Moderator: Moderafo's
surfer schreef:heb een tijdje gehad dat ik er een aantal gelezen heb. Ook van David Wilkinson een bijzonder boek over twijfel.Lees jij veel van dergelijke boeken?
surfer schreef:lees momenteel een meditatie waarin o.a. de sterfelijkheid/onsterfelijkheid van dieren wordt behandeld.
Staat ergens: je kunt beter 'teveel' van God verwachten dan te weinig. Want als je 'teveel' van God zou verwachten, als dat al mogelijk is, dan is dat wel een hele symphatieke 'dwaling'teken dat je God hoog inschat.
Aan de andere kant, als je te weinig van God verwacht, is dat heel beledigend.
De meeste mensen verwachten te weinig van Goddat zie in heel veel leerstellingen terug.
In een periode van twijfel over een bepaalde verwachting die ik had. En die verwachting is daardoor versterktWaarom lees jij trouwens boeken over twijfel... .
Ja, dat is wel waar, want als je twijfelt ben je bezig om de bodem te zoeken. Waar je geloof nou eigenlijk op gebaseerd is.Mc Grath maakt onderscheid tussen verschillende soorten twijfel... Ik vind het trouwens wel 'stoer' dat hij op een gegeven moment zegt dat twijfel soms juist positief kan uitwerken... het verdiept je geloof
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten