Seks voor het huwelijk. Waarom wel/niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 25 jul 2005 17:05

Lausnitz schreef:Mooi gezegd, Lalage! Ben het er ook zeker wel mee eens hoor, maar als ik over seks voor het huwelijk nadenk geeft het mij een benauwend gevoel. Maar dat heeft denk ik meer met krampachtigheid en kerkelijke regeltjes te maken. Je moet er samen als stel uitkomen. Mij lijkt seks na de huwelijksvoltrekking mooier. Ik zie het meer als beloning voor je trouwbelofte.

Lausnitz: ik wacht er ook om praktische redenen mee ;) En ik herken dat benauwde gevoel, dat je je toch schuldig gaat voelen.
Heb geen zin om zwanger te worden. En ik vertrouw voorbehoedsmiddelen niet voor 100% (heb ook geen zin in dikker worden en grotere borsten door de pil, dus hoe ik dat ga oplossen als ik wel getrouwd ben, moet ik me nog maar 's in verdiepen)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 25 jul 2005 17:08

En nu maar hopen dat de praktische redenen het winnen van je gevoelens, lalage! :wink:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 25 jul 2005 17:15

Smurffie schreef:En nu maar hopen dat de praktische redenen het winnen van je gevoelens, lalage! :wink:

smurffie: ik heb nu drie jaar verkering en ik ben niet zwanger ;p Tuurlijk is het niet altijd makkelijk, maar ik moet er niet aan denken om een kind te krijgen, dus daar kijk ik heel goed voor uit!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 25 jul 2005 17:17

Lalage; in dat geval: WELL DONE!! :wink: :D

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 25 jul 2005 18:00

dus je hebt alleen nog geen seks omdat je kans loopt dan zwanger te worden?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 25 jul 2005 18:59

nee, maar het stimuleert me wel. Anders had ik het echt niet volgehouden tot nu :oops:

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 25 jul 2005 19:03

Lalage schreef:nee, maar het stimuleert me wel. Anders had ik het echt niet volgehouden tot nu :oops:

Ik herken de angst om zwanger te worden! Ik vertrouw voorbehoedsmiddelen ook niet! Heb gelukkig ook nog niet op het punt te staan om ze te gebruiken hoor!!
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Faithy
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Faithy » 26 jul 2005 11:48

ik gebruik nu al 3 jaar de pil, vanaf mn 17e dus, toen ik voor 't eerst met mn toenmalige vriendje naar bed ging.

En ik kan je zeggen: het is wel veilig hoor, en je borsten worden niet groter, en als je blijft bewegen word je ook niet dikker :P

Ik ben nog steeds niet zwanger, zit nog steeds met een cup A en ben alleen wat aangekomen omdat ik geen tijd meer had voor sporten (dus ga ik daar weer mee beginnen volgende maand).

Ik ben niet tegen seks voor het huwelijk, maar als er mensen zijn die 't tot in het huwelijk willen bewaren, ook prima.. ieder zijn/haar eigen keuze denk ik zo..
If you fall, I'll catch.. If you love, I'll love and so it goes, my dear, don't be scared; you'll be safe.. this I swear.. if you only love me back..

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 26 jul 2005 12:39

Lalage schreef:nee, maar het stimuleert me wel. Anders had ik het echt niet volgehouden tot nu :oops:

dus eigenlijk ben je niet echt tegen sex voor het huwelijk?

Lausnitz
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lausnitz » 26 jul 2005 12:42

trijntjejohanna schreef:

Nee, anders zou de verleiding écht te groot worden...
www.cgjf.nl

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 26 jul 2005 13:04

Lausnitz schreef:
trijntjejohanna schreef:

Huh? Ik volg het niet meer zo...
Ik vind het wel tof om seks voor 1 persoon te bewaren, maar ik heb al bijna drie jaar verkering. Aan de ene kant went het wel om de hele tijd tegen je grens aan te lopen, aan de andere kant krijg je er wel steeds meer zin in om er eindelijk eens overheen te gaan. tj, jij bent lekker na 2 jaar getrouwd en dan was je nog maar 20 jaar, dan valt het nog wel mee. Maar er zijn ook mensen die zes jaar verkering hebben. Dat is dan toch echt niet leuk meer op een gegeven moment.

Anyway: je moet je denk ik niet al te krampachtig opstellen en als je ervoor kiest om seks te hebben met degene waar je zeker mee gaat trouwen (ik bedoel zoiets als: je hebt al een datum en het duurt nog minder dan een jaar), dan kan ik me dat heel goed voorstellen. Maar zelf wacht ik denk ik nog ff ;)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 26 jul 2005 14:02

Inderdaad... hoe christelijk je ook bent, je bent ook nog altijd mens, niet alleen een lap vlees met botten maar ook met dingen als 'hormonen', 'zin' en andere aparte, niet nader te definieren dingen..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 26 jul 2005 15:09

Lalage schreef:
Lausnitz schreef:
trijntjejohanna schreef:

Huh? Ik volg het niet meer zo...
Ik vind het wel tof om seks voor 1 persoon te bewaren, maar ik heb al bijna drie jaar verkering. Aan de ene kant went het wel om de hele tijd tegen je grens aan te lopen, aan de andere kant krijg je er wel steeds meer zin in om er eindelijk eens overheen te gaan. tj, jij bent lekker na 2 jaar getrouwd en dan was je nog maar 20 jaar, dan valt het nog wel mee. Maar er zijn ook mensen die zes jaar verkering hebben. Dat is dan toch echt niet leuk meer op een gegeven moment.

Anyway: je moet je denk ik niet al te krampachtig opstellen en als je ervoor kiest om seks te hebben met degene waar je zeker mee gaat trouwen (ik bedoel zoiets als: je hebt al een datum en het duurt nog minder dan een jaar), dan kan ik me dat heel goed voorstellen. Maar zelf wacht ik denk ik nog ff ;)

ik kan me ook wel voorstellen hoor dat op een gegeven moment de behoefte heel groot zou worden, als je al zolang verkering hebt!....

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 26 jul 2005 17:40

OOk als je kort verkering hebt is je behoefte groot!!!
Ik vind het wel eens flauw dat seks zo lekker is en dat het dan verboden wordt! :roll:
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 26 jul 2005 18:00

Funlover schreef:OOk als je kort verkering hebt is je behoefte groot!!!
Ik vind het wel eens flauw dat seks zo lekker is en dat het dan verboden wordt! :roll:
Aan de andere kant is het dan weer zo fijn, dat als je dan getrouwd bent, wel echt voor elkaar bent..

Maar moslims hebben hele handige oplossingen, waardoor seks veel minder lekker is voor vrouwen *denkt aan vrouwenbesnijdenis*
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Terug naar “Archief”