elbert schreef:Aragorn schreef:elbert schreef:Dan zit er toch altijd iets in van het bevredigen van eigen lustgevoelens.
Dat lijkt me evident, en dat zal als je getrouwd bent niet anders zijn.
Inderdaad, ook een huwelijk is een dynamische relatie. Maar als de dynamiek de goede kant opgaat, dan wordt de onderlinge band alleen maar steviger, solider, diepgaander en onveranderlijker qua huwelijkstrouw (als getrouwd persoon kan ik daar wel een beetje over meepraten

).
Ja, daar kan ik me ook wel iets bij voorstellen, ook al strekt mijn ervaring met langdurige relaties zich over nog geen 3 jaar uit.

Maar eigenlijk had ik het over het zinnetje dat ik nu quote en niet het verhaal erboven (van de lustgevoelens dus).
Uiteraard is er verschil. Maar wij mensen zijn wel bestemd voor de eeuwigheid en dus ook voor een onveranderlijke bestemming. En het zou handig zijn als we daarvoor ook een klein beetje een voorschot daarop namen qua levensstijl.

Hehe, dit vind ik dan weer een beetje apocrief worden allemaal.

Dit ís de eeuwigheid niet, dus kun je hier ook niet leven alsof het dat wel is (en wederom is mijn evt vriendin God niet). Verder natuurlijk niks mis met (huwelijks)trouw, maar het is nu eenmaal niet zo heel erg vanzelfsprekend dat je altijd bij elkaar blijft (passen).
Aragorn schreef:Ik heb het daar met mijn ex ook weleens over gehad, je zegt soms: 'ik hou voor altijd van je', terwijl dat later toch niet zo blijkt/bleek te zijn (nuja, misschien ook wel, maar iig was het relationele gedeelte over

). Dat was dan dus meer een uiting van je gevoel op dat moment, dan dat het als een serieuze belofte voor de toekomst gezien moet worden.
Inderdaad. Daarom is het doen van een serieuze belofte ook iets wat weloverwogen en niet alleen puur op je gevoel gedaan moet worden.
Gelukkig was het ook niet bedoeld als serieuze belofte.
Aragorn schreef:Ehm, wat was de relatie met het topic ook alweer?

Oja, dat eeuwige liefde, of iig eeuwige relaties, bij mensen sowieso niet te garanderen zijn en het dus ook een beetje pretentieus is om seks slechts aan dat idee te verbinden.
Hmm, ik heb liefde en trouw genoemd. Ik zou ook nog het voortbrengen van nageslacht kunnen noemen en het elkaar plezieren (dit alles binnen het huwelijk uiteraard

). Heb je nog andere suggesties waar je seks aan wilt verbinden?
Volgens mij bedoelde ik meer dat het een klein beetje onrealistisch is om seks exclusief 'toe te staan' bij eeuwige en onveranderlijke 'ware' (wat is dat eigenlijk?

) liefde.