Else16 schreef:God wil zeker geprezen worden, maar niet op een heidense manier maar met eerbied! Ik heb niet gezegd dat God alleen met psalmen geprezen wil worden, maar gospelmuziek vind ik toch te ver gaan.
wat vind je er niet eerbiedig aan dan? want ik heb alleen van je gehoord DAT je het niet eerbiedig vindt. misschien kun je ook mijn voorbeelden eerder uit dit topic erbij betrekken?
Else16 schreef:En dansen op zich is niet verkeerd, maar het moet wel de juiste bedoelingen hebben! Ik heb vaak het idee dat iedereen naar de EO-jongerendag gaat om het dansen, zingen enz. dan is het al niet meer om God de ere te geven...
ben ik met je eens, zei het dat ik het wil reduceren tot een (groot) deel van de jongeren, ik ken ook jongeren die zeker met de juiste intentie afreizen.
Else16 schreef:Ook het vertellen tegen iedereen dat je bekeerd zou zijn, vindt ik erg... Als je echt bekeerd ben, dan praat je daar in elk geval niet zo over!
hmmm, ik weet dat er binnen de EO gedeeltelijk anders wordt gedacht over de toe-eigening van het heil dan binnen de reformatorische kerken, maar dat verteld wordt dat iedereen wedergeboren zou zijn, dat is de eerste keer dat ik dit hoor! dan snap ik ook de oproep op de jongerendag om je te bekeren niet meer zo.
Else16 schreef:Bovendien zou je dan ook niet meer naar de EO-jongerendag gaan, dan zou je geen popmuziek en gospelmuziek meer luisteren, want dan weet je dat het verkeerd is. En als je toch meent dat je bekeerd bent, dan hoop ik het voor je, maar dan hoop ik ook dat God je duidelijk heeft gemaakt dat EO-jongerendag op hetzelfde neer komt als Pink-pop e.d. en dat je op deze plaatsen niet behoort te komen! Ik hoop voor je dat je God echt mag leren kennen!
weet je wel dat je van heeeeeeeel veel oprechte kinderen van God nu zegt dat ze NIET wedergeboren zijn? ik heb veel vrienden voor wie God en de Heere Jezus het belangrijkste in hun leven is, en die God oprecht eren, ook met Gospelmuziek. besef jij wel dat jij hen hier veroordeelt tot onechte christenen? en besef jij ook wel dat God de enige is die het recht heeft om te oordelen, en jou daar helemaal niet bij nodig heeft? ik wil best geloven dat jij niet met een rein geweten naar gospelmuziek kan luisteren, en dan zou ik je dat ook echt niet aan willen raden, maar dat wil dan niet zeggen dat het voor God ook zondig is.[/quote]