Kinderen voor het huwelijk.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hanneke
Verkenner
Verkenner

Kinderen voor het huwelijk.

Berichtdoor hanneke » 15 mei 2003 13:29

Ik ben eigelijk benieuwd wat jullie vinden van het kinderen krijgen voor het huwelijk! Een meisje dat ik ken heeft net een kind gekregen en is niet getrouwd. Zullen jullie het kind weg laten halen of niet.
Als ik zwanger zou zijn. (dat niet zo is) Zou ik het kind niet weghalen. Het is een kind en geschenk van God. Er word ook wel is over adoptie gepraat wat vinden jullie ervan om een kind te laten adopteren?

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 15 mei 2003 13:51

zou het kind absoluut niet laten adopteren op weg laten halen, dat zou ik het meest erge vinden.
Je bent er zelf bij geweest en dan moet je ook voor de gevolgen opdraaien, ik zou het kind zelf opvoeden en gaan trouwen!!!

Chloë

Berichtdoor Chloë » 15 mei 2003 13:53

En wat als je verkracht bent? Ik bedoel dus, dat je een vriend hebt maar zwanger bent van een verkrachter. Dan ben je niet getrouwd en zit je met een kind dat niet van je vriend is.

joris

Berichtdoor joris » 15 mei 2003 13:54

Ikke21 schreef:zou het kind absoluut niet laten adopteren op weg laten halen, dat zou ik het meest erge vinden.
Je bent er zelf bij geweest en dan moet je ook voor de gevolgen opdraaien, ik zou het kind zelf opvoeden en gaan trouwen!!!

nooit gaan trouwen omdat je zwanger bent. Je trouwt omdat je van elkaar houdt en pas als je de verantwoordelijkheid voor je eigen leven zelf kan dragen en om geen andere reden!

hanneke
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor hanneke » 15 mei 2003 13:58

Chloe shreef dit:
En wat als je verkracht bent? Ik bedoel dus, dat je een vriend hebt maar zwanger bent van een verkrachter. Dan ben je niet getrouwd en zit je met een kind dat niet van je vriend is.

Dat is inderdaad moeilijk chloe. Ik weet niet wat ik dan zal doen maar het is en blijft een kind van God. Het kind zal je telkens al je verkrachter laten denken maar toch. Eigelijk vermoord je iemand als je het weg laat halen. Ik denk dat ik het dan laat adopteren. Ik weet niet wat ik dan zal doen maar ik denk dat ik het kind echt niet laat weghalen.[/quote]
Loof de Here, mijn ziel, en al wat in mij is zijn heilig naam ; loof de Here, mijn ziel, en vergeet niet 1 van zijn weldaden. (psalm103: 1,2)

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 15 mei 2003 14:01

joris schreef:
Ikke21 schreef:zou het kind absoluut niet laten adopteren op weg laten halen, dat zou ik het meest erge vinden.

nooit gaan trouwen omdat je zwanger bent. Je trouwt omdat je van elkaar houdt en pas als je de verantwoordelijkheid voor je eigen leven zelf kan dragen en om geen andere reden!

Oke maar als het kind van je vriend is.......dan heb je dus sex met elkaar uit liefde en uit die liefde ontstaat een kindje en dus ook uit die liefde voor elkaar ga je trouwen.

joris

Berichtdoor joris » 15 mei 2003 14:05

dat is de vraag. Ware liefde wacht zeggen ze wel eens en ik geloof dat wel in hoor. He tis de vraag of je het begrip huwelijk snapt als je sex hebt voor het huwelijk.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 15 mei 2003 14:07

Daar gaat het nu toch niet om........het is de vraag of je een kindje zou houden ja of nee.

hanneke
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor hanneke » 15 mei 2003 14:08

Je trouwt uit liefde maar je hebt niet altijd sex omdat je het wil. Je kan worden verkracht. Wat doe je dan?
:?:

