Toen ik de titel las moest ik opeens denken aan een boekje dat ik heb gelezen, het boekje "Nevens U begeer ik niets hier op aarde". in dat boek vertelt de schrijver zijn geloofsbelijdenis. Hij vertelt dat hij tot geloof gekomen was, maar toch iets miste. Hij wou ontzettend graag dat de ware in zijn leven zou komen. Hij dacht dat als hij een vrouw had, zijn leven compleet zou zijn. Als hij bad, bad hij om een vrouw. Op een gegeven moment ging hij naar een soort conferentie waar Henk Binnendijk sprak, die toen nog niet zo bekend was. Iedereen kan een briefje in vullen met een vraag. Hij vraag "Zorgt God voor de ware in je leven?". Henk binnendijk zegt; "Ik geloof dat de Here God voor een partner in je leven kan zorgen. Maar Hij wil dat je eerst op een punt komt dat je zo van Hem bent gaan houden dat het je niets meer uitmaakt of je nu wel of niet iemand krijgt". Hij is er van onder de indruk, maar doet er verder nix mee. Hij geeft zijn vertrouwen in God op en denkt dat hij het alleen moet doen, en begint een relatie, wat uiteindelijk nix wordt. Op een gegeven moment geeft hij het op, hij vind zichzelf te oud - net als Abraham die dacht dat hij te oud was om kinderen te krijgen. Dan zegt hij tegen God "Het maakt me helemaal niets meer uit of ik een vrouw krijg of niet, Ik ben zo blij met U, ik wil U volgen" Nog diezelfde dag ontmoet hij een vrouw waar hij een jaar later me trouwt.
Als je dat leest denk je ook van; mensen, waar maken we ons druk over! We hoeven en kunnen zelf helemaal niet zelf te beslissen wie de ware voor ons is.. God wil dat we op Hem vertrouwen! En dan zien we wel verder..........