uit liefde voort. Het is en blijft en kind. en zoals al eerer is gezegd ook en kind van God. Aborterus is misschien wel te vergelijken met een moord! dat zou ik ook willen vragen. Vinden jullie dat aborterus een soort van moord is? :?:
Loof de Here, mijn ziel, en al wat in mij is zijn heilig naam ; loof de Here, mijn ziel, en vergeet niet 1 van zijn weldaden. (psalm103: 1,2)

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 15 mei 2003 17:07

Abortus is niet een soort van moord, abortus is een moord.

anna
Mineur
Mineur

Berichtdoor anna » 15 mei 2003 17:12

Zwanger worden door verkrachting is heel minimaal. Het woord zegt het eigenlijk al wel, het is een verkrachting.

Ik kan het op dit moment niet goed onder woorden brengen..... (misschien is er iemand die mij begrijpt.)

Chloë

abortus

Berichtdoor Chloë » 15 mei 2003 18:16

little one to Him belong
little one where have you gone
was it a war that stilled your voice
no, it was your mother's choice

where was the doctor's healing hand
when children died across the land
was it in search of saving life
no, death came from his knife

it's a dangerous, dangerous,
dangerous place
a mother's womb
is a dangerous place to be these days

now, five months early you survive
but till you're vorn, you're not alive
convenience has a sacrifice
and children are the price

little ones to Him belong
you are weak and we are strong
now we will never hear your voice
and it was our own choice...

(Julie Miller)

chaja
Mineur
Mineur

Berichtdoor chaja » 15 mei 2003 18:23

Ik denk niet dat je mag zeggen dat een kindje van een verkrachter niet uit liefde is geboren. Het is liefde dat elk kindje vormt. God maakte het uit Zijn creativiteit en liefde. God heeft het lief en vertrouwd het aan je toe.
Volgens mij kun je niet anders dan houden van het leven dat groeit in je buik. De VBOK is er trouwens om jou te helpen een weg te vinden om zelf je kindje op te voeden. ALs dat niet kan waar je woont akn je daarvoor zelfs naar een speciaal huis waar meer moeders wonen met hun kindjes.

groetjes, Chaja

chickie
Mineur
Mineur

Berichtdoor chickie » 15 mei 2003 18:33

Ik zou het kindje, ongeacht de situatie waarin het ontstaan is, nooit laten weghalen of adopteren.
Trouwen omdat je zwanger bent, nee, dat zou ik nooit doen.

joepie

Berichtdoor joepie » 15 mei 2003 19:27

Waarom niet trouwen omdat je zwanger bent?
Dan ga ik er vanuit dat je zwanger bent geworden van degene waar je verkering mee hebt. Je gaat toch niet met de eerste de beste naar bed?
Dat doe je toch alleen maar uit liefde en alleen met je geliefde?
Als je wel zo ver bent dat je samen gemeenschap kunt hebben, dus vooruit grijpt op het huwelijk, waarom zou je dan niet ook gaan trouwen?

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 15 mei 2003 20:32

als je met iemand naar bed gaat, wil dat niet zeggen dat je ook gelukkig wordt als je met diegene trouwt.

joepie

Berichtdoor joepie » 15 mei 2003 20:53

Dan moet je niet met diegene naar bed gaan!
Dat kun je beter bewaren voor die waar je de rest van je leven mee wilt delen.

Toriso
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Toriso » 15 mei 2003 22:39

Joepie heeft een punt.

Sinds wanneer moeten mensen van te voren kunnen weten of ze al dan niet gelukkig worden?

Als je met iemand naar bed gaat waar je niet mee getrouwd bent, word je niet gelukkig! Of je moet er zsm mee gaan trouwen.

Tja, want als je zo redeneert, kom je op de situatie in veel 3e wereld landen waar veel vrouwen een aantal kinderen hebben met evenzovele (!) vaders.
Niet het aanzien, maar het wezen!

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 16 mei 2003 07:11

lizzz schreef:als je met iemand naar bed gaat, wil dat niet zeggen dat je ook gelukkig wordt als je met diegene trouwt.

Ik denk wel dat er nagedacht wordt als je deze stap zet, je gaat niet voor de lol met iemand naar bed en als je sex voor het huwelijk met elkaar gehad heb, dan ben je voor God getrouwd, man en vrouw, ik hoop dat hier ook over nagedacht wordt.

chaja
Mineur
Mineur

Berichtdoor chaja » 16 mei 2003 07:28

Als je eigenlijk van mening bent dat seks in het huwelijk hoort en je doet het toch voor het huwelijk is dat geen liefde maar hitserigheid en ik zou je dan niet perse aanraden te gaan trouwen. Je kunt er dan beter voor kiezen allebei de rest van jullie leven geen andere partners meer te nemen als je vind dat je enkel met die ene partner nog verder kan. Want trouwen met als basis die seksuele ervaring vind ik niet zo verstandig. Je kunt natuurlijk nooit van te voren weten hoe het loopt, maar trouwen zonder zeker te weten dat het Gods Wil is en dat je veel van elkaar houdt en bereid bent de minste in een relatie te zijn en voor de ander te zorgen is het begin van een ramp. Zeker als je ook nog voor je kindje gaat zorgen.
Natuurlijk had je dat nooit moeten doen, seks met iemand met wie je nog niet eens zeker bent of je gaat trouwen. Dat is een fout en ik denk ook een zonde. maar een zonde doen wil niet automatisch betekenen dat je daarvoor maar de rest van je leven moet laten verknallen. God wil je helpen en vergeven en Hij wil je een goed leven helpen leiden. Dat geloof ik echt.
Chaja

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 16 mei 2003 07:35

Natuurlijk had je dat nooit moeten doen, seks met iemand met wie je nog niet eens zeker bent of je gaat trouwen.

je kan vantevoren ook er al zeker van zijn dat je met mekaar wilt trouwen, maar dan nog is sex voor het huwelijk verkeerd

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 16 mei 2003 07:36

trijntjejohanna schreef:
Natuurlijk had je dat nooit moeten doen, seks met iemand met wie je nog niet eens zeker bent of je gaat trouwen.

je kan vantevoren ook er al zeker van zijn dat je met mekaar wilt trouwen, maar dan nog is sex voor het huwelijk verkeerd

Precies, want God heeft het toch gegeven voor in het huwelijk en dan gaan wij het voor het huwelijk doen!!!

Terug naar “Archief”