RECI-TATIVO schreef: Het is dapper dat je hier in openheid je probleem bespreekt dat vooropgesteld. Vandaag las ik over een nieuw verschenen boekje dat precies ingaat op jouw problematiek. Ik zoek het even na en dan plaats ik hier titel, auteur en omschrijving.
Er zijn al veel nuttige dingen gezegd in dit topic, doe daar je voordeel mee.
Ik vind je argumenten om internet te behouden zwak, sorry. Jij weet dat juist daar je zwakte ligt en je komt met het 'verweer' datje internet sowieso veel gebruikt en afsluiten geen optie is. Als je veel op internet moet zijn voor je werk, doe dat onder werktijd als er mensen in de buurt zijn. Heb je het nodig voor je studie, sluit het thuis af, en doe je internetwerk in de mediatheek in alle openheid met medestudenten om je heen. Zo stap je minder snel in de val. Dan heb je msn ook niet nodig als hulp achteraf. Dat is namelijk een beetje omkeren, dat msn-hulp-argument. Het is misschien niet wat je wilt horen, maar in alle eerlijkheid denk ik dat je voor jezelf excuses verzint om toch vooral internet te kunnen houden. In die zin heb ik ook het gevoel dat Muiz gelijk heeft met de opmerking dat je misschien niet ECHT van je verslaving afwilt. Tenminste, niet tot het uiterste wilt gaan om het te bestrijden.
Het is ook heel moeilijk, maar je geeft heel duidelijk aan dat je keer op keer faalt in het tegengaan van je begeertes. Dan denk ik echt dat nu de tijd is aangebroken om drastische maatregelen te nemen. Het klinkt hard, maar blijkbaar kun jij niet omgaan met internet zoals je dat nu hebt, doe het dan gewoon weg. Als je je verslaving overwonnen hebt kun je later altijd (nog weer) in aangepaste vorm internetthuis nemen. Ik vrees echt dat in jouw geval zachte heelmeesters stinkende wonden achterlaten. Het is net als met roken, doe in een keer alle sigaretten de deur uit en ga niet in rokersruimten zitten.
Sterkte.
Het probleem is dat ik mn verslaving geheim wil houden. Het zou opvalllen als ik internet van mn pc deed.