Geloof jij in de ware?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lausnitz
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lausnitz » 18 jul 2005 18:04

muiz schreef:Is er sprake van 'de ware' als een relatie uit gaat vanwege overspel/ongeloof ?

De tweede ware tegenkomen als je zelf overspel hebt gepleegd. Dat zie ik niet als het werk van God. Of je moet ergens ongelofelijk veel spijt van hebben.

Wat denken jullie trouwens van izaak en rebekka? God had ze zelf bij elkaar uitgezocht en toch maakten ze een puinhoop van hun huwelijk :?

Daar zijn het mensen voor.
www.cgjf.nl

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 jul 2005 18:10

Hehe, ook De Ware is only human.. welk een desillusie! 8)

Lausnitz
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lausnitz » 18 jul 2005 18:14

Aragorn schreef:Hehe, ook De Ware is only human.. welk een desillusie! 8)

Ja. Maar toch is het voor mij fifty-fifty. Hoe kan het dan dat sommige mensen op wonderbaarlijke wijze bij elkaar worden gebracht. In zo'n geval geloof ik gewoon niet in toeval.
www.cgjf.nl

esra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor esra » 18 jul 2005 18:26

Invincible schreef:
esra schreef:mensen waaron niet in de ware geloven, een beetje lekker dromen kan geen kwaad. heb ik ook vele jaren gedaan zonder duidelijk beeld. en nu met een heel duidelijk beeld.

Geloven in de ware is leuk als die ware nog single enzo is :wink: Anders wordt dat geloof een nachtmerrie.

das waar
Afbeelding

esra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor esra » 18 jul 2005 18:31

Lausnitz schreef:

Ja. Maar toch is het voor mij fifty-fifty. Hoe kan het dan dat sommige mensen op wonderbaarlijke wijze bij elkaar worden gebracht. In zo'n geval geloof ik gewoon niet in toeval.

ik ook niet
als ik zie hoe javaca en ik bij elkaar zijn gekomen dan zie ik daar heel duidelijk de hand van god in. zonder hem hadden wij elkaar echt nooit ontmoet
Afbeelding

Lausnitz
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lausnitz » 18 jul 2005 19:20

esra schreef:
Lausnitz schreef:

ik ook niet
als ik zie hoe javaca en ik bij elkaar zijn gekomen dan zie ik daar heel duidelijk de hand van god in. zonder hem hadden wij elkaar echt nooit ontmoet

Ja ook al weet ik niet hoe, maar jullie zijn dan toch wel weer een overtuigend bewijs...

Mag je voor de ware bidden?
www.cgjf.nl

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 18 jul 2005 19:24

ja denk dat dat wel mag. Je vraagt God of hij je wil leiden, zo ook naar de juiste vrouw/man

esra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor esra » 18 jul 2005 19:57

ik denk t ook. ik heb heel lang gebeden en uiteindelijk kwam die. en ookal zijn we pas bijna 3 maanden bij elkaar, ik hou heel veel van hem.

trouwens we wonen sinds 6 jaar zo'n 8 km bij elkaar vandaan. een vriendin van mij leerde hem kennen op het internet. en ik leerde hem daardoor kennen.

ik zat een tijdje daarvoor in grote twijfel. ik zou voor 2 jaar weggaan naar het buitenland maar ik begon te twijfelen. toen vroeg ik god of hij iets kon laten gebeuren als ik niet moest gaan voor zo'n lange tijd. hij liet volkomen onverwacht javaca op mijn pad komen. ik heb het een tijd tegengehouden, maar ik hou rteveel van hem.

ik ben erachter gekomen dat die 2 jaar een vlucht was en nu ga ik maar een half jaar. en ik heb nu iets bijzonders om naar terug te komen en daar ben ik god heel dankbaar voor
Afbeelding

Lausnitz
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lausnitz » 18 jul 2005 20:03

esra schreef:ik denk t ook. ik heb heel lang gebeden en uiteindelijk kwam die. en ookal zijn we pas bijna 3 maanden bij elkaar, ik hou heel veel van hem.

Ja ik denk het ook hoor. Maar wat nou als de ware iets menselijks is? Dat God daar niets mee te maken heeft? Dat je het maar op eigen houtje zou moeten uitzoeken? Kijk, wat dat betreft geloof ik zeker in de ware die door God op jouw pad gezet wordt.

trouwens we wonen sinds 6 jaar zo'n 8 km bij elkaar vandaan. een vriendin van mij leerde hem kennen op het internet. en ik leerde hem daardoor kennen.

ik zat een tijdje daarvoor in grote twijfel. ik zou voor 2 jaar weggaan naar het buitenland maar ik begon te twijfelen. toen vroeg ik god of hij iets kon laten gebeuren als ik niet moest gaan voor zo'n lange tijd. hij liet volkomen onverwacht javaca op mijn pad komen. ik heb het een tijd tegengehouden, maar ik hou rteveel van hem.

