EO jongerendag

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 13 mei 2003 09:31

Else16 schreef:Al die gospels e.d. zijn in feite gevaarlijker dan popmuziek e.d.

mja, helaas waart dit sprookje behoorlijk rond door de refo-wereld.... waarschijnlijk om hun eigen luisteren naar ronduit duivelse pop-muziek goed te praten... ik heb dit ook weleens gehoord van een Iron-Maiden luisteraar, die dacht mij te moeten aanspreken omdat ik Keith Green luisterde. helaas heb ik zelf ook ooit zo gedacht, maar als er iets gevaarlijk is, is het wel deze gedachte.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Else16
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Else16 » 13 mei 2003 12:28

Andere vraag... Stel als jij op de EO-jongerendag zou zijn, en God zou er ook komen, zou Hij dan met jullie mee gaan dansen??? Ik denk het niet, hij zal net als eens in de tempel, jullie allemaal buiten werpen..! Dient geen andere goden nevens MIJ!!!! Het gaat hier veel om de muziek, gezelligheid enz. Maar Gods Naam wordt hier heel duidelijk niet geprezen, vergeet niet dat de beste plaats om tot God te komen nog altijd de kerk is!!! Vergeet één ding niet we zullen eenmaal voor God verantwoording af moeten leggen, en wat zeg je dan????

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 13 mei 2003 12:44

Else16 schreef:Andere vraag... Stel als jij op de EO-jongerendag zou zijn, en God zou er ook komen, zou Hij dan met jullie mee gaan dansen??? Ik denk het niet, hij zal net als eens in de tempel, jullie allemaal buiten werpen..! Dient geen andere goden nevens MIJ!!!! Het gaat hier veel om de muziek, gezelligheid enz. Maar Gods Naam wordt hier heel duidelijk niet geprezen, vergeet niet dat de beste plaats om tot God te komen nog altijd de kerk is!!! Vergeet één ding niet we zullen eenmaal voor God verantwoording af moeten leggen, en wat zeg je dan????

Waarom zou God niet op zo'n manier geprezen willen worden???
Waarom zou je God niet met gospelmuziek en dans en juichen enzo mogen eren maar wel alleen met psalmen? In de bijbel eerden ze God ook door middel van zang en dans enz....

En waarom zou het daarnaast niet gezllig mogen zijn enzo? Ga jij nooit ergens heen voor de gezelligheid ofzo? Het is toch niet fout om met elkaar God te eren maar het daarnaast ook nog gezellig enzo te hebben?
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"

-Narnia-

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 13 mei 2003 13:06

Else16 schreef:Andere vraag... Stel als jij op de EO-jongerendag zou zijn, en God zou er ook komen, zou Hij dan met jullie mee gaan dansen??? Ik denk het niet, hij zal net als eens in de tempel, jullie allemaal buiten werpen..! Dient geen andere goden nevens MIJ!!!! Het gaat hier veel om de muziek, gezelligheid enz. Maar Gods Naam wordt hier heel duidelijk niet geprezen, vergeet niet dat de beste plaats om tot God te komen nog altijd de kerk is!!! Vergeet één ding niet we zullen eenmaal voor God verantwoording af moeten leggen, en wat zeg je dan????

Zooooooooo weet je dat je er ook rekenschap van moet afleggen als op Gods stoel gaat zitten????
Woei... tis echt gevaarlijk wat je doet!!!

Else16
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Else16 » 13 mei 2003 13:18

Acire schreef:

Zooooooooo weet je dat je er ook rekenschap van moet afleggen als op Gods stoel gaat zitten????
Woei... tis echt gevaarlijk wat je doet!!!

In de eerste plaats ga ik hier niet op Gods stoel zitten...
En in de 2e plaats als je het toch vind, zeg je dat ook tegen de dominee als hij jou waarschuwt???

Else16
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Else16 » 13 mei 2003 13:24

Johanne schreef:

Waarom zou je God niet met gospelmuziek en dans en juichen enzo mogen eren maar wel alleen met psalmen? In de bijbel eerden ze God ook door middel van zang en dans enz....

God wil zeker geprezen worden, maar niet op een heidense manier maar met eerbied! Ik heb niet gezegd dat God alleen met psalmen geprezen wil worden, maar gospelmuziek vind ik toch te ver gaan. En dansen op zich is niet verkeerd, maar het moet wel de juiste bedoelingen hebben! Ik heb vaak het idee dat iedereen naar de EO-jongerendag gaat om het dansen, zingen enz. dan is het al niet meer om God de ere te geven... Ook het vertellen tegen iedereen dat je bekeerd zou zijn, vindt ik erg... Als je echt bekeerd ben, dan praat je daar in elk geval niet zo over! Bovendien zou je dan ook niet meer naar de EO-jongerendag gaan, dan zou je geen popmuziek en gospelmuziek meer luisteren, want dan weet je dat het verkeerd is. En als je toch meent dat je bekeerd bent, dan hoop ik het voor je, maar dan hoop ik ook dat God je duidelijk heeft gemaakt dat EO-jongerendag op hetzelfde neer komt als Pink-pop e.d. en dat je op deze plaatsen niet behoort te komen! Ik hoop voor je dat je God echt mag leren kennen!
En waarom zou het daarnaast niet gezllig mogen zijn enzo? Ga jij nooit ergens heen voor de gezelligheid ofzo? Het is toch niet fout om met elkaar God te eren maar het daarnaast ook nog gezellig enzo te hebben?

