homofilie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 16 jul 2005 07:57

aardmannetje schreef:Herstellen van het gebrek aan vertrouwen krijgen (er uit liggen) wat dan nu ineens in alle hevigheid alle 'bellen doet rinkelen' doordat iemand wel laat weten aandacht te hebben. Mijn gevoel zegt :? dan 'help' tegen die opwinding. De kwetsbaarheid ligt er voor mij hierin dat ik er niet voor kies om die opwinding te beleven en dat maakt afhankelijk...ik kan er wel voor kiezen er niet op in te gaan, ik leg het niet het zwijgen op, keur mezelf ook niet af, en ik wil gaan voor een vertrouwensband. Ik moet er aan wennen als iemand zo close met mij wil/kan zijn, dat doet goed maar vraagt van mij emotioneel ook veel.

beetje duidelijk(er) geworden zo...?

Een klein beetje. :) Al vraag ik me wel af of je het niet te rationeel bekijkt.

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 16 jul 2005 09:54

ja, maar zolang me dat het gevoel geeft bewust te blijven van alles wat ik (wil) doe(n) geef ik de voorkeur aan niet in gaan op erotische verlangens (oh ja daar ging het over). Het is overigens een beschrijving van wat er bij mij gebeurt. Het rationele komt wel doordat ik denk dat je eerst (zelf)vertrouwen nodig hebt om te weten waar je staat voordat je kunt kiezen jezelf lichamelijk te delen met iemand.

als je echt rationeel gaat zijn dan kom je uit bij het principe van desentisatie = het met regelmaat blootstellen aan een (angst)stimuli, alle angstgevoelens incasseren todat ze verminderen zodat een ander beeld ontstaat van de stimuli en de angst verdwijnt :mrgreen:
je kunt zijn wie je bent om te worden wie je bent maar nog niet kunt zijn

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 18 jul 2005 11:34

Het rationele komt wel doordat ik denk dat je eerst (zelf)vertrouwen nodig hebt om te weten waar je staat voordat je kunt kiezen jezelf lichamelijk te delen met iemand.

Ben ik het mee eens! Je moet idd echt zelfvertrouwen hebben voordat je kunt kiezen jezelf lichamelijk te delen met iemand. Je moet jezelf lief kunnen hebben zodat je ook andere lief kan hebben.
- Home is in my head -

Cisca

Berichtdoor Cisca » 18 jul 2005 11:44

froske schreef:Je moet jezelf lief kunnen hebben zodat je ook andere lief kan hebben.

Precies, dat geldt trouwens voor iedereen :wink:

Alleen vond ik het moeilijk om mezelf lief te leren hebben, raar zelfs, bang om het met egoisme te verwarren, maar gelukkig is dat toch gelukt :D

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 18 jul 2005 12:23

froske schreef:Ben ik het mee eens! Je moet idd echt zelfvertrouwen hebben voordat je kunt kiezen jezelf lichamelijk te delen met iemand. Je moet jezelf lief kunnen hebben zodat je ook andere lief kan hebben

hoe kun je zelfliefde omschrijven dan...? Ik bdoel niet zozeer aanvaarden wie en wat je bent (wel heel belangrijk overigens) maar eerder hoe kun je jezelf die liefde geven die je meer op Jezus doet lijken?

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 18 jul 2005 12:52

Alleen vond ik het moeilijk om mezelf lief te leren hebben, raar zelfs, bang om het met egoisme te verwarren, maar gelukkig is dat toch gelukt

Dat is idd heel moeilijk. Ik denk ook heel vaak: "is dat nou niet egoistisch om zo te denken?". Maar soms moet je ook echt aan jezelf denken want je lichaam is wel de tempel van de Heilige Geest, wees er dus zuinig op :wink:

hoe kun je zelfliefde omschrijven dan...? Ik bdoel niet zozeer aanvaarden wie en wat je bent (wel heel belangrijk overigens) maar eerder hoe kun je jezelf die liefde geven die je meer op Jezus doet lijken?

