Seks voor het huwelijk. Waarom wel/niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 27 jul 2005 12:47

elbert schreef:De huwelijksnacht? Lekker slapen na een drukke huwelijksdag! :mrgreen:
Wie al te overspannen verwachtingen heeft van de huwelijksnacht, kan alleen nog maar teleurgesteld worden. ;)

Hahah...ik beweer ook alitjd dat ik eerst ga slapen!
Dan zie ik het de volgende dag allemaal wel!!
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Flex187
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Flex187 » 27 jul 2005 12:52

Lausnitz schreef:
Faithy schreef:en ervaring is goeoeoeoed :P

Ben ik het niet mee eens, voor zover mogelijk dan. Wat is er nou mooier dan samen de seksualiteit te ontdekken? Samen stuntelen. De eerste zoen ging toch ook niet gelijk goed?!?! :roll: :mrgreen:

Ja, samen stuntelen is ok, maar dat kan je ook al vast voor je huwelijk doen. ;) En de eerste zoen was inderdaad niet buitengewoon spectaculair. Ervaring doet wonderen moet ik zeggen. :P

muiz
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor muiz » 27 jul 2005 12:55

:lol:

Daar dacht ik ook meteen aan :D Denk je dat je na zo'n slopende trouwdag nog ergens energie voor hebt?
Echt niet!

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 27 jul 2005 13:42

) toen was ik na 2 uur nog niet
En de eerste zoen was inderdaad niet buitengewoon spectaculair. Ervaring doet wonderen moet ik zeggen.

Herkenbaar....mijn eerste keer dat ik zoende, was ik het naa 4 minuten al zat, vond het megasaai...ik dacht nog; als dit het nu is??????
De dag erna zoende ik met een ander ( :oops: :oops: ) toen was ik na 2 uur nog niet uitgegkeken.....

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 27 jul 2005 13:55

Raido schreef:Inderdaad... hoe christelijk je ook bent, je bent ook nog altijd mens, niet alleen een lap vlees met botten maar ook met dingen als 'hormonen', 'zin' en andere aparte, niet nader te definieren dingen..

Hoe christelijk je ook bent? Er zijn genoeg christenen die niet tegen seks voor het huwelijk zijn, dus het lijkt me een beetje non-redenering..

Verder ben ik niet zo tegen seks voor het huwelijk.. Ben wel tegen relaties, dat is wel weer erg ingrijpend en zo... :?

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 27 jul 2005 15:14

muiz schreef::lol:

Daar dacht ik ook meteen aan :D Denk je dat je na zo'n slopende trouwdag nog ergens energie voor hebt?
Echt niet!

Overloopster :x :P

muiz
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor muiz » 27 jul 2005 15:34

ahuibers schreef:

Echt niet!

Huh? Bevind ik mij nu in het kamp van de vijand? :P

Maar het is toch zo?

Lausnitz
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lausnitz » 27 jul 2005 15:41

Volgens mij ben je best uitgewoond (uh... ja, je begrijpt het wel denk ik zo ;)) na zo'n trouwdag, dus slapen is denk ik het enige wat je wilt. Of seks moet zó ontzettend belangrijk voor je zijn...
www.cgjf.nl

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 27 jul 2005 15:55

idd..ligt er aan of sex belangerijk voor je is..
sommigen vinden geld nog belangrijker..in dat geval, zou ik dat eerst maar eens tellen :mrgreen: :mrgreen:

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 27 jul 2005 17:14

muiz schreef:
ahuibers schreef:

Echt niet!

Maar het is toch zo?

Verkeerde quote, sorry ;)

bedoelde deze:
Herkenbaar....mijn eerste keer dat ik zoende, was ik het naa 4 minuten al zat, vond het megasaai...ik dacht nog; als dit het nu is??????
De dag erna zoende ik met een ander ( ) toen was ik na 2 uur nog niet uitgegkeken.....

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 jul 2005 18:15

Lausnitz schreef:
Faithy schreef:en ervaring is goeoeoeoed :P

Ben ik het niet mee eens, voor zover mogelijk dan. Wat is er nou mooier dan samen de seksualiteit te ontdekken? Samen stuntelen. De eerste zoen ging toch ook niet gelijk goed?!?! :roll: :mrgreen:

Mwah mijn eerste zoen vond ik niet echt slechter dan de 5e of de 25e eigenlijk.

Volgens mij ben je best uitgewoond (uh... ja, je begrijpt het wel denk ik zo :wink: ) na zo'n trouwdag, dus slapen is denk ik het enige wat je wilt. Of seks moet zó ontzettend belangrijk voor je zijn...

Ach, als je een beetje gemotiveerd bent is die vermoeidheid natuurlijk futiliteit. Daar laat je je toch niet door uit het veld slaan? :P

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 27 jul 2005 19:02

Het is de chemie aragorn, het is de chemie..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

verknipterefo
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor verknipterefo » 27 jul 2005 20:47

Ik denk dat God seks als een enorm mooi iets bedoeld heeft. Nu wordt door christenen wel eens beweerd dat 'de wereld' dat hele mooie kapot probeert te maken door het uit het huwelijk te halen.

Ik denk dat het andersom is. Christelijke ongehuwde jongeren krijgen een negatief beeld van seks door hun opvoeding.

Toen ik een relatie had en we per se geen seks voor het huwelijk wilden, drukte dat een enorm stempel op onze relatie en op mijn gevoel bij seks. Ik kreeg er een heel negatief gevoel bij. Altijd voelden we ons er schuldig over. Een schuldgevoel wat we ons aan hebben laten praten.

Het heeft me jaren gekost om daar over heen te komen en weer te durven genieten van seks. Eindelijk kan ik beleven dat seks helemaal niet zo negatief als het me altijd voorgeschilderd is. Eindelijk durf ik er echt van te genieten.

(Tja, vroeger dan trouwde gewoon iedereen op z'n twintigste, maar die tijden zijn nu gewoon voorbij.)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 jul 2005 20:47

Juist, en chemie creates its own energy. 8)

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 27 jul 2005 22:25

ahuibers schreef:
muiz schreef:
ahuibers schreef:

Echt niet!

Maar het is toch zo?

Verkeerde quote, sorry ;)

bedoelde deze:
De dag erna zoende ik met een ander ( ) toen was ik na 2 uur nog niet uitgegkeken.....

Ik weet het, sletterig zelfs......! :oops:

Terug naar “Archief”