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 13 mei 2003 13:31

ik denk ook dat Els dit best mag zeggen, ze zegt haar mening (waar ik me helemaal bij aansluit) en dat is echt niet gelijk op Gods stoel zitten... zie het als een waarschuwing hoe zei er over denkt en doe er iets mee.

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 13 mei 2003 13:42

Else16 schreef:God wil zeker geprezen worden, maar niet op een heidense manier maar met eerbied! Ik heb niet gezegd dat God alleen met psalmen geprezen wil worden, maar gospelmuziek vind ik toch te ver gaan.

wat vind je er niet eerbiedig aan dan? want ik heb alleen van je gehoord DAT je het niet eerbiedig vindt. misschien kun je ook mijn voorbeelden eerder uit dit topic erbij betrekken?

Else16 schreef:En dansen op zich is niet verkeerd, maar het moet wel de juiste bedoelingen hebben! Ik heb vaak het idee dat iedereen naar de EO-jongerendag gaat om het dansen, zingen enz. dan is het al niet meer om God de ere te geven...

ben ik met je eens, zei het dat ik het wil reduceren tot een (groot) deel van de jongeren, ik ken ook jongeren die zeker met de juiste intentie afreizen.

Else16 schreef:Ook het vertellen tegen iedereen dat je bekeerd zou zijn, vindt ik erg... Als je echt bekeerd ben, dan praat je daar in elk geval niet zo over!

hmmm, ik weet dat er binnen de EO gedeeltelijk anders wordt gedacht over de toe-eigening van het heil dan binnen de reformatorische kerken, maar dat verteld wordt dat iedereen wedergeboren zou zijn, dat is de eerste keer dat ik dit hoor! dan snap ik ook de oproep op de jongerendag om je te bekeren niet meer zo.

Else16 schreef:Bovendien zou je dan ook niet meer naar de EO-jongerendag gaan, dan zou je geen popmuziek en gospelmuziek meer luisteren, want dan weet je dat het verkeerd is. En als je toch meent dat je bekeerd bent, dan hoop ik het voor je, maar dan hoop ik ook dat God je duidelijk heeft gemaakt dat EO-jongerendag op hetzelfde neer komt als Pink-pop e.d. en dat je op deze plaatsen niet behoort te komen! Ik hoop voor je dat je God echt mag leren kennen!

weet je wel dat je van heeeeeeeel veel oprechte kinderen van God nu zegt dat ze NIET wedergeboren zijn? ik heb veel vrienden voor wie God en de Heere Jezus het belangrijkste in hun leven is, en die God oprecht eren, ook met Gospelmuziek. besef jij wel dat jij hen hier veroordeelt tot onechte christenen? en besef jij ook wel dat God de enige is die het recht heeft om te oordelen, en jou daar helemaal niet bij nodig heeft? ik wil best geloven dat jij niet met een rein geweten naar gospelmuziek kan luisteren, en dan zou ik je dat ook echt niet aan willen raden, maar dat wil dan niet zeggen dat het voor God ook zondig is.[/quote]
Verder, verder,

altijd maar vooruit

van stad naar stad,

van oost naar west,

van noord naar zuid

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 13 mei 2003 13:45

Ikke21 schreef:ik denk ook dat Els dit best mag zeggen, ze zegt haar mening (waar ik me helemaal bij aansluit) en dat is echt niet gelijk op Gods stoel zitten... zie het als een waarschuwing hoe zei er over denkt en doe er iets mee.

nee, ik zie het niet als waarschuwing! ik zie het als regelrechte veroordeling van mij en vele broeders met mij! als zij zegt dat als je naar gospelmuziek luistert, je geen echt christen kunt zijn, dan veroordeelt zij daar mee, dan is het geen waarschuwing. verder zou ik behalve jullie mening dat het niet goed is, ook graag willen horen WAAROM gospelmuziek niet kan zijn.

verder nog een vervolgvraag: muziek van Johann Sebastian Bach, is dat wel geoorloofd?
Verder, verder,

altijd maar vooruit

van stad naar stad,

van oost naar west,

van noord naar zuid

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 13 mei 2003 13:50

Dient geen andere goden nevens MIJ!!!! Het gaat hier veel om de muziek, gezelligheid enz. Maar Gods Naam wordt hier heel duidelijk niet geprezen, vergeet niet dat de beste plaats om tot God te komen nog altijd de kerk is!!! Vergeet één ding niet we zullen eenmaal voor God verantwoording af moeten leggen, en wat zeg je dan????