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 15 mei 2003 14:10

ja met verkrachten.....vind ik heel moeilijk, kan me niet echt in zo'n situatie plaatsen, maar ik zou het zeker niet weglaten halen, ook zo'n kindje heb recht op het leven en volgens mij als je een kindje weg laat halen ben je voor je leven getekend, je hebt toch een moord op je geweten....ik vind het moeilijk, ter adoptie geven lijkt me ook niet echt alles, maar als het van een verkrachter is....ja heel moeilijk vind ik dit...

hanneke
Verkenner
Verkenner

adopteren

Berichtdoor hanneke » 15 mei 2003 14:14

Ik ga een kind ook niet weghalen nee maar wat moet je dan doen als je het kind niet kan opvoeden? Dan zou ik na lang overwegen het kind laten adopteren.
Laatst gewijzigd door hanneke op 15 mei 2003 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Loof de Here, mijn ziel, en al wat in mij is zijn heilig naam ; loof de Here, mijn ziel, en vergeet niet 1 van zijn weldaden. (psalm103: 1,2)

Ikke21
Majoor
Majoor

Re: adopteren

Berichtdoor Ikke21 » 15 mei 2003 14:18

hanneke schreef:Ik ga een kind ook niet weghalen nee maar wat moet je dan doen als je het kind niet kan opvoeden? Dan zou ik na lang overwegen het kind laten adopteren.

ja misschien wel inderdaad....maar dan nog, het lijkt me zo gigantisch moeilijk dat er ergens een kind van je rondloopt, die gedachte alleen al, volgens mij zou ik dat niet kunnen verdragen.......dus dan blijft er over dat je dat kindje zelf op gaat voeden.
Moet je is nagaan, straks heb je een vriend/verloofde en die hoort dat, hoe vaak gebeurt het niet dat ze je laten zitten met een kindje, het is tenslotte niet van hun en willen ze die verantwoordelijkheid helemaal niet, je weet nooit hoe iemand daar tegenover staat.

hanneke
Verkenner
Verkenner

moeilijk wel ja

Berichtdoor hanneke » 15 mei 2003 14:27

ja misschien wel inderdaad....maar dan nog, het lijkt me zo gigantisch moeilijk dat er ergens een kind van je rondloopt, die gedachte alleen al, volgens mij zou ik dat niet kunnen verdragen.......dus dan blijft er over dat je dat kindje zelf op gaat voeden.
[/quote]

Ja dat lijkt me ook wel moeilijk maar toch hoe zou jij het vinden als je een kind van een man moet opvoeden die je helemaal niet lief hebt. DAt hou je ook niet vol. Ik zeg het nog is. Ik weet niet wat ik dan zal doen maar dit is gewoon hoe ik denk dat ik het ga doen.

Kena
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Kena » 15 mei 2003 15:12

Mijn ´kleine meid´ (niet biologisch) kreeg voor haar huwelijk met haar huidige vriend (een Gereformeerde vriend) een dochter en ik ben zo blij dat zij het kleine meisje hebben laten komen. Zij is een pareltje in G´ds hand en wij mensen moeten daar vanaf blijven.
Kena ™

Tefillah zonder kavannah is als een goef zonder nesjama

Rabbi Ephraim Epstein

joepie

Berichtdoor joepie » 15 mei 2003 16:37

Ik zou nooit een kind laten aborteren. Ook niet als de zwangerschap voortkomt uit een verkrachting. Het is en blijft een kind van God.
Al is de vader van dat kind dat een verkrachter, de echte Vader is dat niet. Als Hij een kindje laat groeien wat verwekt is bij zo een afschuwelijke gebeurtenis dan zal Hij daarbij ook de kracht geven om het op te voeden. Want het kind is tenslotte voor 50% van jezelf.
Mijn dochter is 2xmaal verkracht en als ze zwanger was geworden, dan hadden wij als ouders haar kindje er gewoon in ons gezin erbij opgenomen. Onze dochter woont nog thuis.
Gelukkig was ze niet zwanger!
Want een verkrachting is al zwaar genoeg zonder dat je zwanger wordt.

En als de vriend waar je op dat moment verkering mee hebt je om zoiets ergs in de steek laat, is hij je niet waard!

Terug naar “Archief”