Moderator: Moderafo's
Nee, niet "en jij de medicijnen gebruikt die Hij je voorschrijft (het je naaste lief als je zelf, en God boven alles bijvoorbeeld)."Raido schreef:remonstransch! je weet toch dat je niks kunt doen? God moet je spreekwoordelijk aan het infuus leggen (aldus sommige reformatoricsche kerken).Je wordt pas beter als je de medicijnen die de dokter voorschrijft ook daadwerkelijk gaat innemen.
Je bent pas bekeerd als de Heelmeester met jou bezig is, en jij de medicijnen gebruikt die Hij je voorschrijft (het je naaste lief als je zelf, en God boven alles bijvoorbeeld).
Mijn puntjes lijst klopt dus nu al niet meer *snif* toch is de kern er nog steeds, de evangelischen weten dat er een Heelmeester is, en denken dus genezen te zijn.
Marnix schreef:Dan is er nog een interessante vraag. Zijn we nog ziek? Aan de ene kant wel, want we doen nog zonde. Aan de andere kant geeft de bijbel ook aan dat we al verlost zijn. Oude mens versus nieuwe mens, gestorven en weer opgestaan. In hoeverre vinden we daar een goede balans in? En is die balans in onze kerk goed? Of ligt er teveel nadruk op 1 aspect? Misschien interessant om over na te denken.
Shito schreef:Je moet jezelf niet veroordelen in je zondenbesef, maar weet wel, dat voor elke zonde die jij pleegt, je een spijker in Jezus' handen mept. Voel dat maar eens echt bij elke zonde, misschien leer je het dan af. Vergeving is GEEN excuus om in zonde te blijven leven.
essieee schreef:Voor elke zonde die ik doe, is Christus uit de dood opgestaan. Daar gaat het volgens mij veel meer om.
En ik voel meestal.......heeft Christus moeten lijden........
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten