Berichtdoor Lalage » 19 mei 2003 21:38
naar aanleiding van de dood van een klasgenoot van mij...
Borkdude: ik heb er over nagedacht over wat Jaap nu misschien allemaal ziet en zo
Borkdude: en ik heb God gebeden of het misschien toch nog goed komt
Lalagè: je lijkt wel een katholiek ;p
Borkdude: stel je nu voor dat je in een wereld opgroeit, waarin van alles is
Borkdude: je hebt mensen zoals wij die het over God hebben en je hebt ouders die niks doen en mensen die weer andere dingen doen
Borkdude: dan is het toch niet zo gek dat je niet meteen christen wordt, want er zijn zoveel dingen om over na te denken
(...)
Borkdude: en stel je nou voor dat je als zo iemand bent opgegroeid en dan na de dood ineens geconfronteerd wordt met allerlei rare dingen
Borkdude: daarom beslist God er ook gelukkig over en volgens mij kan het geen kwaad om nog voor hem te bidden
(...)
Lalagè: maar ik denk dat als mensen niet bij God willen zijn, dat Hij ze daartoe niet zal dwingen
Borkdude: nee, idd
Borkdude: maar daarom is het ook zo raar
Borkdude: dat je je niet kunt voorstellen dat iemand na de dood eigenlijk nog veel meer te lijden krijgt, misschien
Borkdude: maar sowieso omdat God buiten de tijd staat, kan het geen kwaad om voor iemand te bidden, want wie zegt dat alles wat hier chronologisch gebeurd ook op een hoger niveau chronologisch wordt bekeken
Borkdude: of is dat een gekke gedachte?>
Lalagè: nou dat vind ik niet zo gek nee
Borkdude: ik bedoel ipv chronologisch eigenlijk iets anders. namelijk wel dat alles in een bepaalde volgorde gebeurt
Lalagè: dus die katholieken zijn zo raar nog niet