Wij hebben het vandaag op school, bij ethiek, gehad over boze geesten.. en of mensen bezeten kunnen zijn?? wij zijn er niet helemaal uitgekomen, maar zijn er boze geesten en kunnen er mensen bezeten zijn?? als je naar de bijbel kijkt dan staat er een verhaal in over Jezus die boze geesten uitdrijft en ze in de varkens stuurt, dan zou je dus zeggen: ja, boze geesten bestaan dus... maar als je kijkt naar die verschijnselen bij een "aanval" dan zijn de symptomen hetzelfde als bij een epileptische toeval.. naar mijn idee kenden ze in de tijd epilepsie nog niet, dus zouden de mensen daar ook last van gehad kunnen hebben ipv bezeten te zijn??
en dan had ik nog een verhaal wat een meisje uit mijn klas vertelde.. over rasti rostelli ofzo?? dat is in elk geval een man, die mensen hypnotiseert en ze dan rare dingen laat doen.. In zeeland was hij ook geweest, een bep kerk heeft toen een gebedsavond daartegen gehouden. Een paar mensen zijn toen naar zo;n voorstelling gegaan, en hebben achter in de zaal zitten bidden... op een gegeven moment zei rasti rostelli: willen die mensen achter in de zaal stoppen met bidden, want zo kan ik mijn werk niet doen!!! WAT prachtig mooi dat je dus ziet dat bidden helpt!!