als de beste plaats om tot God te komen de kerk is, waarom beveelt God ons dan niet om 24 uur per dag in de kerk door te brengen? omdat wij ook moeten leven, omdat wij moeten werken, omdat wij moeten feesten (dit zou trouwens ook in de kerk moeten). de beste plaats om tot God te komen is de Kerk met een hoofdletter (voor de reformatorischen onder ons :D ), en de kerk kan daar een goed hulpmiddel bij zijn, maar niet de enige plaats.
Verder, verder,

altijd maar vooruit

van stad naar stad,

van oost naar west,

van noord naar zuid

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 13 mei 2003 16:38

wat betekent rijdans dan in de bijbel? ze stonden echt niet stil hor...
Engaged @ 07-01-2005

chaja
Mineur
Mineur

Berichtdoor chaja » 13 mei 2003 19:30

Else:

ik heb jouw stukje met heel veel pijn in mijn hart gelezen. Ik ga er niet tegen in, ik wil jou op jouw beurt niet ook kwetsen. Ik wil tegen je zeggen dat ik bezorgd om je ben, dat ik gehuild heb toen ik jouw berichtje las.
Hoe jij God dient, maakt mij niet uit. Dat jij dat niet via de jongerendag zou kunnen doen maakt voor niemand wat uit. Toch hoop ik dat jij op jouw eigen manier wel God dient.
Else, geef je hart maar wel aan God. Als het niet Zijn manier is zal Hij het niet aannemen en zal Hij het je vast vergeven. Maar als het wél zijn manier is zou het zo jammer zijn als je het niet doet omdat het je zo geleerd is.
Iemand anders heeft het erover dat iedereen zijn mening mag hebben. Prima, jouw mening maakt mij niet zoveel uit. Maar de doodsheid die uit jouw stukje spreekt heeft mij heel diep geraakt.
Hopelijk vind je het Leven. Je mag mijn naam wel hebben: Chaja-leven.

Heel veel liefde voor jou gewenst, van het Vaderhart van God en groetjes van chaja, die voor jou bidt

Kate
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kate » 13 mei 2003 20:53

Else16 schreef:
Johanne schreef:

God wil zeker geprezen worden, maar niet op een heidense manier maar met eerbied! Ik heb niet gezegd dat God alleen met psalmen geprezen wil worden, maar gospelmuziek vind ik toch te ver gaan. En dansen op zich is niet verkeerd, maar het moet wel de juiste bedoelingen hebben! Ik heb vaak het idee dat iedereen naar de EO-jongerendag gaat om het dansen, zingen enz. dan is het al niet meer om God de ere te geven... Ook het vertellen tegen iedereen dat je bekeerd zou zijn, vindt ik erg... Als je echt bekeerd ben, dan praat je daar in elk geval niet zo over! Bovendien zou je dan ook niet meer naar de EO-jongerendag gaan, dan zou je geen popmuziek en gospelmuziek meer luisteren, want dan weet je dat het verkeerd is. En als je toch meent dat je bekeerd bent, dan hoop ik het voor je, maar dan hoop ik ook dat God je duidelijk heeft gemaakt dat EO-jongerendag op hetzelfde neer komt als Pink-pop e.d. en dat je op deze plaatsen niet behoort te komen! Ik hoop voor je dat je God echt mag leren kennen!

Ook ik ben heel erg geschrokken van jou reacties. Je gaat hier wel degelijk op Gods stoel zitten want je oordeelt over iemands hart. Ik ben een kind van God en toch ga ik naar de EO-jongerendag en luister ik naar gospelmuziek en nog steeds ben ik een kind van God. Als je bekeert bent, wil je er juist wel met iedereen over praten omdat het zoiets moois is.

De muziek daar is idd hetzelfde als de muziek van 'de wereld'. Maar ik vraag me af of ze in de tijd van de bijbel ook 'wereldse' muziek en ook nog aparte muziek voor de joden in het OT en de eerste christenen in het NT. Dit vraag ik me gewoon ff af.

Verder wil ik nog zeggen dat we allemaal dezelfde Vader hebben. Straks komen we allemaal in dezelfde hemel en wonen we allemaal op dezelfde nieuwe aarde.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 mei 2003 21:12

ik kan er weinig over zeggen, ben er nog nooit geweest, dus kan er geen oordeel over geven, maar ik zou er zelf nooit heen gaan, niet omdat het niet goed zou zijn, maar omdat ik me er zelf niet thus zou voelen.. zulke bijeenkomsten zijn niks voor mij... maar als een ander wil gaan, dan zou ik zeggen: ga heen!!

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 13 mei 2003 21:25

Straks komen we allemaal in dezelfde hemel en wonen we allemaal op dezelfde nieuwe aarde.

dat is te hopen dat je daar mag komen
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Terug naar “Archief”