Fobieën

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor tanteoranje » 25 jul 2005 21:04

... 't is niet onaardig bedoeld maar ik zou willen dat ik een lift-fobie had i.p.v. die indeautoopdesnelweg-angst. Ik bedoel: het beinvloedt je sociale leven niet zo erg... maar daarom onderschat ik et niet hoor... wel kun je het denk ik gerust zeggen tegen anderen, want angst voor een lift of kleine ruimten is iets wat redelijk vaak voorkomt en helmaal niet gek (is geen enkele angst, maar mijn auto-angst snapt niemand, wat ik dan ook wel weer snap :mrgreen: )
God geve mij, Jeruzalem,
dat ik eens op een dag
een pelgrim aan uw poorten ben
en dat ik binnen mag.

Riska

Berichtdoor Riska » 25 jul 2005 21:13

Ik denk dat je niet kunt zeggen dat het ene erger is dan het andere. Autoangst kan ik me heel goed voorstellen: een vriendin van mij werd gesneden en sindsdien heeft ze alleen maar angst om in een ato te stappen.
Maar de angst voor een lift is niet alleen die lift, het is iedere kleine ruimte en zoals al geschreven werd, zelfs in een wc die alleen op een speciale manier op slot kan - met alle risico dat ie niet meer opengaat.
Claustrofobie beïnvloedt het leven zeer en ik denk dat er alleen afgekomen kan worden door een goede therapie.
Dat geldt overigens voor alle echte fobieën - die meer zijn dan 'alleen maar' angst. Het verlamt je, geeft vreemde lichamelijke reacties, kortom: een fobie kan sld heel, heel bedreigend rvaren worden.

Niet met elkaar vergelijken dus, maar welke fobie dan ook respecteren...

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor tanteoranje » 25 jul 2005 21:19

... tja, het gras lijkt bij de ander inderdaad groener. Ik heb zo iets van: als ik maar overal normaal naar toe zou kunnen rossen....heeeerlijk. Dan maar liever tig trappen lopen en niet in een lift hoeven... maar er paniek is voor kleine ruimten in 't algemeen...zucht, zal ook erg zwaar zijn.
God geve mij, Jeruzalem,

dat ik eens op een dag

een pelgrim aan uw poorten ben

en dat ik binnen mag.

Terug naar “Archief”