Denk aan de verzorging van jezelf. Jezelf niet overbelasten, neem ook de tijd voor ontspanning! God wil ook dat je geniet! Ook jezelf zijn is heel belangrijk. (dit zeg ik allemaal heel gemakkelijk, maar dat is nog heel moeilijk!) Maar God wil je hierbij ook helpen. Hou dus van jezelf en geef jezelf ook af en toe een schouderklopje! Dat is niet egoistisch, je laat jezelf daarmee zien dat je er ook mag zijn!
- Home is in my head -

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 18 jul 2005 13:13

mee eensch, en op seksueel vlak vindt ik dat het moeilijkst, daarin heeft Jezus geen voorbeeld gegeven...

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 19 jul 2005 20:06

ja idd dat blijft heel moeilijk. Er staan niet altijd hele duidelijke antwoorden op vragen over seksualiteit. Ik denk dat het ook komt omdat we nu in een hele andere "wereld" leven dan toen.
- Home is in my head -

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 19 jul 2005 20:06

froske schreef:ja idd dat blijft heel moeilijk. Er staan niet altijd hele duidelijke antwoorden op vragen over seksualiteit. Ik denk dat het ook komt omdat we nu in een hele andere "wereld" leven dan toen.

Is dat zo :?: :oops: :?:

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 20 jul 2005 17:18

aardmannetje schreef:ja, maar zolang me dat het gevoel geeft bewust te blijven van alles wat ik (wil) doe(n) geef ik de voorkeur aan niet in gaan op erotische verlangens (oh ja daar ging het over).

o ja? gaat het daar over?
Momenteel logeert een goede vriendin bij mij en zij had dit antwoord gelezen. Toen we na het tennissen in de sauna zaten te relaxen begon zij hierover. En toen vroegen wij ons af: is het delen van lichamelijkheid per definitie gelijk aan erotische verlangens, of is het een logisch gebeuren dat gewoon ontstaat?
Tussen ons bestaat er een sterke band. We kennen elkaar in elk opzich van haver tot gort. Zien elkaar naakt, knuffelen, slapen in één bed enz, maar er is eigenlijk nooit geen erotische spanning.

Tja, wij kwamen er niet uit maar constateerden dat het fijn en vertrouwd was en dat we deze band heel belangrijk vonden

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 20 jul 2005 18:30

Okay, stel je bent geen 43 maar 18, je staat strak van de hormonen net als je vriendin, ik denk dat het dan net iets anders is
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 20 jul 2005 18:46

Ik denk dat het ook komt omdat we nu in een hele andere "wereld" leven dan toen.

Is dat zo

In die tijd was seksualiteit nog niet zo belangrijk dan nu. Er is op het gebied van seksualiteit ook heel veel vernieuwing gekomen. Ik neem aan dat er in de tijd van de bijbel bijvoorbeeld nog geen seks shops waren... :roll:
- Home is in my head -

hananja
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor hananja » 20 jul 2005 19:22

wie zegt dat... er waren ook al hoeren...

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 20 jul 2005 19:27

In Noachs tijd gingen zelfs de engelen met vrouwen aan de haal... of ze seksgrotten hadden weet ik niet, maar ik weet wel dat moordenaar en hoer de oudste beroepen zijn.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 20 jul 2005 19:33

Raido schreef:Okay, stel je bent geen 43 maar 18, je staat strak van de hormonen net als je vriendin, ik denk dat het dan net iets anders is

Nee, dat geloof ik niet.
Als jij gelijk zou hebben dan zouden er in alle sauna's of op naturistenstranden alleen maar orgies plaatsvinden. Nou ik kom er regelmatig en heb het nog nooit meegemaakt.

Ik denk dat het meer te maken heeft met de manier waarop je tegen lichamelijkheid aankijkt. (ik heb het dus niet over erotiek). Ishet iets dat onlosmakelijk bij je hoort, of zie je het als een "apart" stukje.

Terug naar “Archief”