Moderator: Moderafo's
Pieter schreef:joris schreef:waarom maak je je nu zo druk om die erfzonde?
Dit vind ik een beetje een rare vraag. De erfzonde is net zo goed als de dadelijke zonde oorzaak van onze ellendestaat van nature. We moeten voor de erfzonde evengoed vergeving ontvangen als voor onze dadelijke zonden.
Dus moeten we ons om de erfzonde net zo druk maken als om de dadelijke zonden, lijkt me.
surfer schreef:Hoe kun je nu vergeving moeten ontvangen voor iets waar je mee geboren zou zijn? is dat niet een beetje heel erg vreemd?
Even concreet: zou het kind van een prostituee vergeving moeten ontvangen voor het feit dat de moeder prostituee is? Of het kind van een moordenaar voor het feit dat de vader een moordenaar is?
surfer schreef:PS: iemand merkte terecht op dat ik nogal veranderd ben vergeleken met vroegere postings. En dat klopt. De voornaamste oorzaak is dat ik mij verdiept heb in het werk van George MacDonald.
Cathy schreef:surfer schreef:PS: iemand merkte terecht op dat ik nogal veranderd ben vergeleken met vroegere postings. En dat klopt. De voornaamste oorzaak is dat ik mij verdiept heb in het werk van George MacDonald.
Vergeet je niet Iemand?
(sorry, off-topic)
joris schreef:
daarom geloof ik ook iets meer in zondelast, tenminste, ik heb dat woord hier een paar keer gehoord.
We zondigen. En voor zondaars is vergeving. punt en pasta. God vraagt straks niet of je in de erfzonde gelooft. God heeft de relatie tussen jou en God goed gemaakt door het offer van God Jezus. Klaar, take it or leave it.
Allemaal luxe problemen, mensen.
Klaas schreef:Elsa:Dat staat er wél!
Nee, Elsa, dat staat er niet. Je kunt het er wel in lezen (ik bedoel niet dat je aan inlegkunde doet, maar dat dat een mogelijke interpretatie is). Er zijn echter nog wel meer interpretaties mogelijk...
Klaas
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten