Wederkomst

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Danny@!
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Danny@! » 16 jul 2005 16:09

Bharat schreef:
Danny@! schreef:
En 1 ding is waar...er is maar 1 weg en die is langs Christus..de Messias.!

Danny!!

Uhmmm, je zult bedoelen; er is maar een weg, en dat is de weg van Liefde.

Leef in Liefde.

Ja ook...als je Liefde bezit kom je vanzelf langs Christus....het gaat niet enkel om "geloven"...dit heeft geen zin als jezelf geen Liefde bezit....het gaat dus om je innerlijke.Het Koningkrijks God is in u zelve..!

ER IS MAAR EEN WEG, EN DEZE WEG IS DOOR CHRISTUS VOOR ONS GEBAAND! ALLEEN DOOR DE LIEFDE EN HET DIENEN VAN HET LEVEN VAN GOD ZIJN DE SFEREN VAN LICHT TE BETREDEN.

Danny :D
"Grijp niet hoger dan er aan gevoel in u is,of Gij tast in het duister"

Divrei Shmuel
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Divrei Shmuel » 17 jul 2005 12:14

Danny@! schreef:
Bharat schreef:
Danny@! schreef:
En 1 ding is waar...er is maar 1 weg en die is langs Christus..de Messias.!

Danny!!

Uhmmm, je zult bedoelen; er is maar een weg, en dat is de weg van Liefde.

Leef in Liefde.

Ja ook...als je Liefde bezit kom je vanzelf langs Christus....het gaat niet enkel om "geloven"...dit heeft geen zin als jezelf geen Liefde bezit....het gaat dus om je innerlijke.Het Koningkrijks God is in u zelve..!

ER IS MAAR EEN WEG, EN DEZE WEG IS DOOR CHRISTUS VOOR ONS GEBAAND! ALLEEN DOOR DE LIEFDE EN HET DIENEN VAN HET LEVEN VAN GOD ZIJN DE SFEREN VAN LICHT TE BETREDEN.

Klinkt allemaal of je er net naast zit. Een vorm van geloof aanhangt die de Bijbel als surfplank gebruikt maar een andere geest volgt. DE GEEST is namelijk G-ds Geest en al altijd geweest. Alleen mensen hebben niet automatisch contact met ZIJN GEEST. Sedert men voor het eerst vanaf het begin de verleiding van de slang = satan heeft gevolgd, gelijk als G-d te willen zijn, is men in de waan zelf iets te betekenen. En als het niet tijdens dit leven bewezen wordt dat we niet gelijk aan G-d zijn, dan worden grieks-hindoeistische leerstukken van reincarnatie [die middels verscheiden 'moderne' beweging het Westen weer bereikt hebben] als oplossing hiertoe gezocht.
Openbaring spreekt over die ene wereldgodsdienst en die komt van het rijk der duisternis en is leugen, een zoetgevoosde leugen.
Maar G-d laat Zich niet in een prismaatje duwen en nodigt een ieder uit zich tot Hem te keren en Hem te volgen naar Zijn instructies en in de Geest. Een aparaat is niet nodig, en als dat er komt is dat dus een hersenspoelende leugenmachine!!!!!

Sam
Sjim'oe d'var-HASJEM gojim! - Hoor het woord van de Eeuwige, gij volken! (Jer.31:10)

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 17 jul 2005 15:15

johannes1 schreef:God is liefde, dus de weg.

Ja, God is liefde, maar wanneer is iets van God en wanneer niet?
Johannes3 vers 16-17
Zozeer heeft God de wereld liefgehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon heeft gegeven, opdat alwie in Hem gelooft niet verloren zal gaan, maar eeuwig leven zal hebben.
God heeft Zijn Zoon niet naar de wereld gezonden om de wereld te oordelen, maar opdat de wereld door Hem zou worden gered.

Johannes14 vers6-7
Jezus antwoordde hem: Ik ben de weg, de waarheid en het leven. Niemand komt tot de Vader tenzij door Mij. Als gij Mij zoudt kennen, zoudt gij ook nijn Vader kennen.

Danny@!
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Danny@! » 17 jul 2005 17:05

Hoi Sam....,

ik begrijp wat je wilt zeggen...doch volg en geloof ik hierin...met 1 leven bereik je niks...daarom is er reincarnatie...ieder mens heeft zijn eigen "kringloop" te volbrengen hier op Aarde..dus verschillende levens...anders zou het toch niet eerlijk zijn.

Er van voorbaat al uitgaan dat dit apperaat leugens verkoopt...is wel erg glad...Christus zei.."Onderzoek alles en behoud het Goede.."...toch zullen de mensen zo reageren zoals jij doet en het niet eens aanvaarden in het begin....Er komt een "Brug" tussen de Aarde en het Hiernamaals....en na dit apperaat komt er nog een die je verbindt met de Derde Lichtsfeer..(3hemel)....waardoor alle ziekten te bestrijden zijn en oplossen door deze Goddelijke Liefdesenergie.

Kerk en Wetenschap zullen samen moeten gaan....de eerste dagen komen er zittingen met zowel wetenschappers al Kerkelijke Leiders...met het apperaat.

dit is een bijzondere tijd...waarin we nu leven..aan de vooravond van het Technisch wonder...het directe stem apperaat...

Mens der Aarde het Eeuwig leven wacht U

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 17 jul 2005 20:12

Code: Selecteer alles

ik begrijp wat je wilt zeggen...doch volg en geloof ik hierin...met 1 leven bereik je niks...daarom is er reincarnatie...ieder mens heeft zijn eigen "kringloop" te volbrengen hier op Aarde..dus verschillende levens...anders zou het toch niet eerlijk zijn.

Ik ben blij dat dit niet hoeft..niet nog een keer zo'n leven...nu volhouden en straks zijn; daar waar geen pijn is en geen wonden....alleen samen met Christus zijn...Hem grootmaken!!!!!!Een leven met Hem en allen die van Hem houden..ik verlang zoooooo naar die dag!!!

Ik heb maar een opdracht; Leef met Mij...En sterf met Mij!

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 17 jul 2005 22:38

Het is ongelooflijk wat een onzin hier wordt uitgekraamd door een stelletje vage zwevers. Of zijn het wellicht juist lieden die hier het zaad van hun verderfelijke leugenleer willen rondstrooien.
Wel, ik zeg je dit; Jullie boodschap is vervloekt, hij komt uit de hel en zal ook tot de hel weer terugkeren. Met medenemen van allen die in jullie geloofd hebben.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Maja de Bij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maja de Bij » 18 jul 2005 07:53

jas schreef:Wel, ik zeg je dit; Jullie boodschap is vervloekt, hij komt uit de hel en zal ook tot de hel weer terugkeren. Met medenemen van allen die in jullie geloofd hebben.

Ik kan niet anders dan me hier volledig bij aansluiten. Wat sommigen hier schrijven is door en door antichristelijk. Mag de bezem er misschien door?
Wie op milde toon spreekt, heeft meer overtuigingskracht

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 18 jul 2005 08:14

Maja de Bij schreef:
jas schreef:Wel, ik zeg je dit; Jullie boodschap is vervloekt, hij komt uit de hel en zal ook tot de hel weer terugkeren. Met medenemen van allen die in jullie geloofd hebben.

Ik kan niet anders dan me hier volledig bij aansluiten. Wat sommigen hier schrijven is door en door antichristelijk. Mag de bezem er misschien door?

Ik kan er niets aan doen, maar ik ben het volledig eens...../Vind het moeilijk dat mensen dit geloven; je bedriegt jezelf zo!

Danny@!
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Danny@! » 18 jul 2005 08:46

jas schreef:Het is ongelooflijk wat een onzin hier wordt uitgekraamd door een stelletje vage zwevers. Of zijn het wellicht juist lieden die hier het zaad van hun verderfelijke leugenleer willen rondstrooien.
Wel, ik zeg je dit; Jullie boodschap is vervloekt, hij komt uit de hel en zal ook tot de hel weer terugkeren. Met medenemen van allen die in jullie geloofd hebben.

Beste Broeder Jas...,

Jammer dat je het zo ziet....en je reactie die nogal niet echt liefdevol overkomt..ik heb respect voor ieder zijn geloof of mening...ieder volgt zijn eigen weg.

Ik volg de weg van Christus...en volg mijn gevoel hierin...zoals ik het zie en beleef...probeer zelf is te denken...werkelijk denken injezelf...en niet direct op de stoel van Christus te gaan zitten..en menen dat dit vervloekt is en van de hel afkomt...Jas toch...laat dat dogmatisch denken is los...en open je gevoelswereld.

We hebben het hier over dezelfde Christus die in Golgotha is gekruisigd....en ons het Christusbewustzijn bracht...en ons hiermee zeggen wil dat ieder zijn of haar kruis moet dragen om bij die Liefdesbron te komen die er achter ligt.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 18 jul 2005 08:52

Ik wil je graag alle respect geven die je toekomt; maar je doet God zo te kort!

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 18 jul 2005 09:02

muiz schreef:Stelling:

Jezus komt binnen nu en tien jaar terug.

Wat denken jullie?

Dit topic gaat over de stelling dat Jezus binnen nu en tien jaar terug komt.

Ik ga ervan uit dat muiz deze stelling op basis van het christelijk geloof wil bespreken. Daarbij zijn we hier op een reformatorisch forum. Een van de hoofdpunten van de reformatie is het sola scriptura: door de Bijbel alleen. Mijn oproep is dus om op deze stelling te reageren vanuit de Bijbelse gegevens. Dit sluit dus het discussieren op basis van de reincarnatiegedachte en technische apparaten die nog uitgevonden moeten worden, uit. Deze beide zaken zijn in dit topic ook niet aan de orde. Dus vanaf nu zal ik posts die hierover gaan verwijderen.

Uw moderator.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

muiz
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor muiz » 18 jul 2005 12:05

Dank je :D

Misschien raak ik zo weer een beetje geinteresseerd in mn eigen topic :wink:

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 18 jul 2005 21:17

elbert schreef:
muiz schreef:Stelling:

Jezus komt binnen nu en tien jaar terug.

Wat denken jullie?

Dit topic gaat over de stelling dat Jezus binnen nu en tien jaar terug komt.

Ik ga ervan uit dat muiz deze stelling op basis van het christelijk geloof wil bespreken. Daarbij zijn we hier op een reformatorisch forum. Een van de hoofdpunten van de reformatie is het sola scriptura: door de Bijbel alleen. Mijn oproep is dus om op deze stelling te reageren vanuit de Bijbelse gegevens. Dit sluit dus het discussieren op basis van de reincarnatiegedachte en technische apparaten die nog uitgevonden moeten worden, uit. Deze beide zaken zijn in dit topic ook niet aan de orde. Dus vanaf nu zal ik posts die hierover gaan verwijderen.

Uw moderator.

Je bent een kanjer.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 18 jul 2005 21:19

Ik denk niet dat Jezus binnen nu en 10 jaar terug komt. Simpelweg omdat de tijd daarvoor (nog) niet rijp is. Het verval is groot maar nog niet groot genoeg. De afval is niet compleet. Daarnaast is er nog steeds sprake van een (hoewel verstrooide) bloeiende Kerk en werkt de Geest van God soms nog krachtig in en onder de mensen.
Mijn standpunt is dus nee, het gaat langer duren dan 10 jaar.

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 19 jul 2005 09:51

Dat denk ik ook, hoewel alles ineens heel snel kan gaan.
..

Terug naar “Archief”