Overigens kwam ik nog wel wat losse dingetjes in de discussie tegen waar ik nog op in wil gaan. Zoals dit:
rotss schreef:
Quote:
Ik loop ook niet onnodig over de Wallen, maar ik kom graag in Amsterdam, snap je het beeld?
ik snap jou beeld wel, maar ik ben het niet met de redenatie eens dat iemand die niet naar popmuziek luistert de wereld niet begrijpt. je gaat toch ook niet met een hoer praten om de hoeren lopers beter te begrijpen? daar hou je je toch ook vandaan? en mocht je ooit iemand tegen komt die naar de hoeren gaat kun je hem toch net zo goed vertellen dat jij dat niet vindt kunnen, ook al ben je er zelf nooit geweest?
Deze vergelijking pleit juist voor het luisteren van seculiere muziek. Niemand zal ooit hoeren en hoerenlopers kunnen begrijpen als hij of zij er niet eerst mee gaat praten, en dat is gelijk de grootste fout van christenen. Wij zijn niet bereid te luisteren, maar willen alleen zelf praten, onze boodschap aan andere mensen opdringen. Zal je zo anderen gaan begrijpen? NOOIT! De gedachten van 'de wereld' gaan inderdaad vaak in tegen wat God zegt; so what? zonder er kennis van te nemen zal je sowieso nooit mensen tot geloof kunnen brengen omdat je niet in staat zult zijn met ze te communiceren omdat je ze niet kent.
jammer dat je alle christenen over een kant scheert, wat jij hier suggereert is niet wat ik ermee bedoelde. je bent het toch wel met me eens dat je niet alles hoeft te proberen voordat je weet dat het niet kan.
al heeft een bank overvaller of een moordenaar nou nog zulke goede redenen voor zijn gedrag, daarmee praat je niet goed wat hij gedaan heeft. enne ik denk dat iedereen op zijn eigen manier gebruikt wordt, door alle zonden en gebreken heen, jij met al jou wijsheid en ik met die van mij