ik ben erachter gekomen dat die 2 jaar een vlucht was en nu ga ik maar een half jaar. en ik heb nu iets bijzonders om naar terug te komen en daar ben ik god heel dankbaar voor

Dat is mooi! Alleen in dat half jaar zul je Javaca wel enorm gaan missen ;)
www.cgjf.nl

esra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor esra » 18 jul 2005 20:20

nee ik denk dat het begrip de ware iets menselijks is
maar het idee dat er voor iedereen iemand is, dat is goddelijk
gos wil namelijk dat we als mensen (man en vrouw) samen leven. dat kan dus alleen maar goddelijk zijn

en ja ik ga hem heel erg missen, maar het is wel een test om te kijken of onze (prille) relatie dit aankan en het is een kwestie van vertouwen, op god en onze liefde
Afbeelding

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 jul 2005 21:00

esra schreef:nee ik denk dat het begrip de ware iets menselijks is
maar het idee dat er voor iedereen iemand is, dat is goddelijk
gos wil namelijk dat we als mensen (man en vrouw) samen leven. dat kan dus alleen maar goddelijk zijn

Maar de implementatie van dit goddelijke beleid laat nog iets te wensen over dus? (Want lang niet iedereen vindt iemand, en veel mensen vinden iemand die nu niet bepaald voor hem/haar geschapen lijkt.)

*~JV~*
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor *~JV~* » 19 jul 2005 11:07

Toen ik de titel las moest ik opeens denken aan een boekje dat ik heb gelezen, het boekje "Nevens U begeer ik niets hier op aarde". in dat boek vertelt de schrijver zijn geloofsbelijdenis. Hij vertelt dat hij tot geloof gekomen was, maar toch iets miste. Hij wou ontzettend graag dat de ware in zijn leven zou komen. Hij dacht dat als hij een vrouw had, zijn leven compleet zou zijn. Als hij bad, bad hij om een vrouw. Op een gegeven moment ging hij naar een soort conferentie waar Henk Binnendijk sprak, die toen nog niet zo bekend was. Iedereen kan een briefje in vullen met een vraag. Hij vraag "Zorgt God voor de ware in je leven?". Henk binnendijk zegt; "Ik geloof dat de Here God voor een partner in je leven kan zorgen. Maar Hij wil dat je eerst op een punt komt dat je zo van Hem bent gaan houden dat het je niets meer uitmaakt of je nu wel of niet iemand krijgt". Hij is er van onder de indruk, maar doet er verder nix mee. Hij geeft zijn vertrouwen in God op en denkt dat hij het alleen moet doen, en begint een relatie, wat uiteindelijk nix wordt. Op een gegeven moment geeft hij het op, hij vind zichzelf te oud - net als Abraham die dacht dat hij te oud was om kinderen te krijgen. Dan zegt hij tegen God "Het maakt me helemaal niets meer uit of ik een vrouw krijg of niet, Ik ben zo blij met U, ik wil U volgen" Nog diezelfde dag ontmoet hij een vrouw waar hij een jaar later me trouwt.

Als je dat leest denk je ook van; mensen, waar maken we ons druk over! We hoeven en kunnen zelf helemaal niet zelf te beslissen wie de ware voor ons is.. God wil dat we op Hem vertrouwen! En dan zien we wel verder.......... :D

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 19 jul 2005 11:20

Lausnitz schreef:
esra schreef:ik denk t ook. ik heb heel lang gebeden en uiteindelijk kwam die. en ookal zijn we pas bijna 3 maanden bij elkaar, ik hou heel veel van hem.

Ja ik denk het ook hoor. Maar wat nou als de ware iets menselijks is? Dat God daar niets mee te maken heeft? Dat je het maar op eigen houtje zou moeten uitzoeken? Kijk, wat dat betreft geloof ik zeker in de ware die door God op jouw pad gezet wordt.

Ik denk dat niets toevallig is, maar ook niet dat het vanzelf komt.

Lausnitz schreef:

Dat is mooi! Alleen in dat half jaar zul je Javaca wel enorm gaan missen ;)

We zullen elkaar zeker gaan missen. Het is heel dubbel, we leven er naartoe, maar zien er ook tegenop.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 jul 2005 11:35

*~JV~* schreef: Henk binnendijk zegt; "Ik geloof dat de Here God voor een partner in je leven kan zorgen. Maar Hij wil dat je eerst op een punt komt dat je zo van Hem bent gaan houden dat het je niets meer uitmaakt of je nu wel of niet iemand krijgt".

Wow, zo is het bij mij ook gegaan!! Ik had net het contact met een jongen verbroken omdat God dat echt van mij vroeg en ik ging me helemaal op God richten. Ik zei tegen God: 'Leid U het maar, of het nou vijf jaar duurt of dat ik nooit een vriend krijg, doe wat U wilt.' En toen ontmoette ik Borkdude... was heel bijzonder :-D

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 jul 2005 18:47

kheb net een boel verwijderd, laten we het hier even gezellig houden!

Terug naar “Archief”