johannes1 schreef:Juist, en dat is geen excuus: Het zijn nou eenmaal de regels. Als er regels zijn maar die blijken zinloos te zijn of niet goed te zijn, (want ik bijbels heb beargumenteerd) dan moet je niet zeggen: Tja maar het zijn nou eenmaal de regels... nee, dan moet je de regels veranderen.
nou kom maar met je argumenten, en dan niet die van het staat niet in de bijbel dus het zal wel verzonnen zijn.Beetje flauw. Als je het toch al kan, waarom dan niet gewoon ook officieel. Omdat er van die vage nutteloze regels zijn. En overigens, als mensen de bijbel goed lezen vinden ze ook een antwoord hoe om te gaan met joden. Mensen die joden haten en dat o pgrond van de bijbel onderbouwen lezen de bijbel selectief en hun argumentatie is gewoon te weerleggen.
omdat het nu eenmaal zo is ingesteld.
Die heb ik gegeven. De bijbel is duidelijk. Zolang ik van jou kant geen ander argument hoor dan: "Tja het is menselijke traditie maar het staat niet in de bijbel dat het niet zo moet dus misschien komt het wel van God", dan ga ik niet met je hierover in gesprek. Het heeft dan gewoon stomweg geen zin. Ik zeg: Je hoeft geen belijdenis te zijn om 18 te zijn... dat staat neit in de bijbel... en jij zegt: "Het staat niet in de bijbel is geen argument". Tja... verander dan de leeftijd naar 16 of naar 21 of naar 25. Dat maakt dan toch niks uit? Dat staat ook niet in de bijbel. Op zo'n manier kan je alles wel goedpraten wat mensen verzinnen terwijl het niet in de bijbel staat.
Overigens is mijn argument denk ik duidelijk zat. Belijdenis doen is niet gekoppeld aan een bepaalde leeftijd maar aan geloof. En geloof is niet gekoppeld aan leeftijd. Iemand van 16 kan een rotsvast geloof hebben... geestelijke leeftijd geldt ook voor geestelijke zaken

Belijdenis moet gekoppeld zijn aan geloof. Dat is bijbels. Als iemand dan gelooft dat Jezus voor hem/haar is gestorven en voor God wil gaan in het leven mag hij/zij dat ook belijden. In zijn dagelijks leven... maar ook in de kerk. Ook door middel van de belijdenis.
En kijk uit met het verzinnen van allerlei eigen regels... om die vervolgens onder het motto "ja maar er staat niet in de bijbel dat het niet zo is" te maken tot goddelijke regels. Je vergeet dan even 1 ding. De bijbel is het woord van God. God geeft in de bijbel allerlei regels en zo... Als God het belangrijk zou vinden dat je pas 18 moet zijn om belijdenis te mogen doen had Hij dat wel in de Bijbel gezet. Daarom geef ik: "Het staat er niet in" als argument ernaast.
Je zou dan net zo goed de leeftijd op 21 kunnen leggen.... of op 25. Dat staat namelijk (net als dat je 18 zou moeten zijn) ook niet in de bijbel...